آشنایی با دستور پخت چند کیک تولد خاص و حرفه ای

کیک کاکائویی با کرم نوتلا برای تولد


مواد لازم برای کیک کاکائویی با کرم نوتلا
آرد ساده 225 گرم
پودر کاکائو 85 گرم
بیکینگ پودر 1 و 1/2 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1 و 1/2 قاشق چایخوری
شکر دانه ریز 350 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
شیر 250 میلی لیتر
روغن آفتابگردان یا کانولا 125 میلی لیتر
اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری
آب جوش 250 میلی لیتر
کره نرم شده 170 گرم
پودر قند 190 گرم
شیر 2 قاشق غذاخوری
نوتلا 200 گرم
نمک 1/2 قاشق چایخوری
اسمارتیز 150 گرم

طرز تهیه کیک کاکائویی با کرم نوتلا
مرحله اول
فر را روشن کنید و تا دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.
 
مرحله دوم
دو قالب کیک 20 سانتیمتری آماده کنید و کف آن ها را با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و جوش شیرین را با هم در یک کاسه بزرگ الک کنید. نمک و شکر را اضافه کنید. در کاسه دیگری شیر، تخم مرغ ، روغن آفتابگردان و اسانس وانیل را مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس مایه را به مخلوط آردی اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی مخلوط کنید و بزنید تا ترکیبی یکدست و روان حاصل شود. کم کم آب جوش را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.
 
مرحله سوم
خمیری که خواهیم داشت حالتی بسیار مایع خواهد داشت. مایه را به نسبت مساوی در دو قالب کیک بریزید و به مدت 25 الی 35 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید و بپزید. یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید، اگر کاملا تمیز بیرون آمد یعنی کیک شما آماده است. سپس کیک ها را بیرون بیاورید و با همان قالب روی توری یا سینی فلزی قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم
کمی پیش از تزئین کیک، آنها را از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید. برای تهیه آیسینگ یا رومال کیک کره را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا کاملا نرم شود. پودر قند و شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند. نوتلا و نمک را نیز اضافه کنید و ترکیب کنید. 
 
مرحله پنجم
یک لایه کیک را روی سطح کار قرار دهید. سپس به کمک لیسک نیمی از آیسینگ نوتلایی بردارید و روی کیک بمالید. لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید. باقیمانده آیسینگ را روی آن بریزید و در تمام سطح کیک پخش کنید.
برای زیبایی بیشتر میتوانید از انواع تزیینات کیک اسمارتیز، مروارید خوراکی یا انواع ترافل رنگی استفاده کنید. 

نکته ها
به جای باتر کرم نوتلا میتوانید از خامه قنادی آماده هم استفاده کنید.

این کیک را می توان در یک ظرف دردار به مدت 4 الی 5 روز در یخچال نگهداری کرد. 1

آشنایی با دستور پخت چند کیک تولد خاص و حرفه ای


کیک تولد نارگیلی


مواد لازم
پودر کیک سفید 1بسته
آب پرتقال 3/2 پیمانه
روغن کانولا 3/1 پیمانه
آب 4/1 پیمانه
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو 1قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ درشت 3 عدد

مواد لازم برای فیلینگ گریپ فروت
شکر 4/3 پیمانه
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
نمک 4/1 قاشق چایخوری
آب 4/3 پیمانه
آب گریپ فروت 3/2 پیمانه
کره 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای روی کیک
 پنیر خامه ای 4/3 پیمانه
شکر 4/1 پیمانه
آب پرتقال 4/1 پیمانه
آب گریپ فروت 1 قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال 2قاشق چایخوری
خامه قنادی فرم داده شده 1پیمانه
پودر نارگیل 4/3 پیمانه
پودر نارگیل اضافی تفت داده شده برای تزیین (دلخواه)
تکه های پرتقال و گریپ فروت

طرز تهیه کیک تولد
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (معادل 176 درجه سانتی گراد) گرم کنید. هشت ماده ی اول را باهم مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه با سرعت متوسط همزن بزنید. سرعت همزن را افزایش داده و دو دقیقه ی دیگر مواد را هم بزنید. مواد را در دو قالب 8 اینچی گرد که قبلا چرب و آرد پاشی کرده اید، بریزید و حدود 28 تا 32 دقیقه در فر بپزید. پخت را با فرو کردن خلال دندان در وسط کیک و تمیز بیرون  آمدن آن چک کنید. بعد از بیرون آوردن قالب ها از فر، اجازه دهید کیک ها به مدت ده دقیقه درون قالب خنک شوند. سپس آنها را از قالب خارج کرده و روی شبکه ی فلزی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

برای درست کردن فیلینگ گریپ فروت، شکر، نشاسته ی ذرت و نمک را در یک قابلمه بریزید. سپس آب و آب گریپ فروت را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند. این مخلوط را روی حرارت متوسط قرار داده و هم بزنید تا غلیظ شده و شروع به حباب زدن کند. حرارت را کم کنید و دو دقیقه ی دیگر به هم زدن ادامه دهید. قابلمه را از روی حرارت بردارید، کره را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. اجازه دهید که این مواد در دمای محیط خنک شود. سپس روی ظرف را پوشانده و در یخچال قرار دهید.

