دستور طرز تهیه سه نوع سالاد خاص و جدید

سالاد کارتوفل

سالاد کارتوفل یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به آلمان می باشد.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ

سوسیس آلمانی۲ عدد

پیازچه½ پیمانه

سس مایونز۳ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری

پاپریکا½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد کارتوفل
مرحله اول
برای تهیه سالاد کارتوفل آلمانی ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.

مرحله دوم
در حین آبپز شدن سیب زمینی ها، سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس گریل می کنیم و کنار می گذاریم. در صورتی که گریل ندارید می توانید از سمت خط دار تابه دو طرفه برای پخت سوسیس ها استفاده کنید.

مرحله سوم
پس از اینکه سیب زمینی آبپز شد، آنرا به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و داخل کاسه سالادخوری می ریزیم. در ادامه سوسیس های گریل شده را نیز به کاسه اضافه می کنیم. حالا پیازچه را به صورت ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
برای تهیه سس سالاد سس مایونز و آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پارپیکا ترکیب می کنیم تا یکدست شوندف سپس به مواد سالاد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا سس به خورد سالاد برود.

مرحله پنجم
در این مرحله روی کاسه سالادخوری را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سالاد جا بیفتد و طعم مواد با هم تلفیق شود. کسانی که گیاه خوار هستند می توانند به جای سوسیس خیارشور و شوید را جایگزین کنند.

مرحله ششم
سس این سالاد با روش دیگری هم تهیه می شود که می توانید نسبت به ذائقه خود سس را انتخاب کنید. در روش دیگر می توانید مقداری روغن زیتون را با سرکه بالزامیک و سویا سس مخلوط کنید و به عنوان سس سالاد استفاده کنید.1

دستور طرز تهیه سه نوع سالاد خاص و جدید


سالاد فرانسوی مرغ و بادام

این سالاد فرانسوی محبوب خیلیها است. این سالاد یک سالاد تابستانی بسیار تازه و خوشمزه است و سریع و آسان برای یک شام سرد و کم کالری آماده می شود.

سالاد مرغ و بادام، با مرغ و خلال بادام تفت داده شده که طعم خوشمزه ی آجیل را دارد درست می شود. پس هرکسی که آجیل دوست دارد این سالاد برای او مناسب است. این سالاد فرانسوی یک ترکیب خیلی خوشمزه، تازه و سالم دارد که میتوانید به عنوان یک وعده ی غذایی برای خانواده یا برای پذیرایی از دوستان درست کنید.

برای اینکه آن را به یک سالاد فوق العاده ویژه تبدیل کنید، به آن سس مایونز و پرتقال اضافه کرده و آن را به یک سالاد شگفت انگیز تبدیل می کند. اگر یک پیش غذای متفاوت میخواهید این سالاد عالی ست.

بنابراین هر وقت خواستید یک غذای ساده و سالم با مرغ درست کنید، این سالاد فرانسوی را امتحان کنید که یک وعده ی غذایی واقعا خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه ی سالاد فرانسوی مرغ و بادام : ( برای ۴ نفر)
یک مشت خلال بادام

۱ دسته شاهی

۲ عدد ساقه کرفس خرد شده

۴۵۰ گرم مرغ پخته و خرد شده

نصف یک عدد پرتقال

۱/۴پیمانه سس مایونز

نمک وفلفل سیاه

طرز تهیه ی سالاد فرانسوی مرغ و بادام
خلال بادام را در ظرفی بریزید و آن را چند دقیقه روی حرارت تفت دهید تا طلایی شوند.

شاهی ها را برش دهید ودر ظرف سالاد بریزید.

تکه های کرفس را اضافه کنید.

آب پرتقال را بگیرید و در سس مایونز بریزید.

مرغ ها و بادام ها را به ظرف سالاد اضافه کنید.

سس مایونز و نمک و فلفل را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید.

مواد مخلوط شده را در ظرف سرو بریزید. و سالاد را برای مدتی در یخچال قرار دهید. اگر مزه شیرین دوست دارید چند عدد انگور به سالاد اضافه کنید. بهتر است سالاد فرانسوی مرغ و بادام را خنک میل کنید. می توانید این سالاد را با نان سرو کنید. نوش جان.2

دستور طرز تهیه سه نوع سالاد خاص و جدید


سالاد الویه دریایی


مواد لازم برای سالاد الویه دریایی
میگو آب پز :300 گرم

فیله ماهی شیرمتوسط :یک عدد

سیب زمینی :750 گرم

خیار شور :200 گرم

نخود سبز :یک قوطی

تخم مرغ آب پزشده سفت :4 عدد

هویج آب پز :2 عدد

پیاز متوسط :یک عدد

خامه :نصف فنجان

سس مایونز :2 فنجان

سرکه یا آبلیمو :4 قاشق سوپخوری

روغن زیتون :2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل :به قدر دلخواه

طرز تهیه سالاد الویه دریایی
ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بگذارید آبپز شود و فیله های ماهی را با کمی روغن در تابه ای تفت داده تا بپزد و یا برای پختن ماهی آن را با مقداری آب و آبلیمو آبپز نمایید و نخود فرنگی را هم در قابلمه ای آبپز نمایید بعد هویج را پوست گرفته آبپز کنید و تخم مرغ ها را هم آبپز کنید.

در این فاصله خیارشور را خرد کنید و سس الویه را آماده نمایید، برای این کار سس مایونز و خامه را در ظرفی ریخته و سرکه ، آبلیمو ، روغن زیتون ، نمک و فلفل را افزوده و خوب هم بزنید تا یکدست شود و سس را در یخچال بگذارید و به سراغ ادامه کار بروید و سیب زمینی ها را پوست گرفته رنده و یا خرد کنید.

پوست تخم مرغ ها را گرفته و آن را خرد کنید و فیله های ماهی را خرد کرده و استخوان آن را خارج نمایید و نخود فرنگی ها را آبکش کرده و هویج را خرد کنید سپس کاسه بزرگی را بردارید و سیب زمینی ، تخم مرغ ، ماهی ، هویج آبپز شده ، نخود فرنگی و خیار شور را داخل آن ریخته با هم مخلوط نمایید.

سس را به سالاد افزوده و خوب هم بزنید و سالاد را در دیس پذیرایی کشیده روی آن را بالایه ای از سس بپوشانید و با زیتون ، خیارشور و هویج تزیین کنید.

سالاد را قبل از سرو داخل یخچال بگذارید.

نکات تکمیلی در مورد سالاد الویه دریایی
سالاد الویه دریایی جزو انواع سالاد میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 40دقیقه میباشد .

سالاد الویه دریایی را می توانید در وعده شام - پیش غذا - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد .3


پی نوشت:
1.www.chishi.ir
2.www.7ganj.ir
3.www.namnak.com
نسخه چاپی