چگونه متوجه شویم آب مناسب شنا بوده و تمیز است؟
فراتر از پیشگیری، اطمینان از بی ضرر بودن آب برای شناگران بسیار اهمیت دارد و بایستی این آب به طور مکرر مورد آزمایش قرار گیرد. در یک استخر عمومی، از غریق نجات یا مدیر استخر بپرسید که آیا آموزش ویژه در زمینه کار در استخر را گذرانده اند یا خیر و میزان کلر و سطح PH آب چند وقت به چند وقت بررسی می شوند (این کار بایستی حداقل دو مرتبه در روز انجام شود و زمانی که استخر مملو از جمعیت است دفعات انجام این کار بایستی بیشتر شود).
 
اگر خود استخر دارید، حتماً یک کیت آزمایش آب (که در بیشتر فروشگاه های لوازم ورزشی وجود دارد) را خریداری کرده و هر مرتبه قبل از شنا، آب آن را آزمایش کنید. در ادامه شاخص های بالای ایمنی جهت شنا کردن و غوطه ور شدن در آب که بایستی مد نظر قرار گرفته شوند را معرفی می کنیم:
 

استخر

سطوح PH و کلر آزاد آب را بررسی کنید. سطح کلر آزاد 1 تا 3 میلی گرم در لیتر یا ذره در میلیون (ppm) و پی هاش (PH ) 2ر7 تا 8ر7 قدرت میکروب کشی را به حداکثر می رساند.
 

وان و مراکز مجهز به سونا و استخر آب گرم

میزان کلر یا بروم و سطح PH آب را بررسی کنید. به دنبال سطح کلر 2 تا 4 (ppm) یا سطح بروم 4 تا 6 (ppm) و سطح PH 2ر7 تا 8ر7 باشید. (به خاطر داشته باشید که انجمن متخصصان استخر و سونا و مراکز آب گرم توصیه می کند نوزادان و کودکان تازه به راه افتاده را در وان های آب گرم قرار ندهید، البته تا زمانی که بتوانند ته وان بایستند و سرشان کاملاً خارج از آب قرار گیرد. به این دلیل که در معرض گرمازدگی قرار دارند).
 

سواحل، رودخانه ها و دریاچه های عمومی

بدنه های طبیعی آب می توانند بدلیل جاری شدن رواناب های ناشی از طوفان آلوده شوند، بنابراین به منظور کسب اطلاع از بسته بودن این مکانها آنها را به صورت آنلاین بررسی کنید. چنانچه تعداد باکتریهای موجود در آنها از حد تعیین شده توسط آژانس حفافظت از محیط زیست بیشتر باشد، مقامات بهداشت منطقه ای آنها را تا زمان سالم شدن دوباره آب تعطیل می کنند. بنابراین در صورت بسته بودن این مناطق هرگز مبادرت به شنا در آن نکنید. واقعیت آن است که کلر و سایر مواد ضد عفونی کننده همیشه تمام میکروب های موجود در استخر را فوراً از بین نمی برند. در حقیقت برخی از اشکال فوق العاده قوی از میکروبها اکثر سطوح کلر را تحمل می کنند. بنابراین نسبت به تمیزی استخر محلی خود اهمیت قائل باشید و از مقامات آن بخواهید از فناوری اشعه ماوراء بنفش یا ضد عفونی کننده اوزن استفاده کنند و از آنها بخواهید به طور مرتب آب استخر را با کلر فراوان ضد عفونی نمایند. حتی پرمقاوم ترین اشکال میکروب هم نمی توانند سطح کلر آزاد 20 (ppm) را برای مدت 13 ساعت تحمل کنند. همچنین در مورد بیماری های منتقله از طریق آب به دیگران آموزش دهید تا اطمینان حاصل شود تابستان شما عاری از عفونت های ناشی از شرایط غیر بهداشتی آب خواهد بود.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی