آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی خوشمزه

دسر با کدو حلوایی پخته

مواد لازم
کدو حلوایی : پانصد گرم
شیره انگور یا شکر : چهار قاشق غذا خوری
کره : چهل گرم
زعفران آب کرده غلیظ :دو قاشق غذا خوری
پودر دارچین :یک قاشق چای خوری
گردوی خرد شده : به میزان لازم

آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی خوشمزه

مراحل تهیه
در روش تهیه دسر با کدو حلوایی پخته پوست کدو حلوایی را گرفته سپس دانه های آن را خارج کرده و آن را به شکل مستطیلی به ضخامت دو تا سه سنتی متر برش هید.

حالا کره را داخل تابه بر روی حرارت ملایم ذوب کنید و برش های کدو را به شکل یک لایه داخل تابه قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی پخته حالا روی کدو ها دم کرده زعفران و شیره انگور بریزید سپس از کنار تابه به آن یک چهارم پیمانه آب اضافه کنید و پس از جوشیدن آب حرارت را کم و اجازه دهید کدو ها به مدت ده دقیقه بر روی حرارت ملایم پخته شوند.

حالا پس از زمان ده دقیقه کدو را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز با کره و زعفران ته تابه آغشته شود سپس به مدت ده دقیقه صبر کنید و در صورت نرم شدن کدو ها از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مناسب قرار دهید سپس با گردوی آسیاب شده و پودر دارچین تزیین نمایید.


دسر کدو حلوایی و موز


مواد لازم
کدو حلوایی خرد شده : یک عدد متوسط
موز : سه عدد
گردوی خرد شده : یک پیمانه
شکر : دو پیمانه
دارچین : یک قاشق مربا خوری
هل : یک قاشق مربا خوری
آب : سه قاشق غذا خوری
بیسکوییت ساده : ۲۰ عدد
پودر پسته و نارگیل : به میزان لازم

نحوه تهیه
پوست کدو حلوایی را گرفته سپس به همراه یک پیمانه آب و شکر اجازه دهید بپزید سپس به شکل پوره در آورید و حال موزه رنده شده را به کدو حلوایی پوره شده بیافزایید و مخلوط نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کدو حلوایی یک پیمانه شکر را به همراه سه قاشق آب داخل ظرفی ریخته سپس اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد تا به رنگ قهوه ای کم رنگ در آید.

حالا کارامل آماده شده را به کدو موز اضافه نمایید سپس داخل یک قالب سلفون بگذارید و روی آن بیسکوییت ها را کنار هم بچینید سپس مخلوط موز، کدو و کارامل را بر روی بیسکوییت ها بریزید و در نهایت گردو، هل و دارچین را بر روی آن قرار دهید.

این مراحل را به صورت چند لایه تکرار کنید به گونه ای که لایه آخر باید از مخلوط کدو مو مواد باشد، حال سلفون را بر روی مواد بپیچید و اجازه دهید قالب به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند.

پس از خارج کردن قالب از داخل یخچال مواد را به داخل ظرف مناسب برگردانید در این حالت بیسکوییت های ته قالب لایه رویی می شوند سپس با پودر پسته و نارگیل تزیین نمایید، نوش جان. 1


دسر کدو حلوایی پخته با دارچین


مواد لازم
کدو حلوایی: ۵۰۰ گرم
شکر، عسل یا شیره انگور: ۴ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری
کره: ۴۰ گرم
پودر دارچین: ۱ قاشق چای خوری
گردوی خرد شده: به میزان دلخواه

آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی خوشمزه

طرز تهیه
قبل از هر چیز، کدو حلوایی را بشویید و بعد از اینکه پوست و تخمه آن را جدا کردید، به شکل مکعبی خرد کنید.

در یک تابه، کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید و کدو حلوایی‌ها را داخل آن بچینید.

روی کدو حلوایی را زعفران دم‌کرده و شکر یا عسل بریزید. می‌توانید دسر کدو حلوایی با ارده یا شیره انگور بپزید (هر کدام که خودتان دوست دارید). آب را به مواد داخل تابه اضافه کنید و در آن را ببندید.
 
