دستور پخت چند نوع فاجیتا

فاجیتای مرغ

فاجیتای مرغ یک غذای راحت و سریع است که می توانید به عنوان یک شام سبک درست کنید.

برای اینکه غذای شما رژیمی باشد، می توانید سبزیجات و مرغ را کبابی کنید. برای تهیه این غذا از هر نوع سبزی که تمایل دارید می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای فاجیتای مرغ
روغن زیتون 1 قاشق سوپ خوری

آبلیموی تازه  2 قاشق سوپ خوری

نمک1 قاشق چای خوری

فلفل سیاه1 قاشق چای خوری

زیره سبز1 قاشق چای خوری

سینه مرغ بدون استخوان300 گرم

ماست چکیده1 پیمانه

کاهوی کوچک1 عدد

گوجه  فرنگی3 عدد

پیاز متوسط1 عدد

فلفل دلمه ای رنگی2 عدد

گشنیز خرد شده2 /1 پیمانه

نان ترتیلا10 عدد

طرز تهیه
در یک ظرف مناسب روغن زیتون را با آب لیمو، نمک، فلفل و زیره مخلوط کنید. سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک برش داده، سپس آنها را داخل ظرف بریزید و خوب بغلتانید تا کاملا با مواد مخلوط شوند. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت 45-30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه های مرغ را داخل آن خوب سرخ کنید. مرغ را همچنین می توانید کباب هم بکنید.

در این میان بقیه مواد را آماده کنید. پیاز را بعد از آنکه پوستش را گرفتید، به صورت خلالی خرد کنید. گوجه فرنگی ها را بعد از شست و شو به صورت مکعبی های کوچک خرد کنید. کاهو را هم خوب بشویید، سپس آن را هم خرد کنید. فلفل دلمه ای ها را بشویید، سپس آنها را به صورت خلالی خرد کرده ، داخل یک تابه با مقداری روغن آنها را سرخ کنید.

اکنون مقداری از سبزیجات آماده شده و 3-2 تکه مرغ روی هر کدام از نان ها قرار دهید. مقداری گشنیز هم روی مواد بریزید. در انتها مقداری ماست چکیده روی مواد بریزید و سرو کنید.1

دستور پخت چند نوع فاجیتا


فاجیتا  مکزیکی


مواد لازم 
سینه مرغ پخته شده: ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

نان گندم ترتیلا: ۳ عدد

بادمجان: ۱ عدد

کدو سبز: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ حبه

فلفل قرمز تند: ۱ تکه کوچک

آب‌لیمو، روغن زیتون، نمک: به میزان نیاز

طرز تهیه
تکه‌های کوچک سیر، فلفل تند، آب‌لیمو، روغن زیتون و نمک را مخلوط کنید. مرغ‌ها را ریش ریش کرده و داخل این مواد بغلتانید و بگذارید به مدت نیم ساعت در این مواد بماند.

بادمجان‌، کدو سبز، فلفل دلمه‌ای را به در ابعاد کوچکی برش بزنید. در یک ماهیتابه مقداری روغن زیتون بریزید و پیاز را که از قبل به تکه‌های کوچک تقسیم کردید در آن تفت دهید. وقتی پیاز کمی طلایی شد، تکه‌های بادمجان، کدو سبز و فلفل دلمه‌ای را در ماهیتابه ریخته و سرخ کنید. بعد از اینکه همه آن‌ها خوب سرخ شد، موادی که مرغ را در آن خوابانده بودید هم به آن اضافه کنید. در این مرحله شما می‌توانید از هر چاشنی که دوست دارید برای طعم‌دار کردن این مواد استفاده کنید.

بعد از اینکه این مواد را با چاشنی تفت دادید نان‌های ترتیلا را گرم کنید و این مواد را لای نان بریزید و نوش جان کنید.2

دستور پخت چند نوع فاجیتا


فاجیتای گوشت


مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی۱٫۵ فلفل

پیاز۳ عدد متوسط

گشنیز۳ قاشق غذاخوری

سیر۳ حبه

آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

پاپریکا و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

زیره سبز و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت فاجیتای گوشت
مرحله اول
برای تهیه فاجیتای گوشت مکزیکی ابتدا گوشت گوشاله را به صورت نواری نازک و باریک برش می زنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را نیز به صورت نواری نازک برش می زنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم
حالا مقداری زیره سبز، فلفل سیاه، پودر پاپریکا، پودر تخم گشنیز، زردچوبه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با دست یا قاشق به خوبی مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد گوشت و سبزیجات بروند و کاملا مخلوط شوند.

مرحله چهارم
در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سبزیجات و گوشت طعم دار شوند. پس از اینکه گوشت به خوبی طعم دار شد، کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم
حالا گوشت گوساله را از دیگر مواد جدا می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت بالا قرار می دهیم. اگر گوشت را با حرارت کم سرخ کنیم آب می اندازد و به همین دلیل سفت می شود.

مرحله ششم
توجه داشته باشید که هنگام سرخ کردن گوشت باید انرا به صورت مداوم هم بزنیم تا نسوزد. پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد مقداری نمک اضافه می کنیمو پس از موادی که در کنار گوشت رد یخچال قرار داده بودیم را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله آب لیمو ترش ر اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت و سبزیحات مغز پخت شوند. هر چند لحظه یک بار باید مواد را هم بزنیم تا نسوزند. در پایان این غذای خوشمزه را به صورت ساندویچی سرو می کنیم.3

دستور پخت چند نوع فاجیتا


ادویه ی فاجیتا


مواد لازم برای تهیه ادویه ی فاجیتا مخصوص
آرد ذرت ۱ قاشق غذا خوری

۲ قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

نمک ۱ قاشق چای خوری

فلفل پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

۱ قاشق چای خوری شکر

پودر پیاز ۱/۲ قاشق چای خوری

۱/۲ قاشق چای خوری پودر سیر

۱/۴ قاشق چای خوری فلفل قرمز هندی

۱/۲ قاشق چای خوری زیره سبز

طرز تهیه
آرد ذرت، پودر فلفل قرمز، نمک، فلفل پاپریکا، شکر، پودر پیاز، پودر سیر، فلفل قرمز هندی و زیره سیاه را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم .4


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.kiashpaze.ir
3.www.chishi.ir
4.www.sayarak.com
نسخه چاپی