طرز تهیه چند نوع غذای سنتی کشور برزیل

آکاراجه


مواد لازم 
پیاز متوسط ۲ عدد

میگو ریز ۵۰۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق

پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

لوبیا چشم بلبلی پخته شده ۱ و ۱/۲ لیوان

سیر ۱ حبه

فلفل تند کوچک ۱ عدد

آرد ۲ قاشق

روغن سرخ کردنی

نمک و فلفل

طرز تهیه
طرز تهیه مواد پرکننده: برای تهیه مواد داخل این غذای خوشمزه پیاز ها را به ورقه های نازک ببرید. آنها را با روغن زیتون در تابه ای بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید. کمی نمک و فلفل پاپریکا به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلائی رنگ و یا قهوه ای شوند. (تقریبا ۱۵ دقیقه کافیست.)

میگوها را به تابه اضافه کنید و آنقدر تفت دهید تا صورتی رنگ و ترد شوند. سپس آنها را از روی حرارت بردارید و به دلخواه نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

طرز تهیه خمیر: لوبیا چشم بلبلی را داخل مخلوط کن بریزید. پیاز و سیر را خرد و به لوبیا اضافه کنید. دانه ها و دم فلفل تند را نیز بگیرید و داخل غذاساز بریزید.

مواد را خوب مخلوط کنید. (اگر نیاز بود می توانید یک دو قاشق آب یا آب مرغ اضافه کنید.)

حالا آرد را اضافه کنید. توجه داشته باشید که آرد را انقدر اضافه کنید تا خمیر بتواند فرم بگیرد. سپس خمیر را به ۱۵ قسمت تقسیم و در دستان خود آن را به صورت گرد یا بیضی شکل دربیاورید.

در یک قابلمه کوچک روغن سرخ کردنی بریزید و آن را داغ کنید. خمیر ها را داخل روغن بیندازید و آنها را خوب سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شوند. سپس انها را از روغن بیرون بیاورید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. سپس آنها را از بغل چاک دهید و از مواد پرکننده داخل آن قرار دهید و سرو کنید.1

طرز تهیه چند نوع غذای سنتی کشور برزیل


چیکن کوکسینا


مواد مورد نیاز چیکن کوکسینا
پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد

مرغ پخته و خرد شده: ۴۰۰ گرم

سیر: ۳ حبه

جعفری: ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

پنیر پراتو رنده شده: ۲۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

پودر سوخاری پانکو: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

خمیر مخصوص

مواد مورد نیاز برای تهیه خمیر کوکسینا
کره: ۳۰ گرم

قرص عصاره مرغ: ۱ عدد

آب: ۱/۴ پیمانه

شیر: نیم لیتر

آرد الک شده: ۲۷۰ گرم

طرز تهیه خمیر کوکسینا
ابتدا کره، قرص عصاره مرغ، آب و شیر را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شده وکره ذوب شود و همچنین قرص عصاره مرغ در مواد حل شود. سپس تمام آرد را اضافه نموده و با استفاده از قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر جمع شود. خمیر را کناری گذاشته تا خنک شود.

طرز تهیه چیکن کوکسینا
در تابه‌ای مفداری روغن ریخته و پیاز را تفت دهید تا کمی سبگ شده و شفاف شود. سیر خرد شده را به همراه مرغ پخته و خرد شده، نمک و فلفل قرمز به پیاز افزوده و مخلوط کنید تا مواد کاملا مزه دار شوند. سپس حرارت را خاموش نموده و اجازه دهید کمی خنک شوند. پنیر و جعفری را به مخلوط مرغ اضافه نموده و با یکدیگر ترکیب نمایید. گلوله‌هایی از خمیر برداشته داخل دست باز کنید. از مخلوط مرغ و پنیر داخل آن قرار داده خمیر را بسته و شکلی مخروطی به آن دهید. در ظرف مناسبی تخم مرغ‌ها را بزنید تا یکدست شوند سپس کوکسینا‌های آماده را درون تخم مرغ قرار داده و سپس در پودر پانکو بغلتانید و در روغن داغ سرخ نمایید.2

