آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

دسر ژلاتینی با طعم نوتلا


مواد لازم دسر ژلاتینی با طعم نوتلا
خامه فرم گرفته:300 گرم
شکلات سیاه:200 گرم
پودر کاکائو:50 گرم
مارگارین:100 گرم
پودر شکر:125 گرم
پودر فندق:100 گرم
نوتلا:200 گرم
پودر ژلاتین:دو قاشق غذاخوری
آب سرد:یک سوم لیوان
خامه صبحانه:200 گرم 

آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

طرز تهیه دسر ژلاتینی با طعم نوتلا
برای درست کردن این دسر خوشمزه ابتدا ژلاتین را داخل آب سرد بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا حل شود.

شکلات ها را در یک قابلمه خرد کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه شکلات آب شد نوتلا و خامه صبحانه را افزوده همه مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

کره را از قبل در دمای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود، پودر شکر و کره را با هم زن برقی خوب هم بزنید تا ترکیب شده و پفکی شود. حالا پودر کاکائو را افزوده مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 کاسه بزرگی را بردارید و موادی را که درست کرده اید (ژلاتین آب شده، کرم شکلاتی، کرم کره ای) را به همراه خامه و پودر فندق داخل کاسه بریزید و با هم زن برقی خوب بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مواد آماده شده را در قالب بریزید و به مدت 10 ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب ببندد و خنک شود. بعد از این که مواد آماده شد آن را در ظرف پذیرایی برگردانید و با مقداری خامه فرم گرفته، فندق و شکلات تزیین کرده میل کنید.

نکات تکمیلی در مورد دسر ژلاتینی نوتلا
دسر ژلاتینی نوتلا جزو دسر - انواع ژله می باشد.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
دسر ژلاتینی نوتلا را می توانید در وعده میان وعده - دسر - سرو کنید.
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب می باشد. 1


وافل با شکلات نوتلا


مواد لازم برای وافل با شکلات نوتلا
خامه پرچرب 1 فنجان
آرد 1 و 1/2 فنجان
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر دارچین 1/4 قاشق چایخوری
شکر 1 و 1/2 فنجان
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
شکلات نوتلا به مقدار لازم

آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

طرز تهیه
برای تهیه خمیر وافل ابتدا خامه پرچرب و اسانس وانیل را در کاسه ای بریزید. با استفاده از همزن برقی یا دستی حدود 5 دقیقه خامه را بزنید تا کف کند و حالت موس پیدا کند.

شکر، آرد، دارچین و نشاسته ذرت را در کاسه دیگری بریزید و با هم ترکیب کنید. بعد ترکیب مواد خشک را به آرامی به خامه اضافه کنید. با قاشق چوبی یا لیسک مخلوط را با یکدیگر ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. روی کاسه را با سلفون یا کیسه پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید خمیر وافل به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. 
 
دستگاه وافل ساز (پنینی ساز) را روشن کنید و روی دمای متوسط قرار دهید( 180 درجه سانتیگراد). یک قاشق پر از خمیر  وافل وسط در مرکز صفحه قرار دهید. در آن را ببندید و وافل را حدود 90 ثانیه بپزید.وافل را بلافاصله بردارید و روی سطح کار قرار دهید. با استفاده از کاتر کوکی یا قالب، وافل را به شکل گرد قالب بزنید.وافل های گرد را کنار بگذارید تا خنک شوند. هنگامیکه وافل ها خنک شدند کمی نوتلا یا شکلات صبحانه روی سطح وافل بمالید و خوب پخش کنید.

سپس یک وافل دیگر را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا حالت ساندویچ پیدا کند. ساندویچ های وافل با شکلات نوتلا را در بشقاب بچینید و سرو کنید.
 
نکته: می توانید شکلات نوتلا را خودتان در منزل درست کنید. مطمئنا طعم نوتلای خانگی چیز دیگری است. برای قالب زدن وافل ها باید بسیار سریع عمل کنید و بلافاصله پس از خارج کردن وافل از دستگاه اینکار را انجام دهید. اگر وافل ها کمی خنک شوند سفت می شوند و موقع برش ممکن است خرد شوند. 2


کیک یخچالی نوتلا و توت فرنگی


مواد لازم
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
نوتلا ۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
خامه فرم گرفته حدود ۲۰۰ گرم
بیسکوئیت کرم دار شکلاتی ۳۲ عدد
شیر نصف لیوان
توت فرنگی خرد شده حدود ۲ پیمانه

آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

طرز تهیه
پنیر خامه ای به دمای محیط رسیده را همراه نوتلا و پودر کاکائو با همزن بزنید تا نرم و یک دست شوند بعد نیمی از خامه فرم گرفته را اضافه کنید و مخلوط کنید.

