طرز تهیه سه نوع وافل مخصوص

وافل گندم با کره بادام زمینی


مواد لازم برای تهیه وافل
2 عدد  تخم مرغ یا 4 عدد سفیده تخم مرغ
یک پیمانه آرد گندم
یک پیمانه آرد همه منظوره
2 پیمانه کره
یک قاشق غذاخوری شکر
سه قاشق غذاخوری روغن کانولا
دو قاشق چایخوری بیکسینگ پودر
یک چهارم قاشق چایخوری نمک
یک دوم پیمانه گرانولای کم چربی
(گرانولا ترکیبی از غلات، مغزها، دانه ها و میوه های خشک است.)

مواد لازم برای روی وافل
یک دوم پیمانه عسل
یک چهارم پیمانه کره بادام زمینی خامه ای

طرز تهیه وافل
دستگاه  وافل ساز را داغ کرده، با اسپری پخت و پز چرب کنید.

در کاسه متوسط تخم مرغها را با چنگال بزنید تا پف کند.

بقیه مواد بجز گرانولا را اضافه کرده و هم بزنید تا صاف شود.

حدود یک پیمانه از وافل را روی مرکز داغ قالب وافل بریزید.(طبق دستورالعمل دستگاه عمل کنید). درب روی دستگاه را بگذارید .حدود پنج دقیقه یا تا زمانیکه بخار متوقف شود، طول میکشد تا بپزید. با باقیمانده ی خمیر بیقه وافل ها را به همین طریق آماده کنید.

در یک کاسه کوچک  مخصوص مایکروویو، عسل و کره بادام زمینی را مخلوط کنید. و به مدت 40 تا 60 بگذارید تا گرم شود.

سس آماده شده را روی وافل ها ریخته، و سپس گرانول را بپاشید.1

طرز تهیه سه نوع وافل مخصوص


وافل ذرت با سس مخصوص

وافل یک نان شیرین آمریکایی - انگلیسی ست که با دستگاه وافل ساز درست می شه. این دستگاه شبیه دستگاه اسنک ساز هست. با این تفاوت که شکل قالبش پنجره ای و مربع مربع هستش. وافل رو با دستگاه های مختلفی که داره می شه به شکل توپی یا حبابی, پنجره ای یا مربعی و اشکال هندسی دیگه تهیه کرد. در تهیه این نان از تخم مرغ و آرد, شیر و کمی شکر استفاده می شه. وافل رو هم به تنهایی و هم با سس های دلخواه می تونید میل کنید. وافل رو می تونید طبق سلیقه خودتون با موادی مثل گوشت مرغ ترکیب کنید. می شه در خمیر وافل گوشت رو اضافه کرد و هم چنین می شه به عنوان سس وافل از گوشت استفاده کرد. امیدوارم این آموزش براتون کاربردی و مفید باشه.

مواد لازم
بکینگ پودر 1 ق چ
شکر 1 ق چ
نمک 1ق چ
شیر 2 فنجان
روغن 3 ق غ
تخم مرغ بزرگ 2 عدد
پیاز چه خرد شده به مقدار لازم
پنیر رنده شده به مقدار لازم
گوشت چرخ کرده 250 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر آویشن به مقدار لازم
پیاز 1 عدد
آرد 1 و 3/4 فنجان
ادویه کاری به مقدار لازم
خامه ترش 1 ق غ
آرد ذرت زرد 1 و 1/4 فنجان
روغن زیتون 5 ق غ
رب گوجه یک ق غ

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه نان وافل با سس مخصوص
دستگاه وافل ساز رو روشن کنید تا گرم بشه. بعضی از این دستگاه ها درجه حرارت قابل تنظیم دارند و بعضی ها ندارند. اگر درجه حرارت دستگاه شما قابل تنظیمه روی حرارت متوسط بذاریدش. بهتره وافل رو با حرارت های مختلف بپزید تا متوجه بشید کدوم درجه مناسب تره. 

در کاسه ای آرد و آرد ذرت, بکینگ پودر, نمک و شکر رو با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها رو در ظرفی کوچک یکی یکی بشکنید و به کاسه بزرگی انتقال بدید. شیر و روغن رو بهش اضافه کنید. مواد رو در حدود دو دقیقه خوب هم بزنید. مخلوط تخم مرغ رو به مخلوط آرد ها اضافه کنید و تا زمانی که به یک خمیر یک دست برسید هم بزنید. می تونید همه مواد رو به کاسه مخلوط آرد ها اضافه کنید اما به روش اول خمیر بهتری به دست میارید.

