بیبی اسفناج چیست و چه خواصی دارد؟

بیبی اسفناج چیست؟

بیبی اسفناج در وافع همان  نام علمی یک نوع گیاه یک ساله با ساقه و برگ لطیف است، که می‌توان در آشپزی از آن استفاده زیادی کرد. این گیاه، نسبت به اسفناج های معمولی برگ های لطیف تری داشته و طعم آن ملایم بوده و به صورت خام و یا در سالاد میتوان از آن استفاده نمود. این گیاه به دلیل برگ های لطیف و طعم ملایم میتوانید جایگزین مناسبی برای کاهو در سالاد و ساندویچ باشد.


مواد داخل بیبی اسفناج :


این سبزی اروپائی   دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی  بسیار مفیدی است ، از جمله:

کلسیم

فولات

اهن

منیزیم

فسفر

پتاسیم

ویتامین A

ویتامین B6

بیبی اسفناج  وعده غذایی شمارا سالم و مقوی می کنید و می توانید  به جای کاهو ، ساندویچ های تازه تان  را با اسفناج میل کنید  ،یا حتی بیبی  را به شکل سوپ و ماکارونی درآورید یا با گردو  پنیر آبی خرد شده و سس وینگرت برای یک سالاد استثنایی بریزید این نوع سبزی کاملا با مزاج ها و طبع های مختلف سازگاری دارد و مقدار زیادی آهن نیز درون خودش دارد که کم خونی فرد را درمان می کند . 1

برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص بیبی اسفناج در ادامه با ما همراه باشید.


سلامت قلب

اسفناج فواید دلگرم کننده ای برای سلامت قلبی دارد که به طور مستقیم طول عمر را افزایش می دهد. نشان داده شده است که اسفناج اسیده ای چرب امگا 3 است که برای سلامت قلبی عالی هستند.علاوه بر این، مقدار اسید فولیک زیاد اسفناج موجب کاهش سطح هموسیستئین می شود که به طور مستقیم خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

بیبی اسفناج چیست و چه خواصی دارد؟


اسفناج برای رفع سوزش سر دل

اسفناج برای کمک به پیش گیری از برگشت اسید معده معروف است. داشتن سوزش سر دل بیش از دو بار در هفته نشان دهنده بیماری رفلکس اسیدی معده است، و البته اسفناج می تواند به شما در این مورد کمک کند.

متخصصان در این بیماری توصیه می کنند که اسفناج را خام بخورید، یا به سبکی پخته شده بدون افزودنی های چربی بالا بخورید.


اسفناج باری درمان یبوست

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک میخوانید از آنجا که اسفناج فیبر بالایی دارد، برای کمک به نظم روده مفید است. اگر شما از یبوست رنج می برید، اسفناج می تواند راه حلتان باشد.اسفناج خام، بهترین مواد آلی را برای تمیز کردن، بازسازی و احیا بخش روده را دارد. آب اسفناج خام - 100 میلی لیتر، و مخلوط کردنش با مقدار مشابه آب و مصرف دو بار در روز، شایع ترین موارد یبوست را ظرف چند روز درمان خواهد کرد.


خواص ضد سرطانی اسفناج

اسفناج خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطان و ضد التهاب دارد. یک کوه تحقیق وجود دارد که نشان می دهد اسفناج چگونه به مقابله با سرطان کمک می کند. اسفناج نسبت به حفاظت از DNA عمل می کند.

فولات بالای موجود در اسفناج از طرح ژنتیکی ما در برابر تغییر در طول تقسیم سلول محافظت می کند، خطری که می تواند منجر به سرطان و ظهور زودرس پیری به شیوه های دیگر شود.


اسفناج برای سلامت استخوان ها

غنی از ویتامین K است، اسفناج استخوان ها را از خطرات عمومی محافظت می کند. اسفناج مشهور است که به استخوان ها کمک می کند مواد معدنی را جذب کنند؛ به این فرآیند کانی سازی استخوان گفته می شود.

این کار هم چنین به تاخیر یا جلوگیری از ظهور پوکی استخوان کمک می کند.


اسفناج برای سلامتی چشم

غنی از کاروتنوئید های فراوان، اسفناج نسبت به سلامت چشم عالی است. اسفناج در برابر آب مروارید و انحطاط ماکولا محافظت می کند.


اسفناج برای جلوگیری از کم خونی

اسفناج غنی از آهن است. اسفناج یک روش گیاهی عالی برای جلوگیری از کمبود آهن است. کم خونی عموماً توسط گیاه خواران و یا افرادی که رژیم غذایی کمتری را می خورند،تجربه می شود. اسفناج یک پشتیبان اصلی در هر رژیم غذایی است که شامل کاهش گوشت می شود.


