آموزش چهار مدل دسر شیک با بیسکویت

دسر پان با پتی‌بور


مواد لازم برای تهیه پان
بیسکوییت پتی‌بور ویتانا 4 بسته
آرد نول (همه کاره) 2 پیمانه
نشاسته ذرت 4 قاشق سوپ‌ خوری
خامه 200 میلی‌ لیتر
کره 60 گرم
تخم‌مرغ 4 عدد
شکر 2 پیمانه
وانیل 2/4 قاشق مربا‌خوری
شیر 4 پیمانه
گردو به میزان لازم
موز 5 عدد

آموزش چهار مدل دسر شیک با بیسکویت

دستور تهیه دسر پان
ابتدا تخم‌مرغ را درون یک کاسه می‌شکنیم و بعد شکر را کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم.

با دور تند همزن مواد را هم می‌زنیم تا یک مخلوط به رنگ روشن، کش‌دار و حجیم به دست بیاید. بعد آرد و نشاسته ذرت را با هم مخلوط می‌کنیم و با یک پیمانه شیر سرد مخلوط می‌کنیم.

حالا بقیه شیر را به مخلوط تخم‌مرغ و شکر اضافه می‌کنیم و بعد با هم مخلوط می‌کنیم.

سپس مخلوط را داخل یک قابلمه نچسب می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. کمی که گرم شد مخلوط آرد، نشاسته ذرت و شیر را به آن اضافه می‌کنیم و شروع به هم زدن می‌کنیم. هم زدن را مرتب ادامه دهید و خیلی از گاز دور نشید چون مایه به سرعت ته می‌گیرد.

سپس وانیل را اضافه می‌کنیم. وانیل را به صورت اسانس مایع هم می‌توانید اضافه کنید. حتی از هر اسانس مورد علاقه خودتان هم می‌توانید استفاده کنید و کاملاً طبق سلیقه خودتان ‍یش بروید.

بعد از این مرحله کم‌کم کرم شروع به قوام گرفتن میکند و غلیظ و غلیظ‌تر می‌شود. بعد از اینکه حالت کرمی مانند به خودش گرفت خامه را به آن اضافه می‌کنیم.

به خوبی هم می‌زنیم تا همه مواد با هم ترکیب شوند. هم زدن را از ته انجام بدهید تا از ته‌نشین شدن مواد جلوگیری کنیم. حالا نوبت اضافه کردن کره است.

به هم زدن ادامه می‌دهیم تا مواد به خوبی مخلوط شوند. تو این مرحله باید کرم به اندازه کافی غلیظ شده باشد. هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم تا غلظت کرم به اندازه ماست چکیده برسد. تو این مرحله زیر شعله را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌دهیم از حرارت بیفتد. بعد از اینکه کرم کمی خنک شد، ظرف سرو دسر را انتخاب می‌کنیم که دارای عمقی به اندازه حدوداً 5 سانتی‌متر باشد سپس بیسکویت پتی‌بور را یک لایه کف ظرف می‌چینیم.

حالا از کرم به اندازه‌ای که روی بیسکوییت را بپوشاند بر می‌داریم و روی بیسکوییت می‌ریزیم و با ‍شت قاشق کاملاً صاف می‌کنیم.

برای لایه بعدی از موز و گردو استفاده کرده‌ایم ولی شما با هر مغز و یا حتی تکه‌های شکلات یا شکلات چیپسی می‌توانید استفاده کنید.
 
ترتیب لایه‌ها را ادامه می‌دهیم تا ظرف پر شود. در انتها روی دسر پودر کاکائو الک می‌کنیم و همأ کرم را پوشش می‌دهیم.

سپس ظرف را داخل یخچال قرار می‌دهیم و یک شب تا صبح بهش فرصت می‌دهیم تا دسر کاملاً جا بیفتد. سپس از یخچال خارج کرده و سرو می‌کنیم. 1


کیک شکلاتی با بیسکویت ساقه طلایی


مواد لازم
بیسکویت ساقه طلایی۲ بسته
پودر کاکائو۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای۱۰۰ گرم
خامه۱۲۰ گرم
کره۶۰ گرم
عسل۸۰ گرم

آموزش چهار مدل دسر شیک با بیسکویت

نکات طرز تهیه کیک شکلاتی با بیسکویت ساقه طلایی
اگر مغز گردو یا فندق دوست دارید می‌توانید به این کیک اضافه کنید.

به جای عسل می‌توانید از شکر و یا پودر قند استفاده کنید.

به جای کره می‌توانید از روغن استفاده کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با بیسکویت ساقه طلایی
ابتدا بیسکویت ساقه طلایی را با خرد کن کاملا پودری و یکدست کنید. اگر دستگاه خرد کن ندارید می‌توانید بیسکویت‌ها را در یک ظرف ریخته و با بشکوب خرد کنید.

