همه چیز راجع به قهر مردان

قهر مردان

گاهی اوقات کشمکش‌ها به گونه‌ای رقم می‌خورد، که مردان به قهر کردن روی می‌آورند. در واقع انگار قهر کردن سبک رفتاری برخی از آن‌ها شده و عادت کرده‌اند در مواجهه با مشکلات و مسائل، ناراحتی خود را با قهر نشان دهند.

قهر کردن یک روش برای نشان دادن خشم و پرخاشگری است، بدون اینکه فرد مستقیما موارد دلخوری خود را نشان دهد. قهر کردن یک نوع رفتار منفعلانه و یا کنترل گرانه است، معمولا برای رسیدن به نتیجه دلخواه یا کاهش اضطراب و استرس استفاده می‌شود. در قهر کردن فرد بین خود و دیگری یک سد ارتباطی ایجاد می‌کند و هیچ راه ارتباط کلامی یا غیر کلامی باقی نمی‌گذارد.

مشکلات زناشویی، اختلاف عقیده و رنجش جزء لاینفک زندگی زناشویی است. این مسائل در همه روابط پیش می‌آید. هرچقدر روابط انسان‌ها نزدیکتر باشد، احتمال اصطحکاک و اختلافات هم بیشتر می‌شود. اگر بین شما و همسرتان کشمکش‌هایی به وجود می‌آید بسیار طبیعی است و نباید نگران شوید. در یک رابطه سالم و موفق زمان‌هایی به شادی و عشق سپری می‌شود و در برخی مواقع دیگر زوجین به اختلاف و مشکل می‌خورند اما با بهره‌مندی از توانایی‌های حل مسئله و احترام مقابل به حل هر یک از آن‌ها می‌پردازند. 1
 

دلایل اصلی و رایج قهر کردن مردان 

مردان در کودکی، قهر کردن را راهی مناسب برای بهتر شدن رفتار مادرشن نسبت به خود می دانستند و حال از همسرشان نیز انتظار دارند که بی قید و شرط آنها را دوست داشته باشد.

مردان علاقه دارند که دوست داشته شوند، به آنها گوش داده شود، و همسرشان مراقب باشد تا کاری نکند که آنها ناراحت شوند. اما باید توجه داشت که خواسته های بی جا زندگی را تبدیل به جهنم خواهد کرد. 
 
خشم 
قهر کردن یک روش ناسازگارانه و ناسالم برای ابراز خشم است. بنابراین می توان گفت که افراد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به دیگران و نارضایتی از برخی مسائل قهر می کنند. 

حل نشدن مشکل 
قهر کردن مانع از رفع مشکلات می شودو مردانی که به احتی قهر می کنند، توانایی حل مسئله به طور مسالمت آمیز را ندارند. 
 
یادگیری 
مردانی که زیاد قهر می کنند، به طور یقین این رفتار را یاد گرفته اند.بسیار از مواقع، والدین به هنگام دعوا و قهرهای خود، از فرزندانشان غافل می شوند.

در حای که کودکان رفتار آنها را تقلید می کند. والدینی که دائما در حال قهر باشند، کودک روشی دیگر برای حل مشکلات را نمی آموزد و در آینده با همسر خود این رفتار را تکرار می کند. 
 
تقویت شدن 
مردانی که قهر می کنند، معمولا این رفتار در آنها تقویت می شود زیرا همیشه فردی هست که از آنها دلجویی کرده و در اصطلاح منت کشی کند.

بنابراین با قهر کردن به خواسته خود می رسند و این رفتار خود را ادامه می دهند.2

همه چیز راجع به قهر مردان

روش های برخورد با مردی که قهر می کند

تا اینجای مطلب تا حدودی با دلایل قهر مردان آشنا شده اید اما در این بخش از مقاله به موضع اصلی مقاله یعنی روش های برخورد با مردی که قهر می کند می پردازیم.

در واقع اگر همسر شما جز دسته افرادی است که اگر مشکل و یا سوء تفاهمی پیش می آید بجای صحبت و حل مشکل در آرامش قهر می کنند شما باید با رفتار هایی این عادت را از او دور نمایید.
 
