مدیریت مزرعه و جی پی اس

نسل بعدی سیستم مدیریت مزرعه

ما می خواهیم توجه شما را به یک سیستم مدیریت مزرعه بسیار خاص جلب کنیم که صرفاً برای نیازهای شرکت های کشاورزی درگیر در کشت زمین طراحی شده است - این سیستم مدیریت مزرعه Cropio است.
 
این خاصیت به دلیل این واقعیت است که مبتنی بر فناوری ماهواره ای است که فرصت های زیادی را برای بهبود عملکرد و تصمیم گیری در شرکت های کشاورزی ایجاد می کند.
 
فقط تصور کنید - می توانید تصاویر ماهواره ای تقریباً بلادرنگ از مزارع خود را مشاهده کنید، الگوی پوشش گیاهی را برای هر یک از مناطق در هر زمان مشاهده کرده و پیش بینی برداشت را در یک مرحله خیلی زود پوشش گیاهی به دست آورید. آیا سیستم مدیریت مزرعه شما می تواند این کار را انجام دهد؟
 
اکنون با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم: مهمترین جنبه مدیریت مزرعه Cropio داده هایی است که می توانید به طور خودکار از مزرعه به صورت تقریباً بلادرنگ به دست آورید:
 
* تصاویر مزرعه هایتان؛
* مزارع کار  نشده و مناطق روی مزارع؛
* رطوبت خاک در سه سطح مختلف عمق؛
* توصیه هایVRA ؛
* بارش؛
* پیش بینی وضعیت آب و هوای هر مزرعه جداگانه؛
* ارزیابی های محصول؛
 از آن جا که زمان نیز فاکتور مهمی در سیستم موقعیت یابی جهانی است، هر ماهواره همچنین حامل ساعتی اتمی است.ما برخی از کاربردی ترین ویژگی های سیستم مدیریت مزرعه Cropio را مرور کردیم تا درک واقع بینانه ای از مفید یا بی فایده بودن آن برای مزرعه خود به شما ارائه دهیم.
 

نقشه ها و تصاویر مزرعه

مدیریت مزرعه Cropio انواع نقشه ها و تصاویر میدانی را که بیشتر مبتنی بر تصاویر ماهواره ای هستند، نگهداری می کند که از بین آنها موارد زیر است:
 
* تصاویر مزرعه با وضوح بالا در رنگ های طبیعی (برای مشاهده باریکه ها و تعریف دلایل پوشش گیاهی بد در مزرعه)؛
* تصاویر پوشش گیاهی مزارع (برای کنترل پوشش گیاهی و شناسایی مزرعه ها و مناطق غیر عملکردی در مزارع)؛
* تصاویر نقش برجسته با وضوح بالا (برای ایجاد نقشه های زهکشی)؛
* نقشه های شیب (برای ارزیابی تأثیر شیب بر بهره وری مزرعه)؛
* نقشه های شکل و محصول (برای اهداف مدیریت زمینه)؛
 

ماژول نگهداری سوابق

Cropio یک فناوری "مبتنی بر اَبر" است و تمام داده ها را از هر نقطه با دسترسی به اینترنت در هر مکان در دسترس نگه می دارد. مهم نیست که شما در دفتر هستید یا در وسط مزرعه. به راحتی می توانید تمام عملیات انجام شده در مزرعه را بررسی کنید (و مثلاً به الگوی تاریخی پوشش گیاهی مراجعه کنید). این کار، عملکرد مزارع را در مقایسه با سایر مزارع و انتظارات برداشت از هر مزرعه خاص را ارزیابی می کند.
 

پیش بینی آب و هوا

این سیستم با استفاده از داده های ایستگاه های هوا شناسی عمومی و خصوصی و محلی سازی آن بر اساس مختصات GPS فردی هر مزرعه، پیش بینی های دقیق آب و هوایی را برای هر یک از مناطق ایجاد می کند.
 

پیش بینی برداشت

Cropio از مدل پیش بینی برداشت پایه استفاده می کند و پس از دریافت اطلاعات تاریخی از شرکت، آن را با خصوصیات شرکت ها (روش های کشت زمین، انواع محصول، مصرف کود و سایر پارامترها) تطبیق می دهد. در نتیجه، هر شرکت یک مدل پیش بینی فردی را دریافت می کند که براساس ورودی جدیدی که به سیستم وارد می شود، خود را آموزش می دهد. ما مدل پیش بینی را فقط با استفاده از یک مدل پایه برای 25 مزرعه ذرت واقع در کلرادو آزمایش کردیم - انحرافات در حدود 30 درصد است، اما به نظر می رسد این یک نتیجه طبیعی برای مدل پایه است، و پس از محلی سازی، به 10 درصد یا حتی 5 درصد کاهش می یابد.
  GPS، بیشتر به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا هر از چند گاهی برای جمع آوری نمونه های خاک یا نظارت بر شرایط حیوانی یا زراعی، دقیقاً به سمت مکان های مختلف خاص در همان مزرعه حرکت کنند.

اطلاع رسانی و گزارش گیری

کاربران می توانند سیستم اعلان را به صورت سفارشی پیکر بندی کنند تا از طریق ایمیل و دستگاه های تلفن همراه، اعلان های مهم مربوط به آب و هوا، پوشش گیاهی و سایر موارد را دریافت کنند. این از نظر عملیاتی بسیار مناسب است - وقتی پیام متنی دریافت می کنید که مشخص کننده این است که در قسمت"xyz" ، یک منطقه غیر عملکردی یا ... وجود دارد. همچنین، سیستم گزارش های منظم هفتگی و ماهانه را عرضه می کند که ارزیابی گیاهی و تغییرات را، در بهترین و بدترین محرک ها، ارائه می دهد.
 
مدیریت مزرعه و جی پی اس

هر آن چه کشاورزان مدرن در مورد استفاده از GPS در بهبود کشاورزی باید بدانند

 سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) فناوری هایی هستند که صنعت کشاورزی را متحول کرده اند و حتی بهتر بگوییم، اکنون در تلفن های همراه و تبلت ها هم در دسترس هستند. سیستم موقعیت یابی جهانی با امکان پذیر ساختن نمونه برداری از خاک، برنامه ریزی مزرعه، کاوش محصول، نقشه برداری از مزرعه و نقشه برداری از محصول، در کشاورزی دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه، به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که در روزهایی با دید کم در مزارع، مانند روزهای بارانی، یا توأم با گرد و غبار، دود، مه و تاریکی، به کار خود ادامه دهند.
 
از سیستم موقعیت یابی جهانی برای یافتن رابطه بین باروری های محصول با توجه به تنوع زمین و تکنیک های تولید استفاده می شود. یافته های حاصل از این همبستگی ها، سپس توسعه کارآمدترین روش های تصفیه گیاه / خاک، و امکان افزایش تولید مزارع را برای پرورش دهندگان تسهیل می کند. در کشاورزی مدرن، کشاورزان از سیستم موقعیت یابی جهانی در تهیه نقشه برای استفاده دقیق تر از بذر، کود، سموم دفع آفات و علف کش ها استفاده می کنند. در مرحله دوم، GPS ، پراکندگی و کنترل بهتر ورودی های شیمیایی مزرعه را از طریق کشاورزی دقیق امکان پذیر می سازد. نتیجه نهایی، کاهش هزینه های ورودی مزارع، بازده بالاتر و ایجاد یک محیط امن تر است.
 
کشاورزی دقیق عبارت است از جمع آوری داده های جغرافیایی به موقع در مورد نیازهای حیوانات – خاک - گیاه و سپس از طریق ویژگی های جمع آوری شده، تدوین استراتژی های خاص محل برای افزایش تولیدات کشاورزی ضمن محافظت از محیط زیست. این هنر مدیریت خُرد مزارع است – که مناسب، مقرون به صرفه و کاربرپسند است.
 کشاورزی دقیق عبارت است از جمع آوری داده های جغرافیایی به موقع در مورد نیازهای حیوانات – خاک - گیاه و سپس از طریق ویژگی های جمع آوری شده، تدوین استراتژی های خاص محل برای افزایش تولیدات کشاورزی ضمن محافظت از محیط زیست.در حال حاضر ، بسیاری از فناوری های جدید کشاورزی به ادغام سیستم موقعیت یابی جهانی، سیستم اطلاعات جغرافیایی، رایانه های پردازنده و حسگرهای جمع آوری داده متکی هستند. از طریق استفاده از GIS وGPS ، تولیدکنندگان می توانند با استفاده بهتر از کودها و سایر مواد افزودنی خاک، که آستانه اقتصادی برای مقابله با بیماری ها، علف های هرز و آفات است، ضمن محافظت از منابع طبیعی، به مزایای بیشتری نیز برسند.
 
تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی دقیق، ابزارهای جی پی اس متعددی ارائه داده اند که به تولیدکنندگان و مشاغل کشاورزی کمک می کند تا در تمام فعالیت های کشاورزی خود کارآیی و بهره وری بیشتری داشته باشند. اکنون بسیاری از کشاورزان از ابزارهای مشتق شده از GPS برای تقویت عملیات مزرعه و مشاغل کشاورزی استفاده می کنند. گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی، داده های مکان مزرعه را جمع آوری می کنند، که عبارت است از نقشه برداری از مرزهای مزرعه، سیستم های آبیاری، بازده، جاده ها و حوزه های دارای مشکل در محصولات مانند وجود علف های هرز یا بیماری.
 
