آشنایی با گیاه مالونگو ، خواص و مضرات آن
مالونگو درخت زینتی است که بومی برزیل است. به دلیل گلهای مایل به قرمز آن گاه به آن درخت مرجانی گفته می شود. دانه ها ، پوست و قسمت های هوایی آن قرن هاست که در طب سنتی برزیل مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر تاریخی ، مالونگو برای مقاصد مختلفی از جمله تسکین درد ، کمک به خواب ، کاهش فشار خون و درمان شرایطی مانند افسردگی ، اضطراب و صرع انجام شده است.

یک درمان طبیعی گفت به ارائه انواع از خواص درمانی مربوط به آرامش مالونگو به شکل مکمل رژیم غذایی موجود است و در سراسر برزیل و پرو محبوب است. این گیاه دارای خواص آرام بخش است و اغلب به عنوان درمانی برای اضطراب استفاده می شود.

به دلیل گلهای مایل به قرمز آن گاه به آن درخت مرجانی گفته می شود. دانه ها ، پوست و قسمت های هوایی آن قرن هاست که در طب سنتی برزیل مورد استفاده قرار گرفته است.

از لحاظ تاریخی ، مالونگو برای اهداف مختلفی از جمله تسکین درد ، کمک به خواب ، کاهش فشار خون و درمان شرایطی مانند افسردگی ، اضطراب و تشنج های صرع مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر خصوصیات سلامتی مالونگو را می توان به ترکیبات اصلی آن گلبول های قرمز وهیدروکسی تریتین ، که با تسکین درد و کاهش اضطراب و صرع صرع همراه بوده اند ، احساس اضطراب را کاهش دهد مالونگو مدتهاست که در طب سنتی برای درمان اضطراب استفاده می شود .

مطالعه کوچک انسانی از 30 نفر که تحت عمل جراحی دندانی قرار گرفتند ، نشان داد که مصرف 500 میلی گرم مالونگ قبل از عمل ، به اضطراب بیش از یک دارونما کمک کرده است.

مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که احتمالاً خواص ضد اضطراب مالونگو از توانایی ترکیبات آن در مهار گیرنده های نیکلین استیل کولین ناشی می شود که در تنظیم احساس اضطراب نقش دارند با این حال ، قبل از اینکه به این منظور توصیه شود ، مطالعات بیشتری در مورد مالونگو و اضطراب انجام می شود.

می تواند در برابر صرع محافظت کند صرع یک ​​بیماری عصبی مزمن با تشنج های مکرر است.

با وجود در دسترس بودن داروهای ضد صرع ، تقریبا 30 تا 40 درصد از افراد مبتلا به صرع به داروهای صرع معمولی پاسخ نمی دهند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود درمان های جایگزین به طور فزاینده ای محبوب شوند .

 آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد که مالونگو و ترکیبات آن گلبول های قرمز و هیدروکسی-گلبول های قرمز ممکن است در برابر صرع محافظت کند.

اگرچه این تحقیق امیدوار کننده است ، اما مطالعات بیشتری در مورد خصوصیات ضد صرع مالونگو قبل از توصیه به این منظور انجام می شود. ممکن است دارای خاصیت تسکین درد باشد.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که مالونگو ممکن است دارای خاصیت تسکین دهنده درد باشد.

یک مطالعه در سال 2003 در موش صحرایی نشان داد که موشهای تحت درمان با عصاره مالونگو کمتر انقباضات معده را تجربه کرده و علائم کمتری از درد در مقایسه با درمان دارونما نشان دادند .

در ادامه با ما همراه شوید تا با مهم ترین خواص مالونگو برزیلی، نحوه مصرف و عوارض جانبی آن آشنا شویم.1


کاهش اضطراب

در طب سنتی برزیل از صدها سال پیش برای درمان اضطراب از مالونگو استفاده می شده است.

این خاصیت مالونگو که از نظر علمی نیز اثبات شده از ترکیبات موجود در آن از جمله (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین نشات گرفته که ترکیبات ضد اضطرابی قوی محسوب می شوند و تاثیری مشابه داروهای تجویزی مانند دیازپام دارند.

این ترکیبات با مهار گیرنده های استیل کولین نیکوتین در بدن به تنظیم اضطراب کمک می کنند.

جالب است بدانید مالونگو برای افرادی که از عمل دندانپزشکی ترس داشته و دچار اضطراب شدید می شوند مفید می باشد.


ضد صرع

اگرچه داروهای ضد صرع زیادی در بازار موجود است اما بدن حدود 30 تا 40 درصد افراد مبتلا به صرع به داروهای معمولی صرع واکنش نمی دهد، به همین دلیل استفاده از داروهای جایگزین در میان این بیماران بسیار محبوب است.

یکی از روش های خانگی برای کاهش تشنج ناشی از صرع مصرف مالونگو است که با مشکلات حافظه و یادگیری کوتاه مدت نیز مقابله می کند.

خاصیت ضد صرع مالونگو نیز از ترکیباتی همچون (+) – اریتراوین و (+) – 11 آلفا هیدروکسی اریتراوین موجود در آن نشات گرفته که فعالیت گیرنده هایی که در بیماری صرع نقش دارند را سرکوب می کنند.

آشنایی با گیاه مالونگو ، خواص و مضرات آن


تسکین درد

مالونگو دارای خاصیت ضد درد و ضد التهابی است و به نظر می رسد اثر مثبتی در کاهش انقباضات و گرفتگی معده دارد.

این ماده احساس درد در سلول های عصبی را کاهش می دهد، اگرچه چگونگی این تاثیر هنوز مشخص نشده اما احتمالا این کار را مستقل از سیستم مواد افیونی انجام می دهد که هدف اغلب داروهای مسکّن می باشد.


آسم

به نظر می رسد عصاره مالونگو به کاهش علائم آزار دهنده آسم کمک کرده و التهاب در سیستم تنفسی را کاهش می دهد.2


خواص مالونگو در طب سنتی

برخی موارد استفاده مالونگو در طب سنتی برزیل عبارتند از:

تسکین درد

بهبود کیفیت خواب

کاهش فشار خون بالا

افسردگی

اضطراب

تشنج ناشی از صرع


نحوه مصرف مالونگو

مالونگو به اشکال مختلف از جمله تنتور و پودر عرضه می شود و از پودر آن می توان برای تهیه دمنوش یا چای مالونگو استفاده کرد.


عوارض جانبی مالونگو

درباره دوز مصرف و عوارض جانبی مالونگو اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما به نظر می رسد برخی افراد بعد از مصرف عصاره مالونگو دچار خواب آلودگی می شوند.

از دیگر عوارض احتمالی مالونگو می توان به افت فشار خون اشاره کرد.

از آن جا که بی خطر بودن مالونگو هنوز به اثبات نرسیده گروه های آسیب پذیر از جمله کودکان، زنان باردار و افراد مسن نباید از مالونگو و محصولات آن استفاده کنند.

در صورتی که قصد استفاده از مالونگو یا مکمل های آن را دارید حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.3


پی نوشت:
1.www.living-a-healthy-life.eramblog.com
2.www.coca.ir
3.www.saednews.com
نسخه چاپی