دکتر بر اساس تقاضا چگونه کار می‌کند
تصویر: بیمار در خانه از طریق تلفن همراه با پزشک به صورت آنلاین صحبت می کند. خدمات پزشکی از راه دورِ Doctor on Demand  یا دکتر بر اساس تقاضا سال ها قبل از آنکه COVID-19 سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی را مورد هجمه قرار دهد آغاز به کار کرد./ StockPlanets / E + /  Getty Images
 
اول: آیا از انتظار برای مراجعه به پزشک یا متخصص دارای مجوز تابلو خسته شده اید؟ دوم: در حالی که شیوع بیماری همه گیر در حال پشرفت است، آیا احساس نمی کنید که مایلید به یک مطب فیزیکی پزشک بروید؟ دکتر بر اساس تقاضا یک سرویس پزشکی از راه دور است که می تواند هر دو این مشکلات را برطرف کرده و خدمات درمانی را برای شما فراهم کند. این سرویس به شما امکان می دهد در هر زمان، و در هر مکان، دقیقاً از طریق رایانه خود به پزشک مراجعه کنید.
 
چه به مراجعه به پزشک و چه به مراجعه به یک متخصص بهداشت روان نیاز داشته باشید، دکتر بر اساس تقاضا می تواند مراقبت در خانه را برای شما فراهم نماید، خواه این یک نگرانی جزئی سلامتی باشد یا پیگیری یا مراقبت های ویژه.
 
* فهرست:
دکتر بر اساس تقاضا چیست؟
دکتر بر اساس تقاضا چه پیشنهادی دارد؟
چگونه یک دکتر بر اساس تقاضا  کار ویزیت را انجام می دهد؟
پرداخت و بیمه از دکتر بر اساس تقاضا
نحوه شروع کار با دکتر بر اساس تقاضا
 

دکتر بر اساس تقاضا چیست؟

دکتر بر اساس تقاضا اولین بار در سال 2012 توسط دکتر فیل مک گراو یا همان دکتر فیل، دکتر معروف تلویزیون، و پسرش جِی ایجاد شد. این برنامه در سال 2013 راه اندازی شد و یکی از اولین برنامه های پزشکی از راه دور بود که به مردم امکان دسترسی و ملاقات آنلاین با پزشکان از طریق کنفرانس ویدیویی را می داد.
 
مدل دکتر بر اساس تقاضا ساده است: بیماران می توانند از قرار ملاقات آنلاین استفاده کنند و بدون این که منتظر بمانند روی صفحه خود با پزشک رو به رو می شوند. این سیستم عامل با شبکه ای متشکل از 14000 پزشک و 300 متخصص بهداشت روان، نیاز به انتظار برای 30 روز یا بیشتر برای مراجعه به پزشک را از بین می برد. در عرض چند دقیقه می توانید یک قرار ملاقات تنظیم کنید تا در مورد نگرانی های سلامتی خود گپ بزنید.
 
این خدمات بیان کننده این است که همه پزشکان و کارشناسان بهداشت روان قبل از پیوستن به شبکه دکتر بر اساس تقاضا، فرآیند انتخاب دقیق را طی می کنند. طبق اظهارات سایت بهداشتVerywell Mind ، پزشکان تحت یک فرآیند مصاحبه و همچنین بررسی کاملی از تجربه بالینی، آموزش ، صدور مجوز و بررسی پیشینه قرار می گیرند. ویزیت پزشک بر پلتفرم ساده و سر راست است. برای شروع، باید یک حساب کاربری در وب سایت یا برنامه دکتر بر اساس تقاضا ایجاد کنید. همچنین پس از استخدام، از طریق یک فرآیند تضمین کیفیت نظارت می شوند.
 

دکتر بر اساس تقاضا چه پیشنهادی دارد؟

همانند سایر خدمات پزشکی از راه دور، مانندPlushCare ، Amwell ، Teladoc  وiCliniq ، دکتر بر اساس تقاضا خدمات مراقبت های فوری، بهداشت رفتاری، بهداشت پیشگیرانه و مراقبت از بیماری های مزمن را از طریق اینترنت ارائه می دهد.
 
قرار ملاقات وقت بسیار کمی می گیرد. پس از ایجاد حساب آنلاین، در عرض چند دقیقه می توانید با پزشک ملاقات کنید.
 
پزشکانِ دکتر بر اساس تقاضا می توانند تقریباً در مورد هر گونه نگرانی بهداشتی غیر اورژانسی که در گروه مراقبت های فوری، بهداشت رفتاری، بهداشت پیشگیری و مراقبت های مزمن قرار دارد با شما ملاقات کنند. این شامل موارد زیر است:
 
* ویزیت های سلامتی
* شرایط پوستی
* آلرژی
* اضطراب
* افسردگی
* مدیریت کلسترول بالا ، دیابت و رژیم غذایی و تغذیه
 
دقیقاً مثل قرار ملاقات با دکتر واقعی است. در واقع، پزشکان حتی می توانند از طریق ابزاری مانند HealthKit اپل به علائم حیاتی شما دسترسی پیدا کنند. آنها همچنین می توانند در صورت نیاز برای کار یا تحصیل، گواهی پزشک را ارائه دهند.
 
حتی از همه مهمتر، همان طور که Verywell Health اشاره می کند، بسیاری از پزشکان آموزش های ویژه ای در زمینه درمان شرایط خاص یا نگرانی های بهداشتی دیده اند. پزشکان می توانند نسخه های جدید بنویسند، نسخه های فعلی را دو باره پر کنند و مراقبت های خارجی مانند مراجعه به متخصصان یا فیزیوتراپی را توصیه کنند. با این حال، پزشکان موجود در این سیستم عامل نمی توانند مواد کنترل شده ای مانند بنزودیازپین ها یا محرک ها را تجویز کنند.
 
در مورد حریم خصوصی تعجب می کنید؟ تمام اطلاعات شما در سرورهای رمزگذاری شده در داخل پایگاه داده های رمزگذاری شده ذخیره می شود، جایی که فقط API های خاص می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین کل خدمات دکتر بر اساس تقاضا با HIPAA سازگار است.
 

چگونه یک دکتر بر اساس تقاضا کار ویزیت را انجام می دهد

ویزیت پزشک بر پلتفرم ساده و سر راست است. برای شروع، باید یک حساب کاربری در وب سایت یا برنامه دکتر بر اساس تقاضا ایجاد کنید. شما یک نمایه را پر می کنید که سابقه پزشکی خود را به اشتراک می گذارید، توجه داشته باشید که چه مشکلی در حال حاضر وجود دارد و چرا باید به پزشک مراجعه کنید. پس از تکمیل نمایه، با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی در ارتباط خواهید بود.
 
اگر به جای پزشک می خواهید با یک درمانگر ملاقات کنید، روند انتخاب شما کمی متفاوت است، زیرا شما می خواهید شخصی را انتخاب کنید که می خواهید با او کار کنید. شما می توانید در ایالت خود به جستجوی درمانگران مجاز بپردازید، در باره سوابق آنها بخوانید و با هر کدام که دوست دارید قرار ملاقات بگذارید. مایل نیستید لیست روان شناسان را جستجو کنید و خودتان یکی را انتخاب کنید؟ به سادگی زمان قرار ملاقات را انتخاب کنید تا به طور تصادفی به یک درمانگر اختصاص داده شوید.
 
قرار ملاقات ها معمولاً 15 دقیقه طول می کشد، پزشکان تلاش می کنند تا نگرانی اصلی شما را با شما در میان بگذارند. جلسات درمانی یا قرارهای روانپزشکی بین 25 دقیقه تا 50 دقیقه طول می کشد. تمام پیگیری ها 15 دقیقه طول می کشد.
 
دکتر بر اساس تقاضا در حال حاضر در چهل و هفت ایالت از ایالات متحده در دسترس است و شما می توانید از طریق دستگاه iOS  یا اندروید و همچنین از طریق لپ تاپ یا رایانه لوحی خود به آن دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن دکتر بر اساس تقاضا اعلام کرده است که تمام پزشکان و روانپزشکان در پلتفرم پزشکی از راه دور به صورت بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته در دسترس هستند. دکتر بر اساس تقاضا می تواند مراقبت در خانه را برای شما فراهم نماید، خواه این یک نگرانی جزئی سلامتی باشد یا پیگیری یا مراقبت های ویژه. آیا سرویس بین المللی هم دارد؟ دکتر بر اساس تقاضا می تواند برای بیماران در سطح بین المللی مشاوره پزشکی ارائه دهد اما نمی تواند نسخه بنویسد.
 

پرداخت و بیمه از دکتر بر اساس تقاضا

دکتر بر اساس تقاضا برنامه های مختلف بیمه درمانی مانندUnitedHealthcare ، Aetna ،  Humana و Cigna  را قبول می کند. شما می توانید از برنامه های بیمه کارفرمای خود، بیمه مستقل خود یا هر نوع بیمه ای که دارید استفاده کنید.
 
اگر بیمه ندارید، برای هر خدمتی که استفاده می کنید قیمت های مشخصی تعیین شده است.
 
هزینه های دکتر بر اساس تقاضا:
 
    75 دلار برای ویزیت اولیه پزشکی اولیه
    129 دلار برای 25 دقیقه با یک درمانگر
    179 دلار برای 50 دقیقه با یک درمانگر
    299 دلار برای ویزیت اولیه روانپزشک
    129 دلار برای پیگیری های روانپزشک
 
آنها روش های مختلف پرداختی از جمله کلیه کارتهای اعتباری عمده ، PayPal  و کارت های بدهی HSA و FSA را می پذیرند.
 

نحوه شروع کار با دکتر بر اساس تقاضا

شروع کار با دکتر بر اساس تقاضا آسان است. می توانید حساب خود را در وب سایت شرکت تنظیم کنید - فقط مطمئن شوید که رایانه شما به یک دوربین و یک سرویس کنفرانس ویدیویی مانند اسکایپ، یا از طریق یک برنامه، مجهز باشد.
 
هر فرد در خانواده شما باید حسابی برای خود را ایجاد کند، زیرا سابقه پزشکی بیمار در حساب های فردی ذخیره می شود. پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید در کمترین زمان به رفع نگرانی های سلامتی خود بپردازید.
 
نتیجه: طرح موفق دکتر بر اساس تقاضا می تواند الگویی برای تمام کشورها به ویژه در شرایط کرونایی فعلی باشد.
 
منبع: Rhiannon Ball، health.howstuffworks
نسخه چاپی