پزشکان چگونه صدمات وارد شده به سر کودک تازه به راه افتاده را درمان می کنند؟
پزشک بخش اورژانس، کودک شما را مجدداً مورد معاینه قرار داده و از شما می خواهد نحوه آسیب دیدن سر او را توضیح دهید. همچنین در مورد هر گونه مشکل پزشکی یا بیماری که کودک به آن مبتلا است و داروهایی که مصرف می کند سؤالاتی را از شما می پرسد. بسته به نظر پزشک، ممکن است کوچولوی شما برای بررسی علائم تورم به سی تی اسکن (تصاویر سه بعدی بدست آمده توسط کامپیوتر) از مغز نیاز داشته باشد. سی تی اسکن حدود 45 دقیقه به طول می انجامد، اما نتیجه آن چند ساعت طول خواهد کشید، بنابراین می توانید کودک خود را در سالن انتظار اورژانس سرگرم سازید. در صورتی که نتایج آزمایش عادی بوده و پزشک تشخیص داد که وضعیت کودک پایدار است (کودک میان وعده خود را خورده و به کتابهایی که همراه خود برده اید نگاه می کند) هر دو به خانه فرستاده می شوید.
 
حتی در صورتی که جواب سی اسکن مورد خاصی را نشان ندهد، باز هم ممکن است پزشک تشخیص دهد که کودک شما دچار ضربه مغزی شده است (این جراحات میکروسکوپی مغزی در اسکن خود را نشان نمی دهند)، این بدان معنا است که مغز او در جمجمه دچار لرزش و تکان شده است که این امر یکی از دلایل گیجی و اشکال در تمرکز او می باشد. خوشبختانه این مغز کوچک ظرف دو هفته پس از وارد آمدن ضربه مغزی به خودی خود بهبود می یابد.
 
چنانچه سی تی اسکن موارد غیر عادی را نشان داد (مانند پاره شدگی رگهای خونی یا شکستگی جمجمه)، آنگاه کودک شما ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. خبر خوب آنکه اکثر کودکانی حتی آنهایی که آسیب جدی از ناحیه سر می بینند، در نهایت 100 درصد بهبود می یابند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی