دستور تهیه چند نوع غذا با نودل
افزایش سرعت زندگی در سال های اخیر باعث شده اکثر توجه ها به سمت رستوران ها و غذاهایی برود که عموما به آنها فست فود گفته می شود. غذاهایی که در بهترین حالت هم نمی توان آنها را با چیزی مقایسه کرد که در خانه آماده می شود. بسیاری از مخاطب ها احتمالا در انتهای روز و زمانی که از محل کار به خانه بر می گردند با وضعیتی مواجه می شوند که در آن تنها گزینه تهیه غذا از بیرون است.

در این میان البته برخی سعی می کنند از غذاهای آماده استفاده کنند که در زمانی کوتاه می توان آنها را داخل خانه آماده کرد. بگذارید کمی جذابیت کار را بیشتر کنیم. مطمئنا هیچ کس به غذای آماده علاقه ندارد اما می توان با صرف زمانی اندک، همین غذای آماده را تبدیل به ترکیبی کنیم که جذاب و خوشمزه است و حتی اگر کمی شما را در زمان آماده سازی خسته کند، باز هم ارزش انرژی که در ادامه از آن می گیرید را دارد.

نودل یکی از همین دست غذاهای آماده است که امروزه در بسته بندی و طعم های مختلف عرضه می شود. در ادامه سعی کرده ایم به سراغ غذاهایی برویم که می توان همراه با نودل آماده کرد و از آنها لذت برد.1


نودل مرغ و بادام زمینی


مواد لازم 
نودل ۲ بسته

سینه مرغ ۲ عدد

بادام زمینی ۱/۲ لیوان

سیر ۲ حبه

سس سویا ۳ قاشق غذاخوری

پیازچه مقداری برای تزیین

نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه
ابتدا نودل را طبق دستور روی بسته بندی بپزید و آبکشی کنید.

سینه های مرغ را به تکه های کوچک خرد کنید. داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ؛ سیر خرد شده و تکه های مرغ را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. سپس سس سویا ، بادام زمینی ، نمک و فلفل را اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا زمانی که آب غذا کشیده شود.

پس از اینکه آب غذا کشیده شد نودل آبکشی شده را اضافه کنید و کمی روی حرارت متوسط هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف بکشید و بهمراه پیازچه خرد شده تزیین و سرو کنید.

دستور تهیه چند نوع غذا با نودل


نودل چو مِین


مواد لازم
۳ عدد فلفل دلمه ای رنگی

۱۰۰ گرم گوشت گاو – باریک خرد شده

۲۰۰ گرم نودل لو مین* یا هر نوع نودل در دسترس

۱ عدد پیاز متوسط – خرد شده

۲ حبه سیر – ریز خرد شده

۳ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی

۲ قاشق غذاخوری سویا سس

۱ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

۲ قاشق غذاخوری سس صدف* اختیاری

۱ قاشق چایخوری پودر نشاسته ذرت

۲ قاشق چایخوری روغن کنجد

۱/۲ قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه 
برای تهیه این غذای چینی شما باید گوشت خرد کرده را به همراه ۱ قاشق غذاخوری سویا سس، پودر فلفل سیاه، ۱ قاشق سس صدف، پودر نشاسته ذرت و ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد در ظرفی ریخته و حسابی هم بزنید تا گوشت مزه دار شود.

سپس یک قاشق غذاخوری دیگر سویا سس را به همراه ۱ قاشق چایخوری سویا سس، شکر، ۱ قاشق غذاخوری سس صدف مخلوط کنید تا به صورت سس در آید.
در مرحله بعدی فلفل دلمه ای ها را به صورت خلالی خرد کرده و با پیاز و سیر با سس مخلوط کنید.

نودل ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در آب جوش بپزید و بعد هم آبکشی کنید.

در این بخش برای تهیه نودل سوخاری ۳ قاشق روغن را در ماهیتابه ای ریخته و گوشت را برای ۱۰تا ۱۵ دقیقه در آن سرخ کنید. سبزی ها را هم به آن بیافزایید و حدود ۴ دقیقه آنها را سرخ کنید.

