چه چیزهایی در زندگی از پول درآوردن مهم‌ترند
در این مطلب، «بدروس کویلیان» (Bedros Keuilian)، بنیان‌گذار و مدیرعامل «Fit Body Boot Camp»، به‌عنوان یکی از کارآفرینان موفق، به چند مورد  اشاره خواهد کرد که باید بیش از پول به آن‌ها توجه کنیم.


باور

این مورد لزوما به‌معنای باور مذهبی نیست؛ هرچند می‌تواند بخشی از آن باشد. منظور از این مورد، باورمندی به خود، رؤیاها و کارتان است. اگر به خودتان باور نداشته باشید، خدمات و تلاشی که در کارتان ارائه می‌دهید دیده نخواهد شد.

«تردید» می‌تواند کسب‌وکارهایی را که می‌توانند در دنیا تغییراتی بنیادی بیافرینند نابود کند. من این موضوع را به‌خوبی درک کردم. زمانی که حس کنید کسانی که مورد اعتماد شما هستند، در جهت نابودی شما می‌کوشند، حفظ‌کردن باورتان دشوار خواهد بود.

اما آنگاه که ایمان‌تان را به کارتان از دست بدهید و چنین بپندارید که زیادی رؤیاپردازی کرده‌اید یا باور کنید فردی دیگر بهتر از شما این کار را انجام خواهد داد، دست به نابودی خود زده‌اید. حتی شاید کارتان را ترک کنید و برای کس دیگری مشغول به کار شوید؛ کسی که به خودش باور دارد.

آیا ترجیح می‌دهید کارها را به‌روش خودتان انجام دهید؟ باید به خودتان و همهٔ جنبه‌های کارتان باور داشته باشید. تردیدی نیست که با مسائلی پیچیده‌ نیز روبه‌رو خواهید شد؛ اما چون به کارتان باور دارید و خواستار بهبود شرایط هستید، به مسیر ادامه خواهید داد.

چه چیزهایی در زندگی از پول درآوردن مهم‌ترند


سلامتی

اگر کارآفرین باشید، احتمالا کمتر از افراد دیگر می‌خوابید و بیشتر به کارتان می‌اندیشید. اگر مشکلی بروز کند، مسئولیت آن با شماست. این موضوع ممکن است خطرناک باشد. این باور شما را به این سو هدایت می‌کند که اگر هر روز مشغول کار و پول درآوردن نباشید، کسب و کار شما از بین خواهد رفت.

به کارمندان‌ و همکاران‌تان اعتماد کنید. بگذارید آن‌ها وظایف خودشان را انجام دهند و شما هم کارهای خودتان را انجام دهید. مطمئن شوید کسب‌وکار قدرتمندی دارید. به‌دنبال راه‌هایی تازه باشید تا آن را تقویت کنید. از اعضای تیم‌تان بازخورد بخواهید و برای کسب بهترین نتیجه، برنامه ریزی درستی انجام دهید.

در همین حال، مراقب تغذیه‌ و وزن‌تان باشید. به باشگاه بروید یا ورزش دلخواه‌تان را دنبال کنید. یک ذهن قوی و هشیار از جسمی قوی و هشیار سرچشمه می‌گیرد. پس این موضوع را جدی بگیرید. نیازی نیست به ورزشکاری حرفه‌ای تبدیل شوید. تنها کافی‌ است هدف‌هایی تنظیم کنید، به آن‌ها برسید و به‌دنبال هدف‌های جدیدی باشید. این کار باعث می‌شود نگاه‌تان به کار دگرگون شود و همیشه به‌دنبال پیشرفت باشید.

آیا حس خوبی ندارید؟ همت کنید و از پزشک‌تان وقت ملاقاتی بگیرید. کار شما برای رسیدن به جایگاه عالی، به بهترین نسخهٔ ممکن از شما نیاز دارد. این بدان معناست که با مراقبت از سلامتی‌تان، می‌توانید روشن‌تر بیندیشید، تصمیم بگیرید و تیم را به‌سوی موفقیت هدایت کنید.1


ارامش درونی

شاید بعضی به غلط تصور کنند پول میتواند ارامش را به ارمغان آورد. ولی آرامش و خوشبختی چیزهایی هستند که از یک حس بر می آیند. یک نفر در اوج ثروت، هم چنان حس بدبختی و پوچی می کند. یک نفر در نیاز و یک زندگی متوسط حس خوشایندی دارد. آنچه سبب خوشبختی یکی و بدبختی دیگری می شود، پول نیست. بلکه حس درونی و نگاه ما نسبت به زندگی است.


مهارت

پول چیزی است که در نتیجه کار و زحمت به دست می آید. در واقع پول حق الزحمه شما برای یک مدت معلوم است. ولی اشخاص بسیاری هستند که از راههای دیگری و بدون زحمت پول به دست می اورند. به عنوان مثال کسی که ناگهان یک ثروت عظیم را به ارث می برد و یا شخصی که در اثر خوش شانسی پول زیادی را به دست می آورد. حالا این افرادی که بر اثر یک اتفاق یا خوش شانسی پولی را به دست آورده اند، قدرت خرج کردن آنرا داشته باشند و بتوانند آنرا در یک پروژه پرسود سرمایه گذاری کنند، ثروت آن ها چند برابر می شود.

