دستور تهیه سه نوع پنینی

پنینی بادمجان

پنینی بادمجان یک نوع ساندویچ مجبوب ایتالیایی است که آن را گریل می‌کنند یا در دستگاه‌های ساندویچ‌ساز قرار می‌دهند. این غذا به دلیل سادگی و طبخ متفاوتش طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای تهیه این غذا می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید و ترکیبی از آن‌ها را درون نان تست قرار دهید و سپس آن را گریل کنید. حتما در بسیاری از کافه‌ها اسم این غذا به چشمتان خورده است و شاید حتی آن را امتحان کرده باشید. این غذای عالی و خوشمزه را می‌توانید به سادگی در منزل تهیه کنید و نوش جان بفرمایید. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در دسترستان نبود می‌توانید حدود ۲ تا ۳ دقیقه ساندویچتان را درون مقدار بسیار کمی روغن سرخ کنید.

مواد لازم برای تهیه پنینی بادمجان
بادمجان متوسط چهار عدد

روغن‌ زیتون دو قاشق غذا خوری

پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم

نان باگت به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

ریحان تازه ساطوری شده دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه پنینی بادمجان
مرحله اول
بادمجان‌ها را به صورت طولی و لایه لایه برش دهید. لایه‌های بادمجان را با روغن زیتون چرب و آن‌ها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. بادمجان‌ها را ۲ تا ۳ دقیقه کباب کنید. بعد از کبابی شدن باید ضخامت آن‌ها کم و نازک شده باشد. در نهایت روی بادمجان‌های کباب شده سرکه بالزامیک بریزید.

مرحله دوم
نان‌های تست را با قلم‌موی آشپزخانه به روغن زیتون آغشته کنید. روی هرکدام از نان‌ها به طور مساوی پنیر موزارلا، برگ ریحان تازه و بادمجان کبابی قرار دهید. و در آخر تکه‌ نان دیگری را روی آن‌ها بگذارید.

مرحله سوم
ساندویچ‌ها را درون دستگاه ساندویچ‌ساز یا گریل قرار دهید تا بپزند. اگر دستگاه گریل یا ساندویچ‌ساز در اختیار ندارید ساندویچ‌هایتان را در مقدار کمی روغن سرخ کنید. برای تهیه پنینی می‌توانید از هر ماده دلخواه دیگری درون نان‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اگر این غذای خوشمزه را درست کردید لطفا تجربه‌تان را از تهیه و سرو این غذا با ما در میان بگذارید.1

دستور تهیه سه نوع پنینی


پنینی مرغ

پنینی یک ساندویچ ایتالیایی بسیار ساده و خوشمزه است که نه تنها در ایتالیا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در سال های اخیر و با گسترش رستوران های ایتالیایی در ایران، پای این ساندویچ به کشور ما نهم باز شده و در مدت کوتاهی، به دلیل سادگی، کالری نسبتا کم و طعم جذابش، طرفداران خاص خود را هم پیدا کرده است.

ساندویچ پنینی مرغ که رایج ترین پنینی ایتالیایی است به دلیل وجود پنیر فراوانی که دارد، غذایی مناسب برای کودکان و سالمندان محسوب می شود. این غذا به دلیل کالری مناسبش می تواند گزینه خوبی برای شام هم باشد.

مواد لازم
فیله مرغ: 250 گرم (458 کیلوکالری)

پنیر خامه ای: نصف لیوان (270 کیلوکالری)

نان تست سبوس دار (640 کیلوکالری)

روغن کانولا: 2 قاشق غذا خوری (180 کیلوکالری)

گوجه فرنگی سفت و بزرگ: یک عدد (25 کیلوکالری)

فلفل هالوپینوی حلقه شده: یک سوم لیوان (10 کیلوکالری)

پودر فلفل سیاه تازه و ساییده: یک چهارم قاشق چای خوری (صفر کیلوکالری)

نمک: یک چهارم قاشق چای خوری (صفر کیلوکالری)

طرز تهیه
برای آماده کردن ساندویچ های پنینی باید ابتدا فیله های مرغ را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. آنها را روی نایلون بچینید و دو طرف فیله ها را با نمک و فلفل طعم دار کنید. حالا نایلون دیگری روی فیله ها بگذارید و با بیفتک کوب یا هر وسیله محکم دیگری مانند گوشت کوب، چند ضربه روی فیله ها بزنید تا بافت شان کمی نازک و پهن شود. حالا روغن را در تابه نچسبی گرم کنید.