حتی اگر بشکوب ندارید می‌توانید بیسکویت‌ها را در یک زیپ کیف یا مشما فریزر ریخته و با وردنه آنها را بکوبید تا یکدست شود.

بعد از یکدست شدن بیسکویت‌ها ۱ لیوان آب جوش و یا شیر را در تابه‌ای ریخته و به آن پودر کاکائو اضافه کنید و با حرارت ملایم هم بزنید تا حل شده و کمی غلیظ شود.

سپس به آن عسل و بع کره را اضافه کنید. بعد از حل شدن مواد آنها را به بیسکویت خرد شده اضافه کنید و هم بزنید.

مواد کیک را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. در این فاصله شکلات تخته‌ای را به شیوه بن‌ماری آب کرده و به آن خامه اضافه کنید و مواد را خوب ترکیب کنید تا یکدست شوند.

کیک را از یخچال خارج کنید و روی آن مایه خامه و شکلات بریزید. مجددا قالب را در یخچال قرار دهید تا لایه رویی کیک خودش را بگیرد. حداقل ۲ ساعت باید در یخچال بماند.

بعد از آنکه لایه رویی کیک خودش را گرفت کیک شما آماده است و می توانید نوش جان کنید. 2


کیک بیسکویت پودینگ


مواد لازم
۴ بسته پودینگ موز
۱ بسته پودینگ شکلات
۳ بسته بیسکویت پتی بور

آموزش چهار مدل دسر شیک با بیسکویت

طرز تهیه
چهاربسته پودینگ موز رو در یک قابلمه حاضر کنید. دستورش روی بسته نوشته شده. پودینگ شکلات رو هم در یک ظرف دیگه حاضر کنید. یک ظرف مربع یا مستطیل انتخاب کنید. لایه اول رو بیسکویت بچینید. بعد پودینگ موز بریزید. بعد یک لایه بیسکویت بچینید. بعد پودینگ موز بریزید. لایه بعدی، بیسکویت بچینید و بعد پودینگ شکلاتی رو بریزید؛ و دو لایه دیگه بیسکویت و پودینگ رو تکرار کنید. بعد چندساعت در یخچال بذارید تا بیسکویت‌ها نرم شوند و پودینگ‌ها به قوام برسن؛ و به دلخواه تزیین کنید. 3


دسر شکلاتی با بیسکویت


مواد لازم (برای 4 نفر)
خامه صبحانه100 میلی لیتر
خامه صبحانه سرد200 میلی لیتر
شکلات تلخ160 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
شیر½ لیوان
بیسکویت پتی بوربه تعداد کافی

آموزش چهار مدل دسر شیک با بیسکویت

دستور تهیه دسر شکلاتی
مرحله اول
برای تهیه دسر شکلات خوشمزه و مجلسی ابتدا شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه شیر و نصف خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم
در مدتی که مخلوط شیر و خامه روی حرارت است باید به صورت مداوم آنرا هم بزنیم تا شروع به جوشیدن کند، پس از اینکه مخلوط شیر و خامه شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم
در این مرحله زرده تخم مرغ را درون یک کاسه کوچک با چنگال ترکیب می کنیم تا یکدست شود، سپس 2 قاشق از مخلوط شیر و خامه را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم
این کار برای این انجام می دهیم تا دمای زرده تخم مرغ با دمای شیر و خامه یکدست شود. اگر زرده را به صورت کی بار به مخلوط شیر و خامه داغ اضافه کنیم، سفت شود و دسر را خراب می کند.

مرحله پنجم
حالا زرده تخم مرغ را به قابلمه شیر و خامه اضافه می کنیم و سریع ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه شکلات خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله ششم
پس از اینکه شکلات به طور کامل درون مواد حل شد، مواد دسر را با دور تند همزن به مدت 2 دقیقه ترکیب می کنیم، سپس خامه سرد را کم کم اضافه می کنیم و با قاشق به صورت دورانی مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم
پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، ظرف مورد نظرمان ( لیوان، پیاله یا قالب بزرگ) را کمی چرب می کنیم، سپس کمی از مایه دسر درون ظرف می ریزیم تا کف ظرف را بپوشاند. در ادامه یک لایه بیسکویت پتی بور روی دسر می چینیم.

مرحله هشتم
مجددا کمی از دسر روی بیسکویت می ریزیم، به صورتی که به طور کامل روی بیسکوییت ها را بپوشاند. به همین ترتیب مواد دسر و بیسکوییت ها را به صورت لایه ای درون ظرف می ریزیم تا مواد تمام شوند.

مرحله نهم
توجه داشته باشید که لایه اخر باید با مایه دسر شکلاتی پوشانده شود. حالا ظرف حاوی دسر را درون یخچال قرار می دهیم و به مدت 2 ساعت زمان می دهیم تا دسر آماده شود، سپس دسر را برش زده و سرو می کنیم. 4


پی نوشت:
1.www.vitana.co
2.www.radykala.com
3.www.yjc.ir
4.www.chishi.ir
نسخه چاپی