در مرحله آخر نودل های پخته شده را نیز به مواد اضافه کرده و بعد از ۱ دقیقه غذا را در بشقاب بریزید.2

دستور تهیه چند نوع غذا با نودل


نودل استراگانوف


مواد لازم
نودل: 200 گرم

سینه مرغ: 1 عدد

فلفل دلمه: 1 عدد

قارچ: 5 عدد

سیب زمینی خلال شده: 1 عدد

پیاز: 1 عدد

نمک و فلفل و پودر سیر: به مقدار لازم

طرز تهیه
نوعی خوراک روسی است که از تکه های فیله گوشت گاو یا مرغ به همراه خامه تشکیل شده است و در قرن نوزده میلادی در روسیه رواج یافت. خوراک امروز ما هم تلفیقی از همین خوراک با اندکی تغییر است.

مرغ را به صورت رشته ای خرد می کنیم. پیاز را خلالی کرده در روغن تفت می دهیم. مرغ را به آن اضافه می کنیم.

قارچ را حلقه ای خرد می کنیم و همراه مواد دیگر تفت می دهیم.

فلفل دلمه را نیز خرد کرده و به مواد در حال تفت اضافه می کنیم.

نودل را طبق دستور روی بسته آماده و آبکش می کنیم، اگر داخل بسته ادویه مخصوص وجود دارد که از همان روی نودل می پاشیم و اگر ادویه ندارد کمی فلفل و نمک و پودر سیر به آن اضافه می کنیم و نودل را با مواد تفت می دهیم.

در آخر روی آن را با کچاب و خامه و سیب زمینی خلال شده تزئین می کنیم. نوش جان.3

دستور تهیه چند نوع غذا با نودل


سوپ نودل چینی

سوپ نودل یک غذای فوق‌العاده رایج در چین و کره است که درواقع جز وعده‌های غذایی اصلی این کشورها محسوب می‌شود. سوپ نودل با فرهنگ مردم چین گره خورده است و محبوبیت خاصی بین مردمان این کشور دارد. طرز تهیه سوپ نودل چینی معمولاً بسیار متفاوت است و به روش‌های مختلفی طبخ می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
نودل: ۴۰۰ گرم

آب مرغ: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آب: ۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیر خرد شده: ۳ حبه بزرگ

زنجبیل تازه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

سس سویا: ۳ قاشق غذاخوری

آرد یا نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

عصاره یا پوره کنجد (اختیاری): ۲ قاشق غذاخوری

سرکه سیاه: ۴ قاشق غذاخوری

سس فلفل قرمز: ۲ قاشق چای خوری

روغن کنجد: ۵/۱ قاشق چای خوری

هویج خرد شده: ۲ عدد

کلم بوک چوی (اختیاری): ۴ عدد

کلم بروکلی خرد شده: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پیازچه خرد شده: ۲ عدد

جوانه: برای تزئین

طرز تهیه
مرحله اول
برای درست کردن این غذای چینی خوشمزه ابتدا آب مرغ، سیر رنده شده، زنجبیل، آب و شکر را با هم ترکیب کنید داخل یک قابلمه بریزید. اجازه دهید ترکیب به آرامی به جوش بیاید. سپس برای آماده کردن سس، آرد ذرت، پوره کنجد، سرکه سیاه، سس سویا، سس فلفل قرمز، شکر و روغن کنجد را با هم ترکیب کنید و بعد درون یک قابلمه بریزید تا جوش بیایند.
 
مرحله دوم
در این مرحله از طرز تهیه رشته نودل چینی باید سبزیجات را خرد کنید و به مواد سس اضافه کنید. زمانی که ترکیبات آب مرغ به جوش آمد، نودل‌ها را داخل آن بیندازید. یک دقیقه صبر کنید و بعد سبزیجات آغشته به سس را داخل سوپ بریزید. بعد از چند دقیقه با آماده شدن نودل و سبزیجات، مواد را داخل یک کاسه بریزید و می‌توانید این نودل چینی ساده و خوشمزه را با کمی جوانه یا جعفری خرد شده تازه تزئین کنید. می‌توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید به همراه کمی رب گوجه فرنگی نیز به این نودل اضافه کنید و از طعم اصیل آن لذت ببرید.4


پی نوشت:
1.www.yjc.ir
2.www.kiashpaze.ir
3.www.delgarm.com
4.www.blog.okcs.com
نسخه چاپی