نحوه جلوگیری از گریه کودک به هنگام قرار گرفتن بر روی صندلی اتومبیل
گاهی اوقات بعضی از نوزادان و کودکان تقریباً قبل از خارج شدن از پارکینگ خانه به خواب می روند، اما بعضی دیگر حتی پنج دقیقه شاد را نیز بر روی صندلی خود در اتومبیل سپری نمی کنند.
 
این امر معمولاً به دلیل آن است که کودک شما به توجه فیزیکی و آزادی حرکت بیشتر از آنچه می توانید برای او به هنگام بسته شدن بر روی صندلی خود در خودرو فراهم سازید عادت دارد.
 
شنیدن صدای گریه کودک در حالی که سعی دارید رانندگی کنید چالش برانگیز است. با وجود آنکه کنار آمدن با این وضعیت دشوار می باشد، اما به خاطر داشته باشید که امنیت فرزندتان مهم تر از هر چیز دیگری است. والدین گاهی اوقات کودک گریان را از روی صندلی اش خارج می کنند که این امر می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی عادت کردن کودک به نشستن بر روی صندلی خودرو به هنگام رانندگی را سخت تر می سازد. بعضی از والدین به هنگام مشاهده گریه فرزندشان، تصمیمات اشتباهی در حین رانندگی می گیرند به طوری که موجب به خطر افتادن افراد حاضر در اتومبیل می شود. در این وضعیت یا اتومبیل را به کناری زده و فرزندتان را آرام سازید و یا بر روی رانندگی خود تمرکز نمایید. سعی نکنید هر دو کار را با هم انجام دهید.
 
خبر خوب آنکه چند فکر جدید و کمی زمان و بزرگتر شدن کودک به شما کمک می کند تا فرزندتان اوقات خوبی را در اتومبیل سپری کند. (نویسنده بر این امر اعتقاد دارد چرا که سه فرزند ایشان نیز از نشستن بر روی صندلی ماشین متنفر بودند).
 

سواری توأم با شادی بر روی صندلی خودرو

هر یک از استراتژی ها و راهکارهایی که در زیر آورده شده است می توانند به حل معضل نفرت کودک از قرار گرفتن بر روی صندلی خودرو کمک کنند. چنانچه در امتحان اولین راهکار با شکست مواجه شدید، استراتژی دیگری را انتخاب کنید و باز هم بعدی تا زمانی که بالأخره به راهکار مناسب فرزندتان دست یابید.
 
* اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در سلامت بسر می برد. در صورتی که گریه کودک در صندلی اتومبیل قبلاً اتفاق نیفتاده و او به ویژه در خانه نیز بی قراری می کرده است، امکان دارد دچار عفونت گوش یا بیماری دیگری شده باشد. در این وضعیت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
 
* صندلی ماشین را به خانه برده و بگذارید کودک بر روی آن بنشیند و بازی کند. در صورتی که کودک در خانه با صندلی خودرو آشنایی بیشتری پیدا کند آنگاه شاید به هنگام نشستن بر روی آن در اتومبیل دیگر اذیت نشود.
 یک جعبه مخصوص از اسباب بازی های نرم و ایمن برای اتومبیل تهیه کنید و آن را در خودرو نگه دارید* یک جعبه مخصوص از اسباب بازی های نرم و ایمن برای اتومبیل تهیه کنید و آن را در خودرو نگه دارید. این اسباب بازیها چنانچه به قدر کافی جالب و سرگرم کننده باشند می توانند توجه کودک را به خود جلب کنند. (از قرار دادن اسباب بازی های سفت یا سخت در اتومبیل خودداری کنید چرا که می توانند در صورت توقف ناگهانی خودرو به کودک آسیب وارد سازند).
 
* جهت جلب توجه کودک از اسباب بازی های آویزی استفاده کنید. می توانید این کار را در پشت صندلی مقابل کودک انجام دهید یا اسباب بازی های سبکی را با استفاده از نوار و ریسمان محکم از سقف اتومبیل آویزان کنید. آنها را به گونه ای قرار دهید که به دست کودک برسد به طوری که او بتواند از صندلی خود با آنها بازی کند. (از اسباب بازی های سفت که ممکن است در توقف ناگهانی اتومبیل شل شده و به کودک صدمه وارد سازند استفاده نکنید).

نحوه جلوگیری از گریه کودک به هنگام قرار گرفتن بر روی صندلی اتومبیل

* یک ردیف طولانی از زنجیره های پلاستیکی از یک طرف صندلی عقب به طرف دیگر وصل کنید. اسباب بازی های جدید نرم و سبک وزنی را به زنجیره وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که بی خطر باشند و دائم مراقب باشید در حین رانندگی شما از جای خود شل نشوند.
 
