طرز تهیه چند دسر چیز کیک خاص و خوشمزه

چیز کیک یخچالی


مواد لازم
بیسکوییت ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چند دسر چیز کیک خاص و خوشمزه

طرز تهیه
علاوه بر قالب‌هایی که دارید می‌توانید از قالب گرد با قطر ۲۰ سانت هم استفاده کنید. داخل قالب را دو لایه سلفون بکشید. سپس بیسکوییت‌ها را آسیاب کنید برای راحتی کار بهتر است ابتدا آنها را با دست کمی خرد کنید.

آنها را با کره‌ای که از قبل بیرون از فریزر گذاشته‌اید مخلوط کنید. اکنون یک خمیر نسبتا نرمی دارید. این خمیر را ته قالب پهن کنید و با ته لیوان کاملا فشار داده و صاف کنید. بعد داخل فریزر قرار دهید. اکنون مخلوط پنیر را آماده می‌کنیم؛ پنیر خامه‌ای و شکر و وانیل را خوب می‌زنیم و بعد خامه را به مخلوطمان اضافه می‌کنیم.

ژلاتین را با ۴ قاشق آب سرد مخلوط می‌کنیم بعد آن را روی بخار آب می‌گذاریم (می‌توانید روی کتری در حال جوشیدن بگذارید) یا داخل ماکروفر به مدت ۳۰ ثانیه تا ژلاتین کاملا آب شود و هیچ دانه‌ای نداشته باشد بعد به آن نصف لیوان آب سرد یا ۴ حبه یخ اضافه می‌کنیم (می‌توانید از ژله آماده هم استفاده کنید فقط باید یک بسته را در سه‌چهارم لیوان حل کنید). بعد ژلاتین آماده را به مخلوط پنیر اضافه می‌کنیم.

بهتر است ۳۰ ثانیه با همزن بزنید تا کاملا صاف و یکنواخت شود. قالب را از فریزر خارج کرده، مخلوطمان را روی بیسکوییت‌ها می‌ریزیم و با پشت قاشق صاف می‌کنیم و می‌گذاریم در یخچال ببندد. دسر شما پس از ۳ ساعت آماده است. آن را همراه سلفون از قالب خارج کنید و بااحتیاط سلفون را جدا کنید، در ظرف سروتان قرار دهید. می‌توانید از انواع میوه مثل آناناس یا توت‌فرنگی یا هر میوه‌ای که دوست دارید، برای تزیین استفاده کنید. 1


چیز کیک یخچالی


مواد لازم
آرد 300 گرم
تخم مرغ 1 عدد
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
پودر قند 80 گرم
روغن (صاف 50) 150 گرم

مواد لازم برای رویه چیز کیک
پودر ژلاتین 17 گرم
شیر 250 سی سی
خامه قنادی 250 گرم
پنیر خامه ای 250 گرم

طرز تهیه چند دسر چیز کیک خاص و خوشمزه

دستور تهیه
ابتدا روغن و پودر قند را در ظرفی بریزید و با دور کند هم زن بزنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد وانیل را افزوده و یک عدد تخم مرغ را داخل مواد بشکنید و مجدد هم بزنید تا کاملا یکدست شود. آرد را از قبل الک کرده و کم کم به موادتان اضافه کنید و با یک لیسک هم بزنید تا آرد به خورد مواد رفته و خمیر کیک آماده شود. خمیر بدست آمده را با دست ورز دهید تا نرم شود. قالب را که ترجیحا باید از نوع کمربندی باشد را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار داده و با دست آن را پهن کنید تا صاف و یکنواخت شود. با کمک یک چنگال روی سطح خمیر سوراخ هایی ایجاد کنید تا در زمان پخت خمیر بالا نیاید. خمیر را برای نیم ساعت تا 40 دقیقه در فری که با دمای 180 درجه گرم شده بپزید تا سطح آن طلایی شود.

در این میان مواد رویه را آماده کنید، برای این کار ابتدا پودر ژلاتین را داخل مقداری آب سر ریخته و هم بزنید سپس آن را روی حرارت غیر مستقیم بگذارید تا حل شود. در این میان پنیر خامه ای ، پودر قند و خامه را در ظرفی بریزید و با همزن دستی آن را مخلوط نمایید. در ادامه ژلاتین حل شده را افزوده و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. مواد آماده شده را روی خمیری که پخته و خنک شده بریزید و با یک کاردک روی آن را صاف کنید و در یخچال بگذارید تا سفت شود. در این فاصله ژله آلبالو و یا توت فرنگی را آماده کرده و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. در آخر ژله را روی کیک بریزید و دوباره به یخچال برگردانید تا ژله ببندد. برای تزیین میتوانید از مقداری خامه فرم گرفته و آلبالو استفاده نمایید.

نکته :می توانید به جای تهیه خمیر از بیسکویت آماده استفاده کنید. 

نکات تکمیلی در مورد چیز کیک یخچالی
چیز کیک یخچالی جزو کیک و شیرینی - انواع کیک می باشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
چیز کیک یخچالی را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد . 2


چیز کیک


مواد لازم (برای ۴ نفر)
بیسکوییت پتی بور۲۵۰  گرم
خامه صبحانه ۱ بسته
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق مرباخوری
کره ۸۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
ژله ۱ بسته
وانیل ۱۰ گرم
آب ۲٫۵ لیوان

طرز تهیه چند دسر چیز کیک خاص و خوشمزه

دستور تهیه
مرحله اول
ابتدا بیسکوییت پتی بور را با غذاساز یا میکسر خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره را به روش بن ماری با بخار آب روی کتری یا سماور ذوب می کنیم و به بیسکوییت اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم
حالا ته قالب را فویل می بندیم و مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالب کمربندی می ریزیم و با پشت لیوان یا قاشق مخلوط بیسکوییت و کره را کاملا فشرده می کنیم تا به کف قالب بچسبد، سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم
در حین استراحت مخلوط کره و بیسکوییت به سراغ مواد میانی چیز کیک می رویم. برای این منظور پودر ژلاتین را به همراه یک لیوان آب مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود سپس کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.

مرحله چهارم
در یک کاسه مناسب خامه را به همراه پنیر خامه ای، وانیل و پودر قند مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپسپ مایه ژلاتین را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا بیسکوییت ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم
سپس مخلوط خامه و پنیر را روی سطح بیسکوییت پخش می کنیم و با یک پشت قاشق سطح خامه را نیز کاملا صاف می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. حالا به سراغ آماده شدن ژله می رویم.

مرحله ششم
پودر ژله با رنگ دلخواه رو با یک لیوان و نیم آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل حل شود. سپس در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا از حرارت بیفتد. پس از اینکه مایع ژله از حرارت افتاد آنرا روی لایه خامه ای چیز کیک می ریزیم.

مرحله هفتم
حالا مجددا چیز کیک را در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای تزیین روی چیز کیک هم می توانیم از میوه های فصل استفاده کنیم و زمانی که ژله هنوز نگرفته است میوه های را داخل ژله فرو کنیم. در آخر چیز کیک را برش می زنیم و سرو می کنیم. 3


پی نوشت:
1.www.hamshahrionline.ir
2.www.namnak.com
3.www.chishi.ir
نسخه چاپی