طرز تهیه سه نوع پیتزای تابه ای
با ما همراه باشید تا 3 مدل پیتزای بدون فر یا همان پیتزای تابه ای را به شما آموزش دهیم.


طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ بدون فر

پیتزای مرغ یکی از محبوب ترین پیتزا ها می باشد. مواد ذکر شده برای 2 نفر می باشد و شما می توانید برای نفرات بیشتر مقادیر را ضرب و تقسیم کنید.
مواد لازم پیتزای مرغ
سینه مرغ  :ا عدد

خمیر آماده :2 عدد

قارچ :400 گرم

پنیر پیتزا :500 گرم

فلفله دلمه ای :1 عدد

سیر :1 حبه

آویشن :2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه :1 قاشق غذاخوری

سس کچاپ :1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه پیتزای مرغ و قارچ تابه ای
مرحله 1
ابتدا سینه مرغ به همراه مقداری آب داخل ظرفی گذاشته تا خوب پخته شود و برای اینکه بوی ضخم آن گرفته شود از ادویه استفاده کنید.سپس مرغ را خارج کرده و ریش ریش کنید.

مرحله 2
قارچ و فلفل دلمه ای را خرد کنید و ابتدا قارچ را درون تابه ای ریخته و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم و سپس فلفل را به آن اضافه میکنیم.

مرحله 3
 ابتدا مقداری روغن درون تابه ای مناسب ریخته و خمیر آماده را درون تابه قرار می دهیم تا مقداری تفت داده شود،  تابه ای که انتخاب می کنید ضخیم باشد .

مرحله 4
سپس سس کچاپ را به تمام نقاط خمیر پخش می کنیم و سپس پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم و بعد مواد را روی پنیر ریخته و در آخر دوباره پنیر روی مواد می ریزیم.

مرحله 5
در تابه را بگذارید و شعله را کم کنید و حدود 45 دقیقه بعد پیتزا مرغ و قارچ آماده است و می توانید نوش جان کنید.1

طرز تهیه سه نوع پیتزای تابه ای


پیتزا تابه ای به روش ترکیه ای


مواد لازم برای ۲ نفر
آرد سفیدحدود ۱ پیمانه

تخم مرغ۱ عدد

ماست۲ قاشق غذاخوری

نمک۱ پنس

بکینگ پودر۵ گرم

سوسیس۱ عدد

کالباس۴ ورق

پنیر پیتزا۱۵۰ گرم

فلفل دلمه ای۱ عدد

گوجه فرنگی۱ عدد

سس پیتزا۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون۱ قاشق مرباخوری

آویشن۱ قاشق مرباخوری

نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزای تابه ای
مرحله اول
برای تهیه پیتزا تابه ای خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه ماست و مقداری نمک داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، در ادامه نصف آرد و بکینگ پودر را پس از الک کردن به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم
در این مرحله باقیمانده آرد را الک می کنیم، سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست به وجود بیاید. در صورتی که خمیر چسبندگی زیادی داشت می توانیم کمی روغن اضافه کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و آنرا با کمی روغن مایع چرب می کنیم، سپس خمیر را به صورت یکدست در کف تابه پخش می کنیم. در ادامه مقداری روغن زیتون روی خمیر می الیم و پس از ان سس پیتزا رو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
پس از اینکه سس پیتزا را روی خمیر پخش کردیم، مقداری پنیر پیتزا روی سس می ریزیم. در ادامه کالباس ها را به صورت ریز خرد می کنیم و روی پنیر پیتزا می ریزیم. حالا گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و سوسیس خرد شده را روی پیتزا می ریزیم.

مرحله پنجم
در این مرحله می توانیم برای تزیین روی پیتزا مقداری سوسیس و فلفل دلمه ای روی پنیر پیتزا بریزیم. مجددا روی پیتزا را با پنیر پیتزای فراوان می پوشانیم و تابه را با شعله پخش کن روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم
حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم پیتزا با حرارت بسیار ملایم بپزد. زمانی که اطراف خمیر پیزا طلایی شد، تقریبا پیتزای ما اماده است. در پایان پیتزا را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و پس از برش زدن با آویشن و سس کچاپ سرو می کنیم.2

طرز تهیه سه نوع پیتزای تابه ای


پیتزا پپرونی بدون فر


مواد مورد نیاز
برای نان پیتزا

۲ و سه‌چهارم الی ۳ فنجان آرد

۱ بسته (۷ گرم) خمیر مایه‌ی خشک

یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک

۱ فنجان آب گرم (۵۰ الی ۵۵ درجه‌ی سانتی‌گراد)

۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا

برای سس
حدود ۴۰۰ گوجه فرنگی خرد شده

۱۷۰ گرم رب گوجه فرنگی

۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا

۱ قاشق چای خوری نمک

نصف قاشق چای خوری ریحان، پونه کوهی، مرزنجوش، و آویشن (همگی خشک شده و پودر شده)

یک‌چهارم قاشق چای خوری پودر سیر

یک‌چهارم قاشق چای خوری فلفل

برای روی پیتزا
حدود ۸۵ گرم پپرونی برش خورده

۵ فنجان پنیر موزارلای نیمه‌ چرب خرد شده

یک‌چهارم فنجان پنیر پارمسان رنده شده

یک‌چهارم فنجان پنیر رومانوی رنده شده

طرز تهیه
۲ فنجان آرد را به همراه خمیر مایه و نمک در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید. آب و روغن را به آن‌ها اضافه کنید، و آن‌قدر به هم بزنید تا خمیر صاف و یکدست شود. باقی‌مانده‌ی آرد را نیز اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

خمیر را روی یک سطح صاف بگذارید؛ پیش از آن، روی سطح صاف کمی آرد بپاشید. سپس، خمیر را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه ورز دهید تا یکدست و انعطاف پذیر شود. آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. در این میان، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، روغن، و سایر ادویه‌ی مربوط به سس را در یک کاسه‌ی کوچک با یکدیگر ترکیب کنید.

خمیر را نصف کنید، و هر دو قسمت را با استفاده از وردنه به خمیر صافی و مسطحی به ابعاد ۳۸ در ۲۵، و قطر ۲ سانتی‌متر تبدیل کنید. سطح ماهیتابه‌ها را با اسپری روغن چرب کنید. با استفاده از چنگال، روی سطح خمیر سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید. در نهایت، هر دو را به مدت ۱۲ الی ۱۶ دقیقه با حرارت تخمینی ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد داخل ماهیتابه بپزید.

سطح نان‌ها را به سس آغشته کنید؛ و سپس پپرونی و پنیرها را نیز روی پیتزا بریزید. درب ماهیتابه را بگذارید و ۸ الی ۱۰ دقیقه به آن حرارت دهید تا پنیرها آب شوند. در نهایت، پیتزا را به یک ظرف منتقل کنید و آن را برش بزنید.

خمیر پیتزا را طبق دستور بپزید و سایر مواد را روی آن قرار دهید؛ ولی چنان‌چه مقداری از خمیر اضافه ماند، آن را داخل یک ظرف کاملا در بسته یا داخل یک پاکت پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر بگذارید. برای استفاده‌ی مجدد، آن را از فریزر خارج کنید، و طبق دستور بپزید؛ ولی پیش از آن، زمانی را به یخ‌زدایی اختصاص دهید.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.chishi.i
3.www.bazdeh.org
نسخه چاپی