* یکی از پوسترهای مخصوص کودکان را در پشت صندلی روبروی کودک آویزان کنید. این پوسترها معمولاً دارای رنگهای اصلی سیاه، سفید و قرمز پررنگ هستند و بعضی از آنها حتی بخش هایی دارند که می توانید تصاویر را در آنها تغییر دهید (یادتان باشد این کار را انجام دهید زیرا تغییر تصویر بسیار کمک ساز است).
 
* انواع مختلف موسیقی را در اتومبیل امتحان کنید. بعضی از کودکان از نوای لالایی یا موزیک های مخصوص خردسالان و ترانه های کودکانه خوششان می آید و بعضی دیگر به محض آنکه یکی از موزیک های مورد علاقه شان را بشنوند آرام شده و با این کار خود شما را شگفت زده می کنند. بعضی از کودکان، بیش از هر چیز دیگر از شنیدن آواز خواندن مادر یا پدر لذت می برند.
 
* «صدا یا نویز سفید» را در اتومبیل امتحان کنید. می توانید سی دی هایی با صداهای آرام بخش طبیعت خریداری کنید یا می توانید صدای جارو برقی خود را ضبط کنید!
 
* زمانی که فرزندتان سرحال و خوش خلق است مسافتهای کوتاه و دیدنی را با اتومبیل طی کنید تا کودک به نشستن در اتومبیل عادت کند. نشستن شخصی کنار کودک و سرگرم ساختن او می تواند کمک ساز باشد. چند تجربه خوب می تواند به جا افتادن نوعی الگوی جدید کمک نماید.
 
* زمانی که کودک در خودرو است می توانید از پستانک یا اسباب بازی مخصوص دندان درآوردن استفاده کنید. شاید در اختیار قرار دادن وسیله ای برای مکیدن یا جویدن موجب رضایت و خرسندی بیشتر کودک شود. فقط اطمینان حاصل کنید که وسیله ای که در اختیار او قرار می دهید خطر خفگی به همراه نداشته باشد.
 
* آینه ای را در خودرو آویزان کنید. به این ترتیب در حین رانندگی کودک می تواند شما را ببیند (و شما نیز می توانید او را ببینید). بسیاری از اسباب بازی فروشی ها آینه های مخصوصی را به فروش می رسانند که به طور ویژه برای این منظور ساخته شده اند. زمانی که کودک خود را در صندلی اش قرار می دهید ممکن است فکر کند که شما او را ترک کرده اید و دیدن صورت تان کمک خواهد کرد احساس بهتری داشته باشد.

نحوه جلوگیری از گریه کودک به هنگام قرار گرفتن بر روی صندلی اتومبیل

* از یک پوشش یا آفتاب گیر در قسمت پنجره اتومبیل استفاده کنید. اگر فکر می کنید نور خورشید که بر روی صورت فرزندتان می تابد می تواند مشکل ساز باشد، استفاده از آفتاب گیر می تواند مفید واقع شود. از انواع برچسب شیشه ماشین استفاده کنید و از بکار بردن هرگونه قطعات سخت که می توانند به هنگام توقف سریع و ناگهانی جدا شوند خودداری کنید.
 
* سعی کنید رفت و آمدهای خود با اتومبیل را یکجا انجام دهید. رفت و آمدهای زنجیره ای و پشت سر هم باعث می شود نیازی به قرار گیری چندباره کودک در اتومبیل نباشد و در نتیجه این نوع سواری مؤثر می باشد به ویژه اگر از حضور طولانی مدت در اتومبیل خودداری کنید و چندین مرتبه برای خرید یا کارهای خود به بیرون نروید.
 
* اطمینان حاصل کنید که صندلی کودک برایش کوچک نشده باشد. چنانچه پاهای او جای کافی نداشته باشند یا کمربند بیش از حد محکم بسته شده باشد او ممکن است در صندلی خود احساس ناراحتی کند.
 
* سعی کنید شیشه پنجره را کمی پایین بکشید. هوای تازه و نسیم خنک می تواند آرامش بخش باشد. در صورتی که در تمامی راهکارها با شکست مواجه شدید با اتوبوس به کارهای خود رسیدگی کنید.
 
این مقاله شامل گزیده ای از کتاب جنتل بیبی کِر (Gentle Baby Care) از الیزابت پنتلی (Elizabeth Pantley) بوده است.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی