آشنایی با خواص باور نکردنی برگ مو
با رویش درختان انگور، برگ های مو بیش از هر چیز جلب توجه کمی کند.اما آیا می دانید برگ مو علاوه بر ارزش غذایی خواص درمانی بسیاری دارد؟در ادامه مطلب خواص دارویی و درمانی این برگ مانند جلوگیری از سقط جنین و نقرس و ... را بیشتر می شناسید. انگور مطلوب ترین میوه موجود در جهان است.

این میوه مزه تازه دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است با این حال, تنها میوه ای است که برگش هم می تواند مصرف شود و فواید سلامتی بسیاری به همراه دارد.


ارزش غذایی برگ مو

برگ های انگور غنی از مواد مغذی هستند. در 14 گرم برگ انگور عناصر غذایی آن عبارتند از:

کالری 13

مقدار کربوهیدرات کل 2.4 گرم 1%

فیبر رژیمی 1.5 گرم 6%

چربی کل 0.3 گرم 0%

اسیدهای چرب امگا 3، 120 میلی گرم

اسیدهای چرب امگا 6، 20،7میلی گرم

پروتئین 0/8گرم ، 2%

ویتامین آ 3853 IU 77%

ویتامین سی 1.6میلی گرم

ویتامین ای 0.3 میلی گرم

ویتامین کا 15.2 میلی گرم 19%

نیاسین 0.3 میلی گرم ، 2%

ویتامین 6ب 0.1 میلی گرم

فولات 311.6 میکروگرم 3%

کولین 1.8 میلی گرم

کلسیم 50.8 میلی گرم 5%

آهن 0.4 میلی گرم 2%

منیزیوم 13.3 میلی گرم 3%

فسفر 12.7 میلی گرم 1%

سدیم 1.3 میلی گرم 0%

زینک 0.1 میلی گزم 1%

مس 0.1 میلی گرم 3%

منگنز 0.4 میلی گرم 20%

سلنیم 0.1 میکروگرم 0%

آب 10.3 گرم

آشنایی با خواص باور نکردنی برگ مو


خواص و فواید قابل توجه برگ مو

براساس این مواد مغذی, فواید سلامتی برگ انگور را می توان به صورت زیر توصیف کرد:


برگ مو برای کاهش التهاب

اگر مشکل التهابی مانند ورم مفاصل, ورم لوزه و یا التهاب مزمن دارید, می توانید برگ های انگور را برای تسکین آن ها مصرف کنید. برگهای انگور حاوی اسید چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان هایی هستند که مسئول فرآیند التهاب می باشند. این کار به شما در کاهش التهاب و درمان بیماری مزمن کمک می کند.1


کنترل سطح گلوکز بدن

برگ انگور، بار گلیسمیک پایینی دارد. این، رژیم خوبی- مخصوصا برای افراد مبتلا به دیابت- است زیرا سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند. برگ انگور، حاوی فیبر رژیمی بالایی نیز هست که می‌تواند سطح گلوکز خون را پایین بیاورد.


بهبود عملکرد دستگاه گوارش

برگ انگور سرشار از فیبر رژیمی است. این ماده به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جذب مواد مغذی موجود در غذا کمک می‌کند.


جلوگیری از یبوست

فیبر رژیمی موجود در برگ انگور به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. این فیبر، غذا را هضم کرده و عمل دفع را آسان می‌کند.


کمک به درمان اسهال و محافظت از غشای روده

برگ انگور حاوی ماده معدنی زینک است که می‌تواند غشای روده را ترمیم و از آن محافظت کند. این مکانیزم ، در صورت آسیب غشای روده – مانند اسهال- به بهبود سریع روده کمک می‌کند.


جلوگیری از کم‌خونی

برگ انگور سرشار از آهن است که از کم‌خونی جلوگیری می‌کند. ماده معدنی آهن، نقش مهمی در تولید هموگلوبین در سلول قرمز خون دارد. این خاصیت، توسط ویتامین C -که به جذب آهن و در نتیجه جلوگیری از کم‌خونی کمک می‌کند-  تقویت می‌شود.


تقویت سیستم ایمنی

برگ انگور سرشار از ویتامین C است که بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود. این ویتامین، پادتن را در حالت هشدار قرار داده تا با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که وارد بدن شده‌اند، مبارزه کند.


مبارزه با رادیکال‌های آزاد

ویتامین C موجود در برگ انگور می‌تواند با رادیکال‌های آزاد نیز مبارزه کند. این ویتامین مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده که می‌تواند در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت کند.


پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در برگ انگور می‌تواند از تکثیر سلول‌های سرطانی و رشد تومور جلوگیری کند و این به دلیل توانایی آن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد است.2


درمان درد مفاصل

علاوه بر موارد ذکر شده برای برگ انگور، این برگ دارای منگنز زیادی می باشد که نقش مهمی در غضروف سازی دارد. منگنز باعث می شود که مفاصل انسان بیشتر از گذشته لیز شده و نرم شود. همین امر باعث می شود تا اصطکاک بین مفاصل کاهش پیدا کند. برگ انگور برای جلوگیری از بیماری آرترویت که یک بیماری التهابی مفاصل می باشد بسیار مفید است.


بهبود عملکرد قلب

پتاسیم در برگ انگور به وفور یافت می شود، این امر باعث می شود تا انقباض قلب به شکل طبیعی صورت پذیرد. برگ مو باعث می شود تا پمپاژ خون به درستی به تمام بخش های بدن منتقل شود.


کمک به تشکیل استخوان

برگ انگور دارای کلسیم فراوان می باشد، این امر باعث می شود تا ماده معدنی مهمی در استخوان ها شکل بگیرد. این ماده باعث تشکیل استخوان و تقویت آنها می شود.


تقویت دندان ها

برگ انگور دارای کلسیم می باشد که باعث تقویت دندان ها می شود. کلسیم باعث می شود که سلامت دندان ها حفظ شده و تقویت شود.

آشنایی با خواص باور نکردنی برگ مو


کاهش گرفتگی عضلات

برگ انگور دارای ماده معدنی به نام منیزیم می باشد که باعث می شود تا گرفتگی عضلات کاهش پیدا کند. منیزیم یک ماده ای است که برای آرام سازی عضلات کاربرد دارد.


کمک به تولید کلاژن

برگ انگور دارای ماده معدنی بسیاری می باشد، یکی از این مواد معدنی که در برگ انگور وجود دارد مس است، مس باعث تولید کلاژن در بدن می شود. کلاژن برای سلامتی پوست بسیار مهم است.


سلامت پوست

برگ انگور به دلیل داشتن ویتامین ای می تواند برای حفظ سلامت پوست مفید باشد، این ویتامین برای پوست بسیار مفید می باشد.


روشن تر شدن پوست

اگر می خواهید پوست روشن تری داشته باشید می توانید از برگ درخت انگور کمک بگیرید، چرا که دارای ویتامین سی می باشد و باعث می شود تا پوست شما روشن تر شود.


سلامت چشم

برگ درخت انگور دارای ویتامین آ می باشد که باعث می شود تا سلامت چشم تضمین شود. اگر به چشم های خود اهمیت می دهید از برگ درخت انگور استفاده کنید.


محافظت از سیستم عصبی

ویتامین ب موجود در برگ انگور دارای خواصی می باشد که باعث می شود تا از سیستم عصبی محافظت کند. ویتامین ب باعث جلوگیری از آسیب دیدن عصب ها در فرد می شود. همچنین این ویتامین برای کاهش علائم بی حسی و مور مور شدن بدن موثر است.


بهبود علائم بازشناختی

علاوه بر ویتامین های گفته شده برگ درخت انگور دارای ویتامین ب شش می باشد که باعث می شود تا از سیستم عصبی مرکزی حفاظت کند. ویتامین ذکر شده برای محافظت از مغز موثر است. همچنین این ویتامین از زوال عقل جلوگیری می کند.


حفظ سلامت اعضاء بدن

همانطور که گفته شد برگ درخت انگور سرشار از پتاسیم می باشد که باعث می شود تا سلامت کلیه اعضای بدن حفظ شود.


کمک به رشد جنین

برگ درخت مو دارای فولات می باشد که باعث می شود تا رشد مغز به شکل ویژه ای انجام شود. مصرف برگ درخت انگور برای زنان باردار بسیار موثر است.


کمک به درمان نارسایی مزمن وریدی

برگ انگور برای درمان نارسایی مزمن وریدی بسیار موثر است. این مشکل در بدن به علت عدم بازگشت خون به قلب ایجاد می شود. اگر می خواهید این مشکل را به صورت اساسی و برای همیشه درمان کنید بهتر است از برگ درخت مو استفاده کنید.

وقتی به انتهای مطلب می رسیم قطعا خواهید دانست که برگ مو فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که ما از آن بی خبر بوده ایم. این برگ برای پوست بسیار مفید بوده و برای دستگاه گوارش نیز مفید می باشد. شما می توانید به صورت منظم از انگور به عنوان یک میوه خوشمزه استفاده کنید، فراموش نکنید که برای سلامتی در کنار تغذیه سالم می بایست ورزش را در دستور روزانه خود قرار دهید.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.bazdeh.org
3.www.parsiday.com
نسخه چاپی