۱٫ تسلیم قهر شوهر نشوید
درست است که مقابله با قهر مردان کار دشواری است اما خانم ها هیچ وقت تسلیم قهر همسر خود نشوید.

زیرا این کار ممکن است کار را سخت تر نماید و بهبود شرایط نیز سخت شود بهترین کار در این شرایط این است که هر روز به زندگی روزمره خود مشغول شوید و تنها لبخند بزنید، مودب باشید و به زندگیتان وفادار بمانید.

به شوهر خود نشان دهید که قهر آن‌ ها موجب توجه بیشتر شما نمی‌ شود و همچنین او با قهر کردن نمی تواند حرف خود را پیش ببرد.
 
۲٫ اجازه ندهید قهر مردان طولانی شود
اگر زمان قهر همسرتان طولانی است وقت آن رسیده که به آن‌ واکنش نشان دهید.

به عنوان مثال به جای آنکه مدام بپرسید چه شده و چرا قهری.

بگویید که: «میدانم از چیزی ناراحت هستی، نمی‌ دانم علت آن چیست، اما دوست دارم درباره‌اش صحبت کنیم.» او را به صحبت در فضایی کاملا آرام و دوستانه دعوت نمایید.
 
۳٫ شوهرتان را تشویق کنید تا ناراحتی‌ اش را بیان کند
درست است که خانم ها دارای غرور هستند اما باید بدانید که پایان دادن به قهر مردان و تشویق او به گفتمان لطمه ای به ارزش و غرور شما وارد نمی کند.

همچنین به مرور این سخاوتمندی و فداکاری شما در خاطر مردتان نقش می بندد و تا حدی به ترک عادت زشت قهر کردن کمک می نماید.

اگر شوهرتان پای صحبت نشست و مشکلش را بیان کرد، به او بگویید که می‌ خواهید در آینده بیشتر با شما صحبت کند و هرگز از سلاح قهر استفاده نکند.

به خاطر داشته باشید که نباید در برخورد با قهر شوهر، عصبانی شوید یا خودتان هم قهر کنید، اما سعی کنید یک راه ارتباطی بیابید.

به همسر خود بگویید که اگر به سراغ شما بیاید و مستقیما مشکل را با شما در میان بگذارد، بسیار عالی خواهد شد. اگر او به جای اخم کردن شروع به صحبت کرد، آن گاه با آرامش مهربانی پاسخش را بدهید.

همه چیز راجع به قهر مردان
 
۴٫ مشورت با مشاور خانواده
یکی از راهکار های بهبود رفتار مردانی که به قهر کردن عادت دارند مراجعه مشاوره خانواده و مشورت با او است.

اگر شوهر شما همچنان به قهر خود ادامه می‌ دهد و یا با این روش روز به روز کنترل بیشتری به دست می‌آورد، به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید.

از طریق مشاوره می‌توانید به شریک خود بفهمانید که قهر کردن هم او و هم شما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.
 
۵٫ هیچ گاه خود را سرزنش نکنید
بخاطر قهر کردن مردان هیچ گاه خودتان را سرزنش نکنید.

شوهر شما باید یاد بگیرد چطور با خودش کنار بیاید و آرام شود.

درست است که به عنوان یک همسر و شریک زندگی باید به ترک این عادت کمک نمایید اما این وظیفه شما نیست.

بودن در رابطه‌ای که شما را عصبانی می‌کند یا سلامت روحیتان را در معرض خطر قرار می‌دهد، ممکن است شما را گیج کند که آیا شما مقصرید یا او؟

بنابراین قبل از اینکه با او صحبت کنید خود را سرزنش نکنید.
 
۶٫ تفاوت میان زمانی برای فکر کردن و قهر را درک کنید
برخی مردان به خاطر یک مشکل و یا سوء تفاهمی در خود فرو نروند و کم صحبت می شوند شما نباید این را بر پایه قهر کردن مردان بگذارید.

