رفتار هایی که باعث می شود جذابیت نداشته باشید
واضح است که جذابیت رفتاری شما ریشه در نحوه برخورد و برقراری ارتباط با دیگران دارد ،شخصیت شما باعت می شود که بتوانید دیگران را به خود جذب کنید یا آنها را نسبت به خودتان خجالت دهید. عادت های اخلاقی افراد در روابط اجتماعی موثر است و می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد، در این بخش به چند مورد از رفتارهای غلط که جذابیت شما را کم می کنند اشاره خواهیم کرد.


پزدادن

اگر شما دائما در مورد پول ، مقام ، داشته هایتان صحبت کنید اطرافیان نیز از شنیدن این صحبت ها خسته می شوند. هیچ فردی شخصی را که مدام در حال تعریف و تمجید از خودت است را نمی پسندد.


به خود احترام نگذاشتن

اگر به خودتان احترام نگذارید چگونه ممکن است شخص دیگری به شما احترام بگذارد . عشق و احترام بخود برای فردی که با خودش مهربان نیست سخت است همین زمینه ساز بی علاقگی و از دست رفتن جذابیت شما در منظر دیگران می شود.


ترس از رد شدن

ترس از رد شدن و تایید نشدن باعث می شود که نتوانید ریسک کنید به همین دلیل گاهی اوقات موجب ناراحتیتان می شود و اینکه نتوانید شرایطتتان را تغیر دهید.


متکی بودن به تایید دیگران

بعضی افراد هستند که همیشه نیازمند تایید و تصدیق دیگران هستند اما نظر خودتان باید خود کفا باشد و به دیگران توجه کنید و زندگی شادی برای خود بسازید.


تعین نکردن محدومیت

اجازه آسیب رساندن و ورود به حریم شخصی تان و هیچ کاری انجام ندادن در قبال کارهایشان به سایرین نشان می دهد که از مقابله با آن ها ترسیده اید.


بی اعتنا بودن

اخلاق شماست که شما را فردی مهربان و دلسوز و خشن و ... می کند.احترام به افراد صرف نظر از سن ، جایگاه اجتماعی ، مذهب و ... از شما فردی مهربان و پسندیده می سازد بی اعتنا بودن نه تنها عدم جذابیت است بلکه زشت هم هست.1


خودشیفتگی

کسی از آدم های خودشیفته خوشش نمی آید. باید بدانید بیشتر آدم ها بدون قصد و نیت، رفتارها یا نشانه های خودشیفتگی را به نمایش می گذارند. اگر فکر می کنید شما باید مرکز توجه باشید، هر موقعیت، رویداد و حتی گفت وگویی باید گرد شما بچرخد و به احساسات و نیازهای دیگران توجهی نمی کنید، باید برای تغییر این وضعیت فکری کنید.


ناامنی عاطفی

اگر پیوسته به دنبال دانستن نظر دیگران دربارهٔ خودتان و دریافت تأیید آنها هستید، بی تردید در نظر آنها جذاب نیستید. چنین رفتاری باعث می شود فردی آویزان به نظر برسید! همچنین نشانهٔ حس ناامنی و ناپختگی است. با در پیش گرفتن چنین رفتاری دیگران را از خودتان می رانید.

رفتار هایی که باعث می شود جذابیت نداشته باشید


رفتار رئیس مآبانه

کمتر کسی از رئیس بازی دیگران خوشش می آید. اگر همیشه می خواهید دیگران را کنترل کنید یا همهٔ تصمیم ها را به تنهایی می گیرید و طوری رفتار می کنید که انگار مسئولیت دیگران با شماست، اطرافیان تان را فراری می دهید. برخی آدم ها با فریب و بازی دادن دیگران، آنها را به انجام کارهای مختلف وامی دارند! وقتی دیگران از این رفتار آگاه شوند، دیگر میلی به ادامه ارتباط با فرد موردنظر نخواهند داشت.


بی ملاحظگی

برخی رفتارهای پیش پاافتاده، تأثیر شگرفی روی آدم ها دارند. گفتن «لطفا» و «سپاس»، حرف دیگران را قطع نکردن، گفت وگو کردن، نشان دادن قدردانی، رعایت آداب سرِ میز نشستن و وقت شناس بودن همگی نشانهٔ احترام به دیگران و به خودمان هستند. بی ادبی و بی ملاحظگی آدم ها را نخواستنی می کند. ما معمولا دوست نداریم با آدم های بی ادب و ناخوشایند، ارتباط داشته باشیم.2


نداشتن صداقت

صداقت و روراستی جزء اصلی جذابیت شخصیت افراد قابل‌اطمینان است. بسیاری از کسانی که رفتارهای زننده دارند، اغلب دروغ می‌گویند و روراست نیستند. این افراد همچنین به دنبال این هستند که بدانند دیگران دربارهٔ آن‌ها و البته موضوعات دیگر چه فکر می‌کنند.

رفتار ناپسند این افراد ممکن است سخن‌پراکنی را دربر بگیرد. اگر با خواندن این توضیحات متوجه شدید چنین رفتارهایی دارید، باید رفتارتان را ارزیابی کنید. هیچ فردی از آدم‌های دروغ‌گو خوشش نمی‌آید.