مرحله دوم تهیه نان وافل با سس مخصوص
قالب دستگاه رو با اسپری روغن چرب کنید. خمیر رو در دستگاه وافل ساز بریزید و درش رو ببندید. در حدود پنج دقیقه صبر کنید و سپس درش رو باز کنید. وافل رو از قالب ها خارج کنید و در ظرفی بچینید. می تونید خمیر رو در هر قسمت از قالب جداگانه بریزید اما اگر مانند تصویر زیر خمیر رو در مرکز دستگاه بریزید وافل شما یک دست می شه و شکل زیباتری پیدا می کنه. هم چنین وافل تهیه شده اندازه بزرگتری خواهد داشت.

مرحله سوم تهیه نان وافل با سس مخصوص
در تابه ای دو قاشق غذا خوری روغن بریزید. پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. پیاز خرد شده رو در تابه تفت بدید تا سبک بشه. گوشت چرخ کرده رو به تابه اضافه کنید و خوب بپزید. مقداری نمک و فلفل سیاه بهش بزنید. مقداری پیازچه رو به دلخواه خرد کنید و داخل گوشت بریزید. در حد یک دقیقه تفتش بدید. ادویه, پودر آویشن و رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت بدید. مقداری پنیر چدار رنده شده رو با مواد مخلوط کرده و هم بزنید تا ذوب بشه. شعله رو خاموش کنید. یک قاشق غذا خوری خامه به موادمون اضافه کنید و هم بزنید. 

مرحله چهارم تهیه نان وافل با سس مخصوص
روی هر تکه از وافل یک قاشق غذا خوری از سس گوشت رو بریزید. روی سس رو می تونید با مقداری پیازچه خرد شده یا جعفری خرد شده و مقداری پنیر رنده شده تزئین کنید. نوع پنیر رو به دلخواه از انواع چدار یا گودا و یا حتی پارمزان انتخاب کنید. 

 میزان پیازچه رو به دلخواه خودتون تعیین کنید. می تونید روی یک نان وافل مقداری سس گوشت بریزید و سپس یک نان وافل دیگر رو روی نان اول قرار بدید. نوش جان.2

طرز تهیه سه نوع وافل مخصوص


وافل دونات با طعم سیب


مواد لازم
۲ فنجان آرد چندمنظوره
سه‌چهارم فنجان شکر دانه‌ریز
۲ قاشق چای‌خوری بکینگ پودر
نصف قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین
۱ قاشق چای‌خوری نمک
۲ قاشق چای‌خوری دارچین
سه‌چهارم فنجان آب دوغ
یک‌چهارم فنجان کره ذوب‌شده
۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ
۱ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
۲ فنجان سیب پوست کنده و خردشده (حدود ۲ تا ۳ عدد سیب)
روغن گیاهی یا کانولا

تزئین
۱ و نیم فنجان پودر شکر
یک‌چهارم فنجان شیر
۲ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

طرز تهیه
آرد، شکر، بکینگ پودر، جوش‌شیرین، دارچین و نمک را در یک ظرف بزرگ مخلوط‌کنید. سپس آب دوغ، کره، تخم‌مرغ و وانیل را در یک ظرف کوچک‌تر مخلوط‌کنید. سپس این مواد را به ظرف بزرگ اضافه نموده و خوب هم بزنید. سیب خردشده را هم اضافه نموده و خوب هم بزنید.

قالب وافل را گرم کرده و وافل را درون آن ریخته و بپزید. سپس بگذارید خنک شود.

روغن را در یک ظرف بزرگ و گود بریزید روی حرارت متوسط بگذارید. سپس دما را به ۳۶۰ درجه فارنهایت افزایش دهید.

سپس وافل ها را داخل ظرف روغن ریخته و بگذارید تا طلایی و سرخ شوند. سپس با قاشق برداشته و روی دستمال‌کاغذی بگذارید تا روغن آن خارج شود.

پودر شکر، شیر و عصاره وانیل را باهم مخلوط‌کنید. وافل ها را در این مخلوط فرو برده و بگذارید پیش از سرو شدن ۲۰ دقیقه در آن بماند.3


پی نوشت:
1.www.regimeclub.ir
2.www.mamifood.org
3.www.paroshat.com
نسخه چاپی