آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

کوکیز بادام


مواد لازم (برای ۴ نفر)
مواد لازم برای تهیه کوکیز بادام
آرد سفید ٢۵۰ گرم
پودر بادام ۵۰ گرم
نمک یک پنس
کره یا مارگارین ۱۵۰ گرم
پودر قند ۸۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
وانیل ۱/۲ ق چ

آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

طرز تهیه
شما برای تهیه این شیرینی خانگی در ابتدای کار آشپزی آرد را همراه با نمک و پودر بادام درون یک کاسه متوسط ریخته سپس این مواد را با هم مخلوط کنید پس از انجام این مراحل، درون ظرفی جداگانه کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید سپس بوسیله یک هم‌زن این مواد را برای مدت زمان ۴ الی ۵ دقیقه ترکیب کنید وقتی بخوبی با هم مخلوط و یکدست شدند تخم مرغ را شکسته و به آن اضافه نمایید دوباره این مواد را برای مدت زمان ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید.

در مرحله بعد نوبت اضافه نمودن آرد میباشد، آرد را شما در دو مرحله به مایه اضافه کنید و همزمان با دست ورز دهید تا بصورت یک خمیر نرم و لطیف درآید، مراقب باشید تا خمیر را زیاد ورز ندهید این کار شما باعث خواهد شد تا خمیر به روغن بیوفتد، حالا خمیر را برای مدت زمان تقریبی ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا آماده شود، پس از اینکه خمیر شیرینی آماده شد، آن را در میان دو کاغذ پهن کنید و با یک یا چند مدل قالب خمیر را برش بزنید، دمای فر را بر روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و برای ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا شیرینی خوشمزه و ساده ی شما آماده شود. 1


شیرینی پفکی گردویی


مواد لازم
پودر قند۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
پودر هل¼ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش¼ قاشق چایخوری
وانیل۱ پنس
آرد سفید۱ قاشق چایخوری
گردوی نیم کوب شده ۱۰۰ گرم
پودر پسته برای تزیین

آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

دستور تهیه
مرحله اول
برای تهیه شیرینی مرنگ گردویی ابتدا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم و با همزن برقی به اندازه ای می زنیم ( حدودا ۵ دقیقه ) تا رنگ مواد سفید و کشدار شود.

مرحله دوم
در این مرحله آبلیمو ترش را همراه با پودر هل به مواد می افزاییم (لیمو برای اینکه طعم شیرینی ها خیلی شیرین نشود اضافه می شود می توانید حذف کنید) و با همزن برقی در حدی مواد را ترکیب می کنیم که فقط با هم یکدست و مخلوط شوند.

مرحله سوم
حالا آرد را نیز در صورت تمایل در این مرحله اضافه می کنیم (برای ضخیمتر شدن شیرینی است که می توانید حذف کنید) و همزن را کنار می گذاریم و گردوهای نیم کوب شده را به مایه اضافه می کنیم و با قاشق مایه را مخلوط می کنیم تا گردو در تمام مایه شیرینی پخش شود.

مرحله چهارم
سپس سینی فر را خارج می کنیم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۳۰ الی ۱۵۰ سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود.کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و از مایه شیرینی با قاشق چای خوری بر می داریم و روی کاغذ روغنی می ریزیم.

مرحله پنجم
مایه شیرینی را با فاصله حدودا ۲ سانتیمتر به همین شکل می ریزیم و با کف قاشق کمی روی مایه را فشار می دهیم تا کمی پهن شوند و روی آن ها کمی پودر پسته می ریزیم، سپس سینی را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله ششم
در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت حدودا  ۱۵ دقیقه پف کنند و کمی حجم آن ها بیشتر شود. پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخته شدند وسط آن ها کمی شل است، که این موضوع جای نگرانی ندارد.

مرحله هفتم
چون بعد از اینکه کاملا سرد شدند این مسئله حل می شود و شیرینی ها ترد و تو خالی می شوند. شیرینی ها را با پالت از کاغذ روغنی به آرامی جدا می کنیم و در ظرف در بسته و خشک و خنک قرار می دهیم. نوش جان 2


شیرینی بهشتی با 3 روش مختلف


دستور تهیه شیرینی بهشتی روش اول
چون در طرز تهیه شیرینی بهشتی از تخم مرغ استفاده نمی کنیم ماندگاری این شیرینی بیشتر از 15 روز می باشد.