بیسکوئیت ها را دانه دانه داخل شیر بزنید و کف یک قالب ۲۰ در ۲۰ سانت بچینید. نیمی از خامه شکلاتی را روی بیسکوئیت ها بریزید و لایه ها را تکرار کنید. در آخر روی دسر خامه فرم گرفته بریزید و با توت فرنگی خرد شده تزئین کنید. دسر را چند ساعت داخل یخچال خنک کنید بعد به شکل چهارگوش برش بزنید و سرو کنید.

اگه با شوری پنیر خامه ای مشکل دارید از پنیر ماسکارپونه استفاده کنید. به جای نوتلا هم میتونید از شکلات صبحانه ایرانی استفاده کنید. 3


رول موز و نوتلا


مواد لازم برای تهیه رول موز و نوتلا
نوتلا، موز، خمیر یوفکا : به مقدار لازم

آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

طرز تهیه رول موز و نوتلا
ابتدا خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید.

موز ها را پوست کنده و مطابق فیلم خرد کنید.

موزهای خرد شده را روی خمیر یوفکا پهن کنید و یک لایه نوتلا بزنید و خمیر را مطابق فیلم لوله کنید.

درون سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و تمام این خمیرهای لوله شده را درون سینی قرار دهید.

با قلمو زرده تخم مرغ روی خمیرهای لوله شده بزنید و سینی را درون فر با درجه کم قرار دهید تا رویه آنها طلایی شود. 4


براونی نوتلا


مواد لازم
تخم مرغ 4 عدد
نوتلا 1 پیمانه

آموزش تهیه انواع دسر با نوتلا

مراحل تهیه
1. فر رو روی 170 درجه سانتی گراد قرار بدید. یک قالب مربعی به ابعاد حدودا 20 در 20 سانتی متر رو انتخاب کنید. کف قالب رو چرب کنید. بعد داخل اون رو کاغذ روغنی بندازید. کمی کاغذ رو بزرگ تر برش بزنید که از دو طرف قالب آویزون باشه.

2. تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بزرگ بشکنید. اگه دوست داشته باشید میتونید کمی وانیل هم به تخم مرغ ها اضافه کنید.

3. اول با دور کند و بعد هم با دور متوسط همزن شروع کنید به همزدن تخم مرغ ها. تخم مرغها رو باید اونقدری هم بزنید که رنگشون کرم رنگ بشه و خودشون هم حالت خامه ای و سبک پیدا کنن. به طور معمول حدودا 8 دقیقه طول میکشه. این مرحله خیلی مهمه اگه تخم مرغ ها به خوبی هم زده نشن، به جای براونی، املت خواهید داشت!

4. یک پیمانه نوتلا رو داخل مایکروفر گرم کنید و یا اون رو روی حرارت غیر مستقیم به روش بن ماری بذارید. حواستون باشه که نوتلا رو نسوزونید فقط باید گرم و روان بشه.

5. هر چند ثانیه نوتلا رو هم بزنید تا زمانی که یکدست به صورت مایعی روان در بیاد. بعد اون رو از روی حرارت بردارید.

6. در حالی که دارید تخم مرغ ها رو هم میزنید، نوتلا روان و رقیق شده رو بهش اضافه کنید. به محض اینکه نوتلا با تخم مرغ ها مخلوط شد، همزن رو خاموش کنید.
7. بعد کمی با قاشق مواد رو هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط بشن. در هم زدن نباید زیاده روی بشه. چون ما نمیخوایم حباب هایی که توی تخم مرغ ها ایجاد شده از بین بره.

8. حالا مخلوط نوتلا و تخم مرغ رو داخل قالبی که از قبل آماده کردید بریزید.

10. قالب رو داخل فری که از قبل گرم شده قرار بدید، براونیز به زمانی بین 25 تا 30 دقیقه برای پخته شدن نیاز داره.

11. یک خلال دندان رو در مرکز براونیز فرو کنید تا از پخته شدنش مطمئن بشید. بروانیز رو نباید بیش از حد بپزید که خشک بشه. براونیز باید رویه خشک و مرکز نرم و کمی مذاب و در عین حال پخته داشته باشه.

12. ظرف رو از فر خارج کرده و روی توری قرار بدید تا خنک بشه. براونیز توی فر پف میکنه ولی بعد از خارج کردن از فر باز پفش میخوابه.

13. براونیز رو وقتی که هنوز گرمه هم میشه خورد. ولی اینجوری برش های صاف و سالم ازش در نمیاد پس اجازه بدید خنک بشه بعد برشش بزنید.

14. این براونیز نوتلاهای خوشمزه رو در ظرف در بسته و در دمای محیط تا یک هفته میشه نگهداری کرد ولی اینقدر خوشمزست که چیزی ازش باقی نمی مونه.5


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.irancook.ir
3.www.kavala.ir
4.www.seemorgh.com
5.www.bartarinha.ir
نسخه چاپی