دستور تهیه انواع دسر با نسکافه

چیز کیک یخچالی نسکافه و شکلاتی با بیسکوییت


مواد لازم  برای پایه کراست چیز کیک
بیسکوییت پتی بور شکلاتی یا وانیلی: ۲۰۰ گرم (در صورت تمایل از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده کنید)
کره آب شده: ۱۰۰ گرم
شیر: ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لایه روی چیز کیک
پنیر خامه‌ای: ۳۰۰ گرم (در صورت تمایل از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید)
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
شکر: ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آب جوشیده گرم: ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر نسکافه: ۳ قاشق غذاخوری (اگر چیزکیک با طعم شکلات دوست دارید از ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو استفاده کنید)
پودر ژلاتین: ۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب سرد: ¼ لیوان

دستور تهیه انواع دسر با نسکافه

طرز تهیه
مرحله اول
در طرز تهیه چیز کیک یخچالی نسکافه یا شکلاتی ابتدا پایه کراست یا لایه زیرین چیز کیک را درست کنید. برای این کار بیسکوییت‌ها را در غذاساز یا میکسر پودر کنید. کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید و همراه با شیر به بیسکوییت‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. پایه بیسکوییت شما آماده است. کافی است که در قالب کمربندی بریزید و با ته لیوان سطح آن را صاف و یکدست کنید. برای این مقدار مواد یک قالب کمربندی ۲۰ سانتی‌متری لازم است. اگر قالب کمربندی ندارید چیز کیک را بدون قالب کمربندی درست کنید. برای این کار ته یک قالب را با دو لایه سلفون بپوشانید و لبه‌های سلفون را تا بالای ظرف بکشید تا چیزکیک آماده شده به راحتی از قالب جدا شود. قالب را به مدت ۲ الی سه ساعت در فریزر بگذارید تا لایه کراست خوب خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله دوم
حالا لایه روی چیزکیک را آماده کنید. پودر نسکافه یا پودر کاکائو را با آب گرم حل کنید و اجازه دهید سرد شود. در این فاصله پودر ژلاتین را با ¼ لیوان آب سرد ترکیب کنید و به روش بن ماری آن را آب کنید. پودر ژلاتین باید کاملا آب شود و حالت شفاف به خودش بگیرد تا تکه‌های آن زیر دندان نیاید.
 
مرحله سوم
پنیر را با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا نرم و صاف شود. شکر، خامه، نسکافه یا پودر کاکائو حل شده با آب را هم اضافه کنید و تمام مواد را خوب با همزن مخلوط کنید. حالا ژلاتین آب شده را اضافه کنید و باز هم بزنید. لایه یا کراست بیسکوییت را از فریزر بیرون بیاورید و مایه پنیری چیز کیک را روی آن بریزید و خوب با لیسک سطح آن را صاف و یکدست کنید. چیز کیک یخچالی نسکافه یا شکلاتی باید به مدت ۴ ساعت در یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرد.
این طرز چیزکیک یخچالی شکلاتی یا نسکافه بدون ژله است. برای جدا کردن چیز کیک از قالب دور چیز کیک، ۵ یا ده دقیقه چیزکیک را در دمای اتاق بگذارد و سپس را با نوک یک چاقوی تیز را در آب جوش بزنید و چیزکیک را از قالب جدا کنید. برای برش زدن چیزکیک هم از همین روش استفاده کنید. اگر از سلفون استفاده کرده‌اید چیز کیک را با احتیاط از سلفون جدا کنید و سپس با چاقوی تیز به همین روش برش بزنید.

چیز کیک یخچالی شما آماده است. روی چیزکیک را با سس شکلات یا نوتلا و … تزیین کنید. 1


پودینگ نسکافه


مواد لازم
شیر ۱ لیوان
آرد ۲ قاشق غذا خوری
شکر ۳ قاشق غذا خوری
پودر نسکافه ۱ بسته
وانیل‏ نوک قاشق چای خوری
خامه صبحانه ۱/۲ بسته
شکلات به مقدار لازم
بیسکویت پتی بور ۱ بسته

دستور تهیه انواع دسر با نسکافه

طرز تهیه
زمان تهیه ۲۰ دقیقه
زمان پخت ۳۰ دقیقه

۱ ابتدا یک لیوان شیر و دو ق غ آرد و سه ق غ شکر رو با هم مخلوط و روی حرارت ملایم مدام بهم می زنیم تا غلظتی مثل محلبی یا فرنی پیداکنه.

۲ از هم زدن دست برندارید چون مواد سریع گوله میشه.سپس یک بسته پودر نسکافه و وانیل رو بهش اضافه میکنیم و دوباره خوب هم می زنیم حالا نصف بسته خامه رو بهش اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم تا یکدست بشه.

۳ در آخر مقداری شکلات که میتونه تلخ یا شیرین باشه بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم، دسرمون آماده است.