یکی ار کیک ها را روی ظرف پذیرایی مورد نظر قرار دهید. فیلینگ گریپ فروت را روی این لایه بمالید و لایه ی بعدی کیک را روی آن قرار دهید.

برای درست کردن روکش پنیر خامه ای، شکر، آب میوه ها، رنده ی پوست پرتقال و پنیر خامه ای را با هم مخلوط کنید. خامه ی قنادی و 4/3 پیمانه پودر نارگیل را اضافه و به آرامی فولد کنید. اطراف کیک را به این مواد آغشته کنید. در صورت تمایل سطح کیک را به این مواد و فیلینگ گریپ فروت آغشته کنید. می توانید کمی پودر نارگیل تفت داده شده روی سطح کیک بپاشید و با تکه های پرتقال  و گریپ فروت تزیین کنید. 2

آشنایی با دستور پخت چند کیک تولد خاص و حرفه ای


کیک تولد


مواد لازم
تخم مرغ 4 عدد
شکر 100 گرم
آرد 80 گرم
کاکائو 20 گرم
بیکینگ پودر 1 ق چ
آب جوش 2 ق س
وانیل 1/4 ق چ

مواد تزیین کیک
خامه قنادی 700 گرم
شکلات چیپسی به مقدار لازم
خامه صبحانه 130 گرم
شکلات 100 گرم
میوه جهت تزیین به مقدار لازم
گردو به مقدار لازم

روش پخت کیک تولد
ابتدا باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنیم و زرده را با شکر و آب جوش هم میزنیم تا کاملا مخلوط شوند و رنگ آن کرمی رنگ و روشن شود.در حین هم زدن زرده و شکر وانیل را هم اضافه میکنیم تا با بقیه مواد ترکیب شود.وقتی مواد کشدار و غلیظ شد کنار میگذاریم و در ظرفی جداگانه سفیده تخم مرغ را هم میزنیم تا پف کند در حدی که وقتی ظرف را برمیگردانیم از داخل ظرف بیرون نریزد . در این مرحله سفیده و زرده را با هم مخلوط میکنیم و با لیسک به صورت دورانی هم میزنیم تا پف سفیده نخوابد.

در ظرف دیگری آرد را به همراه پودر کاکائو و بیکینگ پودر مخلوط میکنیم و الک میکنیم و روی مواد به تدریج میریزیم .اگر بخواهید کیک ساده درست کنید میتوانید کاکائو را حذف کنید و به مقدار آرد اضافه میکنیم .یعنی آرد باید 100 گرم شود. کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد را داخل آن میریزیم. فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد از قبل گرم میکنیم و قالب را به مدت 50 دقیقه داخل فر قرار میدهیم .

کیک آماده شده را بعد از سرد شدن از قالب بیرون بیاورید و از دو یا سه لایه ببرید و تزیین کنید.

برای تزیین خامه قنادی را که به دمای محیط رسیده با هم زن بزنید تا فرم بگیرد و جای پره ی هم زن روی خامه باقی بماند. لایه های کیک را با کمپود و یا قهوه رقیق شده مرطوب کنید و بعد خامه فرم گرفته شده را روی لایه های بریده شده کیک میریزیم و برای روی خامه هم میتوانیم از میوه کمپوتهای مختلف و یا گردو ، ترافل های بیسکویتی استفاده کنید.لایه های کیک را روی هم قرار میدهیم و روی تمام قسمت های کیک را با خامه ی فرم گرفته شده می پوشانیم . البته برای این کار بهتر است از صفحه گردان استفاده کنید تا بتوانید راحت تر خامه را روی کیک بکشید.

برای روی کیک هم میتوانید از گاناش استفاده کنید. و برای درست کردن گاناش هم 130 گرم خامه صبحانه را با شکلات مخلوط میکنیم . به این ترتیب که خامه را روی حرارت ملایم گرم میکنیم و بعد شکلات را به آن اضافه میکنیم و به محض اینکه شکلات را به خامه اضافه کردید خامه را از روی حرارت بر میداریم و تن تن هم میزنیم تا با حرارت خامه شکلات ذوب شود. مخلوط بدست آمده را میتوانید از صافی رد کنید تا اگر دون دون خامه داشت از صافی رد شود و گاناش یکدستی به دست بیاید. گاناش آماده را روی کیک بریزید و با میوه های مختلف تزیین کنید.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.sanjagh.pro
3.www.namnak.com
نسخه چاپی