زیرا آنها با این کار فرصت می خرند تا به رفتار و مشکل بیشتر فکر کنند.

پش ما باید تفاوت میان زمانی برای فکر کردن و قهر را خوب بدانید.

همه ما گاهی به خلوت کردن با خود نیاز داریم اگر شوهرتان بعد از خلوت کردن با خودش، با ایده‌ های جدید و یک نتیجه‌گیری به سراغتان می‌آید، بهتر است او را بپذیرید.

در واقع او با شما قهر نبوده است.
 
۷٫ عواملی که شوهرتان را به قهر وا می دارد بیابید
در روش برخورد با قهر شوهر سعی کنید دلایل و عواملی که باعث قهر شوهرتان می شود را پیدا کنید، به دنبال الگوی رفتاری در او بگردید.

سعی کنید، مشخص کنید که معمولا در واکنش به چه مسائلی قهر می‌ کند تا بتوانید این محرک‌ ها را به حداقل برسانید.
 
۸٫ قهر همسرتان را به دل نگیرید
بله ما شما را درک می کنیم که زندگی کردن با مردی که مدام قهر می کند بسیار دشوار است و همچنین برخورد با قهر شوهر می‌ تواند حال شما را نیز خراب کند.

سعی کنید روحیه خود را حفظ کنید و نگذارید قهر همسرتان شما عصبی کند و روی شما تاثیر منفی بگذارد.

همچنین نگذارید امواج و احساسات منفی واقعا به سراغتان بی آید و شما را آشفته نماید.
 
۹٫ به همسری که دائم قهر میکند، یاد بدهید…
به جای عذرخواهی از کسی که مدام قهر می‌کند، به او بفهمانید که باید مسئولیت احساسات خود را به عهده بگیرد و همچنین باید به حضورتان احترام بگذارد.‌

روی برگرداندن، رفتار سرد از خود نشان دادن و تحت کنترل گرفتن شما هرگز منصفانه و محترمانه نیست.‌

به او نشان دهید این برخوردها روابط گرم و همچنین صمیمیت تان را از بین می‌برد.‌

به او با صراحت بگویید انتظار رفتار محترمانه‌ای دارید و اگر این موضوع را جدی نگیرد، ممکن است به ضررش تمام شود.‌

وقتی او متوجه شود روش‌های کنترل کننده اش روی شما موثر نیست، احتمالا دست از این نوع برخوردها و رفتارهای تحقیرکننده اش برمی‌دارد و با شما به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند.‌
 
۱۰٫ برای مدتی رهایش کنید
گاهی اوقات رها کردن کسی که مدام قهر می‌کند بهترین راه حل برای آرامش است.‌

اگر او دست از رفتارهای کودکانه اش برنمی دارد و مدام آزارتان می‌دهد، بهتر است مدتی او را به حال خود بگذارید.‌3

همه چیز راجع به قهر مردان

پیامدهای قهر مردان

قهر مردان می‌تواند پیامدهای مخربی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل لازم است راه‌حلی برای این موضوع پیدا کنید. برخی از این پیامدها عبارتند از:
 
باقی ماندن مشکلات
قهر مشکلی را حل نمی‌کند. با قهر کردن فرد صرفا از حل کردن مشکلات فرار می‌کند، طرف مقابل هم برای تمام کردن قهر مجبور به باج دادن می‌شود. در این حالت مشکلات در کوتاه مدت از بین رفته‌اند ولی در واقعیت مشکلات صرفا سرکوب شده‌اند.
 
احساس ناامنی در همسر
قهر کردن حالتی از ابهام را به وجود می‌آورد. در واقع پیام روشنی از خواسته‌های فرد به طرف مقابل داده نمی‌شود. همسر ممکن است مضطرب شود و نداند که چه کاری درست است. درواقع فرد مقابل احساس ناخرسندی، ناامنی و اضطراب کرده و ممکن است واکنش‌های احساسی مختلفی نشان دهد.1

پینوشتها
1.www.honarehzendegi.com
2.www.namnak.com
3.www.sepandjam.ir
نسخه چاپی