۴ توی ظرف مورد نظر یک لایه بیسکوییت پتی پورِ پودر شده می ریزیم و یک لایه از مواد پودینگ و این کار را می تونید چند لایه تکرار کنید پودینگ را حداقل دو، سه ساعت در یخچال قرار بدهید تا خنک شود و طعم دار شود. می تونید با تکه های میوه، مغزیجات یا ترافل بدلخواه تزیین کنید.

سایر نکات
توجه کنید حتما چندساعت در یخچال به پودینگ تون استراحت بدهید چون اینکار توی مزه دار و خوشمزه شدنش بسیار تاثیر داره.

می تونید بدلخواه از یک بسته کامل خامه صبحانه استفاده کنید یا از یک پیمانه خامه قنادی استفاده کنید.

میتونید خامه و شکلات را داخل مواد پودینگ نریزید و یک ساعت پس از قرار دادن در یخچال و سفت شدنِ پودینگ بصورت گاناش روی مواد بریزید 2


باترکریم نسکافه ای


مواد لازم
250 گرم کره نرم
140 گرم یا کمتر شکر
2 عدد تخم مرغ
2 عدد زرده تخم مرغ
10 گرم نسکافه
1 قاشق غذاخوری آب
وانیل
300 گرم بیسکوییت کاکائویی (مثلا پتی بور)
1 پیمانه شیر
2 قاشق چایخوری نسکافه یا قهوه فوری

دستور تهیه انواع دسر با نسکافه

طرز تهیه
سایت نوشیدنی دستورتهیه دسر بیسکوییتی بهمراه باترکریم نسکافه ای کره رو با همزن بزنین تا خامه ای شه، نسکافه و آب رو داخل قابلمه بریزید و شکر رو اضافه کنین و بجوشونین.

هم نزنین. تخم مرغ ها و زرده هارو بزنین با همزن تا پفی شن، بعد که شیره درست شد، همزن رو درجه پایین بزارین و همونجور که دارین تخم مرغ هارو هم میزنین، به آرامی شیره رو داخلش بریزین و به زدن ادامه بدین تا مخلوط به دمای اتاق برسه، بعد کره رو اضافه کنین و به زدن ادامه بدین، تا فرم بگیره. سپس در یخچال 15 دقیقه بزارین تا سرد شه. بیشتر نزارین چون خیلی سفت میشه.

نسکافه رو داخل شیر حل کنید، و بیسکوییت هارو یکی یکی خیس کنین، یک لایه بچینین و روش باترکریم بمالین بعد اینجور ادامه بدین تا بیسکوییت ها تموم شه. سپس اطرافشو با باترکریم بپوشونین و با قهوه و فندق یا گردو خرد شده تزیین کنید.بهتره یک شب در یخچال بمونه بعد سرو کنید. 3


دسر نسکافه‌ای مغزدار


مواد لازم
شیر:۲ پیمانه
شکر: ۱/۲ پیمانه
خامه:۲۰۰ گرم
نسکافه: ۱ ق غ
ژلاتین ۲ ق غ
آب سرد: ۱/۲ لیوان
شکلات تخته‌ای سفید:۱۰۰ گرم

دستور تهیه انواع دسر با نسکافه

طرز تهیه
ابتدا ژلاتین رو با آب سرد مخلوط می‌کنیم و روی بخار کتری میزاریم تا شفاف بشه (بن ماری).

خامه را روی حرارت میزاریم تا روان بشه، شکلات وشکر رو اضافه می‌کنیم وهم میزنیم تا شکلات وشکر حل بشه.

شیر ونسکافه رو هم اضافه کرده وخوب مخلوط می‌کنیم وقتی همه مواد یکدست شد ژلاتین رو اضافه می‌کنیم هم میزنیم واز روی حرارت برمیداریم.

من از قالب‌های تکنفره استفاده کردم در ابتدا ۱/۳ قالبارو از مواد پر می‌کنیم ودر یخچال میزاریم تا نیم بند شود بعد مغزی رو وسط دسر میزاریم ومابقی موادمون رو در قالب میریزیم ودر یخچال میزاریم به مدت ۵-۶ ساعت وبعد از این مدت زمان از قالب خارج کرده وبه دلخواه تزئین کنید.

من برای مغزی دسر از کیک پودر شده و نوتلا و گردوی خورد شده استفاده کردم.

کیک خورد شده را با مقداری نوتلا مخلوط می‌کنیم که کیک به صورت خمیری دربیاد و در قالب‌های کوچک شکلات میریزیم ونیم ساعت در فریزر میزاریم بعد از نیم ساعت مغزی دسر آمادست. 4


پی نوشت:
1.www.blog.okcs.com
2.www.sarashpazpapion.com
3.www.nooshidani.ir
4.www.yjc.ir
نسخه چاپی