بعد از ۱۰ دقیقه کدو‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ و زعفرانی شود. ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید.

در صورتی که کدو‌ها به قدر کافی نرم شدند، حرارت را قطع کنید و بعد از اینکه کدو‌ها را به ظرف مناسب منتقل کردید، روی آن را با پودر دارچین و گردوی خرد شده تزیین کنید.


دسر کدو حلوایی با دارچین و بیسکوییت


مواد لازم
کدو حلوایی: ۵۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور: به میزان لازم
پودر دارچین: ۱ قاشق چای خوری
پودر هل: ۱ قاشق چای خوری
خامه صبحانه: ۱۵۰ گرم
گلاب: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده: نصف لیوان دسته‌دار فرانسوی

آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی خوشمزه

طرز تهیه
این دسر را به نام دسر کدو حلوایی با گلاب هم می‌شناسند. در طرز تهیه دسر کدو حلوایی با بیسکوییت در ابتدا کدوی پوست کنده و خرد شده را همراه با هل، گلاب و دارچین به مدت ۲۰ دقیقه بپزید.

کدو‌ها را له کنید و به آن‌ها زعفران اضافه کنید. برای خنک شدن کدوها، ظرف را در یخچال بگذارید.
 
در یک ظرف مناسب، به ترتیب یک لایه پوره کدو حلوایی، یک لایه بیسکوییت، یا لایه خانه صبحانه و یک لایه گردو بریزید.


این لایه‌ها را تا تمام شدن موادتان تکرار کنید.

فوت و فن
سعی کنید این مدل کدو حلوایی را در ۲۴ ساعت مصرف کنید. چون در صورت ماندن بیسکوییت، دسرتان زیادی شیرین خواهد شد. می‌توانید بیسکوییت را هم از دستور طرز تهیه کدو حلوایی با دارچین و بیسکوییت حذف کنید.
 
در مورد نگهداری کدو به خاطر داشته باشید که آن را در جایی خنک (بیرون از یخچال) بگذارید، اما به محض برش دادن، بدون اینکه تخمه‌های آن را جدا کنید، داخل کیسه پلاستیکی در یخچال بگذارید. 2


دسر کدو حلوایی


مواد لازم (برای ۴ نفر)
کدو حلوایی ۳۰۰ گرم
شکر ۱٫۵ لیوان
چوب دارچین ۱ تکه
میخک ۵ عدد
مغز پسته یا گردو برای تزیین

آشنایی با طرز تهیه چند نوع دسر کدوحلوایی خوشمزه

دستور تهیه
مرحله اول
برای تهیه دسر کدو حلوایی مجلسی ابتدا کدو حلوایی را تکه تکه می کنیم. برای اینکه دسر ظاهری زیباتر داشته باشد می توانید با تکه های کدو حلوایی را با کاتر یا قالب برش بزنیم تا ظاهر شیک تر و زیباتری داشته باشند.

مرحله دوم
در این مرحله کدو حلوایی رد شده را در قابلمه ای مناسب قرار می دهیم و روی آن شکر می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت یک شب استراحت کند تا شکر آب بیاندازد.

مرحله سوم
پس از اینکه کدو حلوایی ها به خوبی آب انداختند، درب قابلمه را بر می داریم چون باعث می شود که آب موجود در قابلمه غلیظ نشود و شیره داخل آن آبکی شود. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

مرحله چهارم
پس از اینکه آب موجود در قابلمه به جوش آمد چوب دارچین و میخک ها را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه کدوها طعم دار شوند. توجه داشته باشید که در این مدت اصلا کدوها را هم نمی زنیم تا دفرمه شوند.

مرحله پنجم
پس از اینکه کدوها پخته شدند آن ها را در ظرف مورد نظر که بهتر است گود باشد قرار می دهیم و از شربت کدوها روی آن ها می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم و زمان سرو روی کدوها گردو یا پسته می ریزیم.نوش جان 3


پی نوشت:
1.www.modvan.ir
2.www.yjc.ir
3.www.chishi.ir
نسخه چاپی