فشار خون بالا

اگر از فشار خون رنج می برید، در خوردن اسفناج دچار تردید نشوید، فشار خون بالا در واقع نشان داده شده است که با افزایش مصرف اسفناج پایین می آید.
به خاطر مقدار زیاد پتاسیم، اسید فولیک، و منیزیم، اسفناج می تواند معجزه ای را برای فشار خون انجام دهد.


اسفناج برای جلوگیری از زخم معده

با محافظت از غشا مخاطی معده، اسفناج به جلوگیری از زخم معده کمک می کند. زخم معده مشکلی رایج است که به دلیل رژیم غذایی ضعیف، سیگار کشیدن و یا ترکیبی از این دو ایجاد می شود.با خوردن اسفناج بیشتر، شما قادر به آرام کردن و دور کردن غذاهایی در رژیم غذایی خود می شوید، که باعث اسیدی شدن معده شما شده اند.


اسفناج برای مدیریت دیابت

آلفا لیپوئیک موجود در اسفناج به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. علاوه بر این، مقدار فیبر بالا در اسفناج، بدن را منظم نگه می دارد و به حفظ سطح قند خون کمک می کند.


اسفناج برای پیش گیری از آسم

بتاکاروتن موجود در اسفناج نشان داده شده است که به کاهش خطرات حمله های آسم کمک می کند.این یک معامله بزرگ برای مبتلایان به آسم است، زیرا هیچ چیز به اندازه یک لحظه قادر به نفس کشیدن نیست. مقادیر بالای ویتامین C، بتاکاروتن، ویتامین E و منیزیم همگی در خواص ضد آسم آن سهیم هستند.

بیبی اسفناج چیست و چه خواصی دارد؟


اسفناج برای سلامت خون

اسفناج برای کمک به سلامت سلول قرمز خون مفید است. یک فنجان اسفناج پخته، 6.4 میلی گرم آهن دارد. این کار به کم خونی کمک می کند.همچنین نشان داده شده است که اسفناج به بهبود گردش خون کمک می کند که جریان اکسیژن را به سلول ها در سراسر بدن افزایش می دهد.2


فواید اسفناج برای کبد و کبد چرب

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است سبزیجاتی مثل اسفناج که برگ سبز دارند برای سم زدایی و پاکسازی کبد بسیار مناسب هستند و در برخی مواقع می توانند برای درمان کبد چرب هم استفاده شوند. علاوه بر این اسفناج حاوی مقادیر مناسب آنتی اکسیدان ، آب و کربو هیدرات است که برای سلامت کبد مفید هستند.

اسفناج حاوی مقادیر غنی از کلروفیل که یک نوع رنگدانه سبز است می باشد که این رنگدانه ها به روند پاکسازی کبد از سم ها کمک می کنند. تقریبا اکثر سبزیجات سبز برای کبد مفید هستند اما اسفناج با دارا بودن بالاترین غلظت کلروفیل تاثیر بیشتری روی پاکسازی کبد دارد.


درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با اسفناج

مصرف اسفناج باعث جذب مقادیر مناسبی از ویتامین A و ویتامین C در بدن می شود. این ویتامین ها برای تقویت و سلامت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند. بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شوند که با مصرف اسفناج می توانید علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن این بیماری های را نیز درمان کنید.


درمان آکنه و جوش صورت با اسفناج

برای درمان آکنه و جوش های روی صورت می توانید به دو صورت از اسفناج اسنفاده کنید. نوشیدن آب اسفناج برای رفع جوش و آکنه بسیار مفید است ، ضمن اینکه برای از بین بردن آکنه و جوش می توانید از اسفناج به صورت موضعی هم استفاده کنید. یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک اسفناج است. برای این منظور آب اسفناج را به صورت ماسک روی پوست صوت بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.


طراوت و جوانی پوست با اسفناج

یکی از فواید مهم مصرف اسفناج این است که می تواند باعث تخریب رادیکال های آزاد موجود در بدن شود. این رادیکال ها باعث می شوند پوست صورت سریعتر از حالت معمول پیر شود. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند رادیکال های آزاد را از بین ببرند.


رشد موها با مصرف اسفناج

اسفناج علاوه بر اینکه برای پوست بسیار مفید است برای موها نیز مفید است. اسفناج علاوه بر پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ حاوی ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E می باشد. این ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت ریشه و رشد موهای سر ضروری هستند که همگی در اسفناج جمع شده اند.3


پی نوشت:
1.www.anitasoo.com
2.www.namnak.com
3.www.parsiday.com
نسخه چاپی