ولی چنانچه این شخص که به یک دفعه ثروت زیادی را به دست آورده است، قدرت سرمایه گذاری نداشته باشد و آنرا خرج کند یا از دست بدهد، آیا شانس به دست اوردن ثروت دوباره را دارد؟ بخش زیادی از مردم که ثروت را از راههای غیرمعمول به دست می آورند، قادر به استفاده درست آن نیستند. امکان دارد این ثروت را در اثر ولخرجی از دست بدهند و با توجه به اینکه دیگر شانس کسب ثروت ندارند، فقیر میمانند.

پس در این جا باید بگوییم مهارت مهم تر از پول است. درصورتی که شخصی که از راه مهارت خویش پول و ثروتی را جمع نموده باشد ، در اثر یک حادثه ثروت خویش را از دست بدهد، باز هم شرایط ثروتمند شدن را دارد. برای این که وی با مهارت و کار ثروت را به دست آورده و چون مهارت برایش باقی مانده است، میتواند مجدداً برای به دست اوردن پول کوشش کند.

چه چیزهایی در زندگی از پول درآوردن مهم‌ترند


خانواده

شما میخواهید زندگی بهتری برای فرزندان تان در قیاس با بچگی خودتان رقم بزنید. ولی هنگامی که دنبال یک ریال پول بیشتر باشید و در منزل و کنار خانواده تان حضور نداشته باشید، متحمل هزینه های معنوی زیادی خواهید شد. برخی اشخاص فکر می کنند که با پول درآوردن و فراهم کردن امکانات بیشتر میتوانند همسر و فرزندان شان را شادمان تر کنند؛ ولی آنچه خانواده حقیقتا احتیاج دارد، حضور خود شماست.

شاید اگر صبح نیم ساعت زودتر بیدار شوید و سر کار بروید، بتوانید بعد از پایان روز کاری مستقیماً به منزل برگردید و در کنار خانواده تان باشید.

زمانی که خانواده تان منتظر برگشت شماست و شما تا دیرهنگام در محل کارتان مانده اید، بعنوان شخصی« سخت کوش » شناخته نخواهید شد. در واقع مفهوم این رفتار آن است که شما فاقد توانایی مدیریت زمان، بازدهی و معلوم کردن حدومرز هستید. زمانیکه عادات جدیدی برای خودتان انتخاب کنید و در عمل به آنها پایبند بمانید، هم افزایش درامد خواهید داشت و هم زمان بیشتری را با خانواده سپری خواهید کرد.2


لذت آموختن را تجربه کنید

هربار که چیز جدیدی یاد میگیرید ، دانش تان بیشتر می شود و با دانش بیشتر اعتماد به نفس تان هم بیشتر می گردد. یادگیری به ما کمک می کند تا انعطاف پذیری و سازگاری ما نسبت به موقعیت های جدید بیشتر شود. یادگیری باعث می شود تا افکار ما خلاق تر و نوآورتر شده و حس راحت تری نسبت به ناشناخته ها داشته باشیم.

خواندن کتاب بهترین شیوه برای یادگیری است. برای آن که لذت کافی را از یادگیری ببرید، هیچوقت از مطالعه کردن و جست و جو برای دانش بیشتر دست نکشید. یادگیری به زندگی ما معنی می بخشد و ارزش زندگی ما را بیشتر می کند. شما این اختیار را دارید تا در خصوص تغییر زندگی خویش تصمیم بگیرید.


تجربه ها

ما تنها یک دفعه فرصت زندگی کردن داریم و دراین باره جای هیچ تردیدی نیست. هرروز و هر ساعت نشستن در دفتر کارتان و پول درآوردن بیشتر هیچ معنی و مفهومی ندارد. شما با نشستن بر جایگاه مدیریت، میتوانید نهایت زندگی را تجربه کنید؛ پس دست بکار شوید و زندگی را به مفهوم واقعی زندگی کنید.
 
خودجوش باشید. از هر فرصتی برای سفر بهره بگیرید. در برنامه های تفریحی که در محل زندگی تان برپا می شود شرکت کنید. شاید حساب بانکی تان اشخاص زیادی را تحت تأثیر قرار دهد؛ ولی خاطرات و قصه هایی که از تجربه های زندگی بدست می آورید، برای مردم شیرین تر خواهد بود. پول هیچوقت نمی تواند شما را به چنین جایگاهی برساند.
 
تجربه های زندگی به پاداش می مانند. این تجارب ایده های خوبی به شما میدهند و دیدگاه شما را به جهان شکل می دهند. برای حل مسایل کاری و گذر از وضعیت های سخت، تجربه هایتان به یاری شما می آیند.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.saednews.com
3.www.beytoote.com
نسخه چاپی