طرز تهیه چند نوع سالاد ذرت فوق العاده

سالاد ذرت


مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو ذرت۱٫۵ پیمانه

ماست پرچرب½ پیمانه

سس مایونز۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری

عسل۱ قاشق چایخوری

شوید خشک۲ قاشق غذاخوری

خیار۲ عدد متوسط

گوجه فرنگی۲ عدد متوسط

نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد ذرت
مرحله اول
ابتدا خیارها را پست می گیریم، سپس به صورت ریز مانند سالاد شیرازی خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی های را نیز مانند خیار ها به صورت ریز خرد کرده و به ظرف سالاد خوری اضافه می کنیم.

مرحله دوم
برای ذرت این سالاد می توانیم ذرت خام را به صورت آبپز با نمک بپزیم و اضافه کنیم یا اینکه از کنسروهای آماده استفاده کنیم. در ادامه ذرت را به ظرف سالاد خوری اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم
برای تهیه سس سالاد ماست را به همراه سس مایونز داخل یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، در ادامه شوید خشک، آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را میکس می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم
در آخر عسل (اگر عسل در دسترس نبود از شکر استفاده کنید) را اضافه می کنیم و پس از اینکه سس اماده شد انرا روی مواد سالاد می ریزیم و مخلوط می کنیم. در پایان سالاد را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس جذب سالاد شود.1

طرز تهیه چند نوع سالاد ذرت فوق العاده


سالاد ذرت و قارچ


مواد لازم برای ۴ نفر
مواد لازم سالاد ذرت

ذرت پخته ۲ پیمانه

قارچ درشت ۴ عدد

هویج متوسط ۱ عدد

سس مایونز به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

نخود فرنگی پخته ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد ذرت
ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته به هر مدلی که تمایل دارید خرد می کنید.برای زیبایی سالاد به صورت مربع برش بزنیم بهتر است.سپس هویج را با پوست کن پوست می گیریم و می شوییم.

و روی تخته آشپزخانه به شکل مربع خرد می کنیم.در کاسه ای بزرگ ذرت ها و نخود فرنگی را می ریزیم و سپس قارچ و هویج خرد کرده را می افزاییم. سپس سس مایونز را در کاسه ای می ریزیم و آب لیمو و فلفل سیاه روی آن می ریزیم و خوب با هم مخلوط می کنیم تا مواد سس یکدست شود.

سس آماده شده را روی مواد سس می ریزیم و خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا سس بخورد مواد سالاد برود.اگر تمایل داشتید می توانید از کاهو یا پیاز نیز در این سالاد استفاده کنید.سالاد آماده شده را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.نوش جان2

طرز تهیه چند نوع سالاد ذرت فوق العاده


سالاد ذرت و کاهو


مواد اولیه برای 3 نفر
ذرت 1 لیوان

کاهو 1 بوته

گوجه فرنگی 2عدد

پیازچه 1 عدد

سس مایونز به میزان لازم

ماست چکیده به میزان لازم

آبلیمو به میزان لازم

شکر به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه
جهت تهیه سالاد ذرت و کاهو ابتدا ذرت را با مقداری آب، نمک و روغن خوب بپزید. برگ های کاهو را جدا کنید و خوب بشویید سپس خرد کنید ، داخل گوجه فرنگی ها را خارج کرده و آنها را فیله کنید و بعد ریز خرد کنید.

پیازچه را بصورت ریز و ساطوری خرد کنید سپس تمام این مواد را با ذرت مخلوط نمایید.

سس مایونز را با مقدار دلخواه ماست چکیده، آبلیمو، نمک و فلفل و شکر مخلوط کرده و روی سالاد بدهید نوجه داشته باشید که سس باید در حدی باشد که کاملا سالاد را بپوشاند.

نکات
در صورتی که از کنسرو ذرت استفاده میکنید توجه کنید شیرین نباشد و اگر شیرین بود مقدار بیشتری نمک به سس افزوده و یا شکر را از سس حذف کنید.

این سالاد را به همراه خیارشور و فلفل دلمه ای تزیین کنید.

میتوانید به این سالاد تن ماهی ، نخود فرنگی و هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید اضافه کنید.3

طرز تهیه چند نوع سالاد ذرت فوق العاده


سالاد ذرت مکزیکی یا سالسا ذرت


مواد لازم برای سالاد
ذرت تازه یا کنسروی: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

قارچ تازه و خرد شده: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار

فلفل سبز یا فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد ریز خرد شده

جعفری یا گشنیز ساطوری خرد شده: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پیاز قرمز متوسط: یک عدد ریز خرد شده

گوجه فرنگی درشت: ۱ عدد نگینی خرد شده (اختیاری)

مواد لازم برای سس سالاد
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر خامه‌ای: ۴ قاشق غذاخوری

ماست چکیده یا یونانی پرچرب: ۳ قاشق غذاخوری

آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوی

پودر فلفل قرمز چیلی: ½ قاشق چایخوری

نمک: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه
برای درست کردن سالاد ذرت مکزیکی یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و تمام مواد را به جز مواد سس را در آن بریزید. اگر از ذرت کنسروی استفاده می‌کنید که نیازی به پختن ندارد. اگر هم از ذرت خام استفاده می‌کنید دانه‌های ذرت را به مدت ۱۵ دقیقه بخارپز کنید. سپس سس سالاد را درست کنید. مواد سس را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند و روی سالاد بریزید و هم بزنید.

سالاد ذرت مکزیکی یک غذای مقوی و سالم برای وعده شام و ناهار است. اگر در ترکیب سالاد هویج می‌پسندید هویج را هم رنده یا نگینی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید. اضافه کردن لوبیا قرمز یا سفید پخته شده به این سالاد هم یک ایده عالی است. کلم سفید خرد شده و کاهو هم در این سالاد طعم عالی دارد. در صورتی که می‌خواهید مقدار پروتئین سالاد را بیشتر کنید مقداری فیله سینه مرغ مزه‌دار شده و پخته شده یا گریل را به این سالاد ذرت مکزیکی اضافه کنید.
 
سالاد ذرت مکزیکی یا سالسا ذرت با سیب زمینی پخته و مکعبی خرد شده و همچنین با نخود فرنگی هم مرسوم است. به جز مواد اولیه گفته شده تمام این مواد را هم می‌توانید به دستور طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی خوشمزه و مقوی‌تان اضافه کنید تا یکی از خوشمزه‌ترین انواع پیش غذا مدرن و سالاد ساده و ارزان را داشته باشید. اگر هم مقداری پاستا پخته به این سالاد اضافه کنید یک سالاد پاستا یا سالاد ماکارونی مکزیکی عالی و لذیذ را به عنوان یک غذای اصلی خواهید داشت.4


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.parsiday.com
3.www.tasvirezendegi.com
4.www.yjc.ir
نسخه چاپی