طرز تهیه چند نوع غذای سنتی کشور برزیل


نان پنیری برزیلی


مواد لازم برای 2 1نفر
نمک به مقدار لازم

پنیر (رنده شده و دلخواه(ترجیحا پارمزان یا موزارلا) 1/2 لیوان

شیر 2/3 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

روغن زیتون 1/3 پیمانه

آرد (غنی شده و مخصوص نان) 1.5 پیمانه

طرز تهیه
ابتدا شیر را بجوشانید و اجازه دهید ولرم شود.تخم مرغ را به دمای محیط برسانید و با شیر مخلوط کرده و با همزن به خوبی مخلوط کنید و بعد آرد و نمک و روغن زیتون را مخلوط کرده و کم کم به شیر و تخم مرغ بیفزایید و مدام هم بزنید تا مواد یکدست شود.

پنیر را رنده کرده و به مواد بیفزایید و باز هم با همزن بزنید تا صاف شود.

قالب مناسب کیک فنجانی(کاپ کیک که مشابه قالب کیک یزدی است)را چرب کرده و ۲سوم هر قالب را با خمیر پر کنید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر که با با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد از قبل گرم شده است قرار دهید تا نان ها پف کرده و طلایی شوند.

پس از پخت نان ها را از فر خارج کنید ، ۱۰ دقیقه اجازه دهید نان ها کمی سرد شوند سپس سرو کنید.

سایر نکات
بهتر است یک ظرف آب هم داخل فر قرار دهید.

در صورت تمایل 1سوم قالب را از مواد پر کرده و وسط مواد کمی پنیر پیتزا بریزید و بعد دوباره مواد بریزید تا نان شما مغز دار شود.3

طرز تهیه چند نوع غذای سنتی کشور برزیل


باکالو کُم بروآ


مواد لازم
600 گرم فیله ماهی باکالو

شیر ½

پیاز قرمز، درشت خرد شده

3 عدد برگ بو

3 حبه سیر، دو عدد درسته و یکی خرد شده

یک قاشق چایخوری دانه فلفل

یک کیلوگرم سیب زمینی ریز

روغن زیتون

نمک

یک عدد فلفل دلمه ای قرمز، باریک خلال شده

4 عدد پیاز طلایی، ریز خرد شده

4 برش ضخیم نان ذرت

4 شاخه جعفری، برگ ها جدا و خرد شده

3 عدد زرده تخم مرغ

¾ فنجان زیتون سیاه ( ترجیحاً از نوع پرتغالی)

طرز تهیه
ماهی باکالو را به مدت 24 ساعت در آب خیسانده و چند بار آب آن را عوض کنید. ماهی را آبکش کنید و درون قابلمه ای گذاشته، روی آن شیر بریزید تا شیر کاملاً روی تکه های ماهی را بپوشاند. پیاز قرمز، برگ بو، فلفل سیاه و سیر درسته را به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه آرام بپزید.

در همین فاصله، سیب زمینی ها را با روغن زیتون و کمی نمک در یک تابه داغ سرخ کنید تا طلایی مایل به قهوه ای شوند.

نوارهای فلفل دلمه ای را هم به همین ترتیب تفت دهید. برش های پیاز را سرخ کنید.

نان ذرت را خرد کنید و همراه با زرده تخم مرغ و سیر خرد شده و جعفری هم بزنید.

ماهی را از شیر بیرون آورده ( این شیر را می توان برای سس بشامل استفاده کرد)، استخوان ها و پوست ماهی را تمیز کرده و آن را قطعه کنید.

فر را روی حرارت180 درجه سانتیگراد گرم نموده، سپس سیب زمینی های سرخ شده را تک تک روی تخته بذارید و با دست ضربه بزنید تا تخت شوند. سیب زمینی ها را کف ظرف بچینید، روی آن را با قطعات ماهی و بعد پیاز داغ و آخر سر مخلوط نان بپوشانید. کمی روغن زیتون و فلفل سیاه بریزید. زیتون ها و نوارهای فلفل دلمه ای را روی مواد پخش کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه غذا را بپزید. قبل از سرو، باز هم روغن زیتون روی آن بپاشید.4


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.parsine.com
3.www.7ganj.ir
4.www.manoelite.com
نسخه چاپی