هر طرف فیله ها را حدود 5 دقیقه حرارت بدهید تا کاملا بپزند. بعد از خاموش کردن حرارت و خارج کردن فیله ها از تابه باید پنیر خامه ای و هالوپینوی خرد شده را درهمان تابه ای که هنوز کمی گرم است مخلوط کنید. بعد از آماده شدن این ترکیب سس مانند، 4 تکه از نان ها را داخل سینی یا بشقاب تختی بچینید. سس پنیر و فلفل را روی نان ها بکشید. روی هر نان، یکی - دو حلقه نازک از گوجه ها را بگذارید و بعد از قرار دادن یک فیله روی هر نان ساندویچی، نان دوم را روی فیله ها بچینید. بعد از چیدن ساندویچ، آنها را داخل دستگاه ساندویچ ساز یا دستگاه های گریل خانگی پرس کنید. بهتر است این ساندویچ ها کاملا گرم سرو شوند.2

دستور تهیه سه نوع پنینی


پنینی مرغ و رزماری

برای طبخ این نوع ساندویچ محدودیتی برای انتخاب نان مورد نیاز وجود ندارد و معمولا از نان تست و یا باگت برای طبخ آن استفاده می‌شود ولی در دستور پخت‌های مختلف بسیاری به نان روگن اشاره شده است و دلیل تاکید بر آن، فیبرهای موجود درآن است که به هضم ساندویچ بسیار کمک می‌کند و دلیل دیگر اینکه به اندازه کافی بافت آن متراکم است و تحمل کافی در برابر حرارت، هنگام کباب شدن را دارد. البته اسلایس‌های ضخیم از نان فرانسوی و یا نان ایتالیایی نیز به طبخ  پنینی بسیار کارآمد است.

مواد لازم برای پنینی مرغ و رزماری
سینه مرغ :۲ عدد

اسفناج تازه :۱۵۰ گرم

پنیر موزارلا : نیم پیمانه

گوجه خشک شده خرد شده :یک‌چهارم پیمانه

سیر خرد شده : ۸ حبه

فلفل قرمز و فلفل سیاه : یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

رزماری تازه خرد شده : یک قاشق چایخوری

روغن زیتون :4 قاشق سوپخوری

نان باگت برش داده شده :۸ برش

نمک: به میزان کافی

تهیه پنینی مرغ و رزماری
فیله‌ها را خوب بکوبید تا ضخامت‌شان به حدود 1 سانتی متر برسد. 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون، رزماری، نمک، فلفل سیاه و فیله‌های مرغ را در یک ظرف دردار مخلوط کنید، در آن را بسته و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. یک تابه تفلون بزرگ را روی حرارت متوسط گرم کنید و باقی روغن زیتون را به تابه اضافه کنید. گوجه فرنگی خشک، فلفل قرمز و سیر را اضافه کرده و  سرخ کنید؛ سپس اسفناج را اضافه کرده و تفت دهید و در آخر  نمک به آن اضافه کنید. تابه را چرب کرده و روی حرارت تقریباً زیاد گرم کنید؛ مرغ را کبابی کنید. روی هر یک از 4 برش‌های نان، پنیر بریزید. سپس یک تکه فیله مرغ کبابی شده؛ در لایه بعد مواد تفت داده شده در تابه را ریخته و برش نان را روی آن قرار دهید. در مرحله آخر ساندویچ ها را درون پنینی‌ساز قرار داده و فرصت می‌دهیم ساندویچ‌ها کاملا گریل و پرس شود در صورت عدم دسترسی به پنینی‌ساز از دیگر روش‌هایی را بالا به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنیم.3


پی نوشت:
1.
2.
3.
نسخه چاپی