رقابت‌جویی بیش‌ازاندازه

آیا جزء کسانی هستید که به تمام افراد به چشم رقیب نگاه می‌کنید؟ یا گمان می‌کنید باید همیشه از دیگران برتر باشید؟

اگر زیادی تشنهٔ رقابت باشید، نه‌تنها رابطه‌تان با عزیزانتان خدشه‌دار می‌شود بلکه فرصت‌های بی‌شمار لذت زندگی را از دست خواهید داد. تلاش کنید برای موفقیت دیگران ارزش و احترام قائل شوید. باید ملاحظهٔ دوستان را بکنید و بگذارید از لحظه‌های خوبشان لذت ببرند.


منفی‌بافی

منفی‌بافی و بدبینی به‌هیچ‌وجه ویژگی خوشایندی نمی‌باشد. اگر همیشه نیمهٔ خالی لیوان را می‌بینید، سعی کنید رویکردتان را تغییر دهید. آدمی که همیشه جنبه منفی رویدادها و موقعیت‌ها را می‌بیند، دیگران را کلافه می‌کند.3


کمبود خواب 

هر زمانی که از خوابمان می‌زنیم، بی‌اختیار از جذابیتمان نزد دیگران کم خواهد شد. پژوهشگران در سال 2010 از افرادی که شب قبل از پژوهش حداقل هشت ساعت خوابیده بودند، عکس گرفت و آن‌ها را با عکس کسانی که 31 ساعت نخوابیده بودند مقایسه کرد. 
 
شرکت‌کنندگان دیگر آن مطالعه عکس‌های هر دو گروه را بر اساس معیارهای متفاوت ارزیابی کردند. افراد دچار کمبود خواب نه تنها (طبیعتاً) خسته به نظر می‌رسیدند، بلکه جذابیت کمتر، سلامت کمتر و ناراحتی بیشتری برای شرکت کنندگانِ ارزیاب داشتند.

رفتار هایی که باعث می شود جذابیت نداشته باشید


بدجنس بودن 

آیا همیشه سر افراد خوب کلاه می‌رود؟ در مطالعه انجام شده در سال 2014، پژوهشگران از چند زن و مرد خواستند تا به تصاویر افراد دیگر نگاه کنند؛ البته همه آن افراد نگاهی کاملا خنثی داشتند. 
 
برخی از تصاویر اما حاوی کلمات چینی برای «خوب و صادق» بودند و برخی دیگر نیز با کلمات «شیطان و بدجنس» همراه شده بودند. تعدادی از تصاویر هم حاوی هیچ اطلاعات خاصی نبودند. در نهایت مشخص شد افرادی که با واژگانی از قبیل شیطان و بدجنس توصیف می‌شوند، از جذابیت کمتری برخوردار هستند.


استرس 

خونسرد باشید، زیرا این کار ممکن است شما را جذاب‌تر جلوه دهد. مطالعه انجام شده در سال 2013 نشان داد که زنان دچار استرس شدید از جذابیت کمتری نزد مردان برخوردار هستند. 
 
پژوهشگران این مطالعه ادعا کردند که احتمالا میزان کورتیزول بالا (و  استرس کمتر) با سلامتی و باروری بیشتری در ارتباط باشد. 


شوخ طبع نبودن 

نتایج پژوهش انجام شده در سال 2009 نشان داد که شوخ طبع نبودن – یا حتی داشتن حد متوسط شوخ طبعی – از میزان جذابیت افراد کم می‌کند. این پژوهش همچنین نشان داد که جنسیت نقش زیادی در این مسئله بازی نمی‌کند و تمام افراد اعم از زن و مرد شامل این مورد می‌شوند.


تنبلی 

مجموعه آزمایش‌های جالب که در سال 2004 منتشر شد، نشان داد که میزان جذابیت افراد با فاکتورهایی از جمله کمک کردن به دیگران در ارتباط است. در یکی از این آزمایش‌ها، محققین از دانشجویانِ یک درس 6 هفته‌ای باستان شناسی خواستند تا بر اساس ملاک‌های مختلف به شخصیت و میزان جذابیت یکدیگر در آغاز و پایان دوره امتیاز دهند. این پژوهش نشان داد آن دسته از دانشجویانی که تنبل بودند، حتی میزان جذابیتشان از حد متوسط هم در آخر دوره 6 هفته‌ای کاسته شده بود. 


دروغ گفتن در مورد سن و درآمد 

نتایج یک پژوهش انجام شده در سال 2006 میلادی نشان می‌دهد که دروغ گفتن می‌تواند یک مورد بسیار منفی هم برای مردان و هم برای زنان باشد. اگر شما عادت دارید در مورد سن و درآمد ماهیانه‌تان دروغ بگویید، به شما قاطعانه پیشنهاد می‌کنیم که این کار را نکنید.

در پژوهش فوق، شرکت کنندگان آگهی‌های مربوط به زنان و مردان را خواندند. لازم به توجه است که این افراد به طرق مختلف توضیح داده شده بودند: باهوش یا خنگ، مستقل یا وابسته، راستگو یا دروغ‌گو. شرکت کنندگان سپس می‌بایست آن افراد را با توجه به میزان جذابیتشان نمره دهی کنند. در نهایت مشخص شد که صداقت مهمترین عامل افزایش دهنده جذابیت است. 4


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.saednews.com
3.www.miimiik.com
4.www.vom.ir
نسخه چاپی