مواد لازم
پودر شکر:125 گرم
آرد:250 گرم
روغن صاف قنادی: 100 گرم
پودر کاکائو:2 ق س
دانه سیاه و یا کنجد: برای تزیین شیرینی
پودر هل: 1 ق م

آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

دستور پخت شیرینی بهشتی (شیرینی کرکی)
ابتدا روغن قنادی و پودر شکر را در کاسه ای بریزید و حدود 1 دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. آرد و پودر هل را با هم ترکیب کرده و در چند مرحله به مواد افزوده و با دست شروع به مخلوط کردن خمیر کنید. خمیر بدست آمده را داخل چرخ گوشت بریزید تا یک خمیر یکدست و نرم درست شود. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از آن ها پودر کاکائو را اضافه کنید و کمی با دست ورز دهید تا یکدست شود. هر بار به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و به آن شکل دهید سپس روی شیرینی ها را به شکل دلخواه طرح دهید. همچنین میتوانید خمیر را با وردنه باز کرده و با قالب و کاتر دلخواه آن را قالب بزنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی ها را با فاصله از هم بچینید. روی شیرینی ها کمی کنجد یا دانه سیاه بپاشید و برای 12 الی 15 دقیقه با دمای 160 درجه بپزید.

دستور تهیه شیرینی بهشتی روش دوم
در این روش از قیف استفاده کردیم تا شیرینی هایی که درست میکنیم خیلی شیک تر شود و شکل بهتری داشته باشد.

مواد لازم شیرینی بهشتی قیفی
آرد:200 گرم
پودر شکر:200 گرم
روغن صاف قنادی:200 گرم
پودر هل:1 ق م

آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

دستور پخت شیرینی بهشتی قیفی
ابتدا پودر شکر و روغن صاف قنادی را در کاسه ای بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست شود، سپس هل را افزوده و مجدد مخلوط نمایید. در ادامه آرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با دست مخلوط کنید تا خمیر درست شود. خمیر را داخل قیف بریزید، سینی فر را چرب کرده و یک لایه کاغذ روغنی پهن کنید. شیرینی ها را با فاصله از هم داخل سینی فر بریزید و روی آن ها کنجد یا دانه خرفه بپاشید. شیرینی بهشتی را برای 10 تا 15 دقیقه با دمای 160 درجه بپزید. اگر طعم هل را دوست نداشتید می توانید پودر زنجبیل یا پودر دارچین را جایگزین کنید. اگر دوست دارید شیرینی های رنگی داشته باشید خمیر را به تعداد رنگ های دلخواه تقسیم کرده و به هر کدام از آن ها چند قطره رنگ خوراکی اضافه کنید.

دستور تهیه شیرینی بهشتی روش سوم

مواد لازم
آرد: 180 گرم
پودر قند: 130 گرم
روغن صاف قنادی: 150 گرم
پودر کاکائو: 1 ق س
وانیل: 1/4 ق چ
اسانس هل: چند قطره
روغن مایع: به مقدار کافی
سیاه دانه به مقدار لازم

آموزش تهیه چند مدل شیرینی عید

دستور پخت شیرینی کرکی(بهشتی)
ابتدا روغن صاف را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا روغن آب شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. روغن آب شده، پودر قند، وانیل و اسانس هل را در کاسه ای بریزید و برای 5 دقیقه با همزن خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شده و کرم رنگ شود. در این مرحله پودر کاکائو را افزوده و مجدد هم بزنید تا مواد یکدست شود. در مرحله بعدی آرد را افزوده و مواد را مخلوط کنید تا خمیر شیرینی آماده شود. در صورتی که خمیرتان سفت بود کمی روغن مایع به آن اضافه کنید تا نرم شود. مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره دلخواه شیرینی را داخل سینی با فاصله از هم بریزید. روی هر شیرینی کمی سیاه دانه و یا کنجد بریزید ، شیرینی ها را برای 10 تا 12 دقیقه با دمای 175 درجه بپزید. 3


پی نوشت:
1.www.hipatugh.ir
2.www.chishi.ir
3.www.namnak.com
نسخه چاپی