دقت سیستم موقعیت یابی جهانی به کشاورزان اجازه می دهد تا نقشه های مزرعه را همراه با مکان های دقیق جاده، سطح زیرکشت مناطق مزارع، و فاصله بین نقاط مورد علاقه ارائه دهند. GPS، بیشتر به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا هر از چند گاهی برای جمع آوری نمونه های خاک یا نظارت بر شرایط حیوانی یا زراعی، دقیقاً به سمت مکان های مختلف خاص در همان مزرعه حرکت کنند.
 

طراحی  GPS

اساساً GPS از 24 ماهواره تشکیل شده است. این فناوری از ماهواره ها و برخی رایانه های دیگر برای تعیین موقعیت در هر نقطه از سیاره زمین استفاده می کند. سه قسمت اساسی وجود دارد که GPS را شکل می دهند:
 
* بخش فضایی
* بخش کاربر
* بخش کنترل
 سیستم موقعیت یابی جهانی با امکان پذیر ساختن نمونه برداری از خاک، برنامه ریزی مزرعه، کاوش محصول، نقشه برداری از مزرعه و نقشه برداری از محصول، در کشاورزی دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش فضایی

این بخش بر اساس ارایش فضایی 24 ماهواره فعال و 3 ماهواره زاپاس است که به دور زمین می چرخند. ماژول کنترل، سیستمی متشکل از 5 ایستگاه نظارتی است که در سراسر جهان واقع شده اند. به عنوان مثال، کنترل اصلی وزارت دفاع ایالات متحده در پایگاه نیروی هوایی Falcon در کلرادو واقع شده است.
 

بخش کاربر

این بخش دارای سریع ترین رشد است که از جوامع کاربر و گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی تشکیل شده است. گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی سیگنال های دریافتی از ماهواره ها را به پارامترهای سرعت، زمان و موقعیت تبدیل می کنند. از این اطلاعات برای موقعیت یابی، انتشار زمان، تحقیق و پیمایش استفاده می شود.
 

موقعیت مکانی و بخش فضایی

استفاده از روش مثلث بندی برای تعیین دقیق مکان ها، ایده اصلی در پشت سیستم موقعیت یابی جهانی است.
 مهم نیست که شما در دفتر هستید یا در وسط مزرعه. به راحتی می توانید تمام عملیات انجام شده در مزرعه را بررسی کنید.این روشی است که با گروهی از سیگنال های ماهواره تلاقی می کند، سپس از محدوده ماهواره برای تعیین مکان های روی زمین فقط با گرفتن فاصله بین هر یک از ماهواره های مختلف در فضا استفاده می شود. اساساً ماهواره ها نقش نقاط مرجع در فضا را بازی می کنند. شناسایی فواصل ماهواره ها تا هر نقطه از سطح سیاره زمین، فضایی را برای تعیین موقعیت ها به طور دقیق ایجاد می کند. از چهار موقعیت ماهواره برای تعیین موقعیت دقیق در فضای سه بعدی استفاده می شود. از آن جا که زمان نیز فاکتور مهمی در سیستم موقعیت یابی جهانی است، هر ماهواره همچنین حامل ساعتی اتمی است.
 

گیرنده ها و بخش های کاربر

معمولاً دو نوع گیرنده وجود دارد: گیرنده های نظامی، و غیرنظامی یا استاندارد. گیرنده ها عموماً مداوم کار هستند و این به آنها این امکان را می دهد که حداقل چهار ماهواره را، بسته به کانال های موجود، به طور همزمان کنترل کنند. گیرنده های مداوم کار دقیق تر و کمی گران ترند.
 

نتیجه

کشاورزان خوب از سیستم های GPS برای مدیریت ریز مزارع خود استفاده می کنند. می توان از خاک نمونه برداری کرد، آفات و بیماری ها را شناسایی کرد، سطح مواد مغذی و رطوبت موجود در خاک را نیز می توان به راحتی با کمک GPS شناسایی کرد. به طور خلاصه، موارد زیر مهم ترین مواردی هستند که سیستم GPS در انها کارایی دارد:
 
* نمونه برداری از خاک
* تعیین محل علف های هرز
* کاشت دقیق
* تعیین نسبت های کاشت
* ایجاد نقشه های محصول
* برداشت: تعیین مناطقی که برای برداشت آماده هستند
* مکان یابی یک نقشه محصول
* کنترل محیطی
* برنامه ریزی مزرعه
* نقشه برداری زمینه
* پیشاهنگی محصول
* محل ماشین آلات
* جهت ماشین آلات
 
منبع: Farm Management
نسخه چاپی