چرا روی تلویزیون خطوط افقی می افتد ؟

 چرا روی تلویزیون خطوط افقی می افتد ؟

از مشکلات رایج در تلویزیون ایجاد خطوط عمودی و افقی در تصویر تلویزیون است که معمولا خطوط عمودی از بالای تلویزیون شروع شده و تا پایین ادامه دارد که دلیل این اتفاق قطع اطلاعات تصویر است. در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی برد تیکان وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد در صورت پردازش نشدن اطلاعات توسط برد تیکان شما شاهد خطوط عمودی بر روی صفحه نمایش تلویزیون خواهید بود.
البته لازم است بدانید این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اگر پنل تلویزون شما ضربه خورده باشد و یا برد تیکان دچار خرابی شده باشد باید برای تشخیص هریک از این موارد از یک تعمیرکار تلویزیون برای بازدید از دستگاهتان کمک بخواهید.
در بیشتر موارد اگر خط عمودی ایجاد شده از بالاترین تا پایین ترین قسمت تلویزیون را شامل شود علت آن خرابی برد تیکان یا فلت های ارتباط دهنده می باشد که خوشبختانه تعمیر و یا تعویض این قطعات برایتان هزینه های بالایی به همراه ندارد و می توانید مجددا از تلویزیونتان استفاده نمایید اما اگر مشکل به وجود آمده به دلیل خرابی پنل تلویزیون شما باشد باید بگوییم تعویض این قطعه هزینه بالایی برایتان به بار می آورد زیرا ارزش تلویزیون را این قطعه تعیین می کند.


علت پیدا شدن خطوط افقی تلویزیون چیست ؟

چرا روی تلویزیون خطوط افقی می افتد ؟
 
یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای تلویزیون led ال جی رخ می دهد ایجاد خط افقی روی تلویزیون است در این شرایط تشخیص خرابی پنل می باشد. همه ما می دانیم که تلویزیون ها در اثر استفاده نادرست میتوانند سریعتر از آنچه تصور می کنید خراب شوند همین طور یکی دیگر از مواردی که ممکن است منجر به خرابی پنل تلویزیون شما شود تمیز کردن نادرست تلویزیون می باشد. اگر روزی خط افقی بر روی تلویزیون خود مشاهده کردید ابتدا لازم است مقدار مصرف خود از تلویزیون را اعلام کنید همین طور اشاره به چگونگی و نحوه تمیز کردن تلویزیون داشته باشید.

اگر جزو آن دسته کاربرانی هستید که برای تمیز کردن تلویزیون از دستمال خیس و یا نم دار استفاده می کنید باید بدانید که علت ایجاد خط افقی بر روی تلویزیون را یافته اید. بهتر است نحوه تمیز کردن صحیح تلویزیون را بدانید و از دستمال خیس برای این کار استفاده نکنید زیرا نفوذ آب از قسمت پایین پنل تلویزیون منجر به سوختن پیکسل ها می باشد.
 
در هر خانه ای حداقل یک تلویزیون وجود دارد و یکی از ابزار های ایجاد سرگرمی و دورهمی های خانوادگی می باشد بنابراین نمی توان روزی را بدون تلویزیون متصور شد. فرض کنید یک روز سخت کاری را به امید تماشای یک برنامه مهیج در کنار دوستان به پایان رسانده اید و به خانه آمده اید. اما تلویزیون شما دچار مشکل شده است و روشن نمی شود خراب شدن و تعمیر تلویزیون می تواند بسیار ناراحت کننده و در عین حال باعث ایجاد نگرانی در شما شود.


مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی را می دانید ؟

بسیاری از مشتریان نگران خرابی پنل تلویزیون هستند زیرا یکی از قطعاتی است که بر قیمت تلویزیون می افزاید و هزینه تعمیرات آن نیز به نسبت سایر قطعات بالا می باشد.  کاردون سعی دارد به شما کمک کند تا هیچ گاه با این مشکل برخورد نکنید. همان طور که می دانید یکی از دلایل خرابی پنل تمیز کردن نادرست تلویزیون است. هنگامی که قصد تمیز کردن تلویزیون را دارید بلافاصله بعد از خاموش کردن دستگاه اقدام به تمیز کردن نکنید حداق یک ساعت زمان لازم است تا پنل خنک شود. توجه داشته باشید استفاده از دستمال خیس برای تمیز کردن تلویزیون یک دشمن جدی می باشد.
 
چرا روی تلویزیون خطوط افقی می افتد ؟

یکی از مواردی که باعث خرابی پنل تلویزیون می شود استفاده از اجسام آهنربایی اطراف تلویزیون است. به عنوان نکته آخر باید بگوییم در صورتی که متوجه خرابی پنل تلویزیون شدید تلویزیون را خاموش کنید و روشن نکنید. گاهی اوقات ممکن است تلویزیون ال جی صدا داشته باشد ولی تصویری نداشته باشید.
 
معمولا نبود تصویر هشدار خرابی بک لایت را می دهد یکی از قسمت های مهم در تعمیرات تلویزیون بک لایت است که از حساسیت بالایی برخوردار است لازم است بدانید خرابی بک لایت مانع از وجود تصویر می شود در حالی صدا دارید. بهتر است برای تعمیر بک لایت از یک تعمیرکار باتجربه و آموزش دیده کمک بخواهید زیرا تعمیر غیر اصولی آن می تواند به قسمت های دیگر تلویزیون آسیب برساند.
نسخه چاپی