آموزش درست کردن سه مدل آبنبات خانگی

آبنبات خانگی


مواد مورد نیاز
شکر: 4 پیمانه
شیر ولرم: 2 پیمانه
خامه: ‏3 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده: 3 قاشق غذا خوری
هل: 1 قاشق چای خوری
گردو: 8 عدد
پسته، بادام و مغز تخمه آفتابگردان به میزان لازم

آموزش درست کردن سه مدل آبنبات خانگی

طرز تهیه آبنبات
در مرحله اول 2 پیمانه شکر را داخل قابلمه بریزید و روی گاز حرارت دهید تا کمی روان شود

و میزان حرارت دیدن به گونه ای باشد که شکر به کاراملی شدن نرسد

سپس شیر را به شکر اضافه کنید و با حرارت متوسط هم بزنید تا شکر و شیر کاملا با هم یکدست شود

پس از یکدست شدن ترکیب 2 پیمانه باقی مانده شکر را به آن اضافه کنید و به طور مداوم هم بزنید

در مرحله بعدی ساخت آبنبات خانگی، خامه، هل ساییده و زعفران را اضافه کرده

وهم بزنید تا غلظت لازم را بدست آورد

پس از غلیظ شدن مغز های دلخواه را به صورت کوبیده شده داخل آن بریزید

پس از غلیظ شدن به میزان کافی نوبت پهن کردن آبنبات می رسد

روی یک سینی که سطح آن چرب شده آبنبات غلیظ شده را پخش کنید

و صبر کنید تا خنک شود

قطعه قطعه کردن آبنبات در مرحله نیمه سرد انجام می گردد

که عموما 30 دقیقه بعد از سرد شدن برش زده می شود. 1


آبنبات شکلاتی رژیمی


مواد لازم
بیسکوئیت های شکلاتی ۱۸ عدد (اگر دوست داشتید می توانید از بیسکوئیت هایی که بین آنها خامه وجود دارد استفاده کنید)
پنیر خامه ای یا خامه حدود ۸ اونس
شیر شکلات یا شکلات صبحانه بدون شکر بی لو به اندازه ۶/۱ فنجان
روغن سبزیجات ۱ قاشق غذا خوری
آجیل خرد شده، پودر نارگیل، شکلات های رنگی کوچک، گردو آسیاب شده و چیپس شکلات (برای تزئین)
پودر شیرین کننده بدون قند بی لو به اندازه ۴/۱ فنجان
چوب آبنبات یا چوب بستنی
خامه
فوندانت (برای تزئین)

مواد لازم برای تهیه فوندانت عبارت اند از
پودر شیرین کننده بی لو ۱ کیلو
مارشمالو نیم کیلو
روغن به مقدار کافی
آب ۳ تا ۵ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه خامه عبارت اند از
پودر خامه به اندازه نصف پیمانه (ممکن است نیاز داشته باشید تا این مقدار را افزایش دهید)
شیر سرد یک پیمانه
پودر شیرین کننده بدون قند یا ساشه شیرین کننده بی لو ۴/۱ پیمانه (با توجه به ذائقه خود، ممکن است نیاز داشته باشید تا این مقدار را افزایش دهید)
رنگ خوراکی دلخواه (اختیاری)

آموزش درست کردن سه مدل آبنبات خانگی

طرز تهیه آبنبات شکلاتی رژیمی
ابتدا بیسکوئیت ها را خرد کرده، درون یک غذا ساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا کامل خرد شوند. اگر غذا ساز در دسترس شما نبود، می توانید از گوشت کوب برای له کردن بیسکوئیت ها استفاده کنید. سپس، پنیر خامه ای و پودر شیرین کننده بدون قند بی لو را به بیسکوئیت ها افزوده و مخلوط کنید تا به ترکیبی یکسان دست بیابید.

با چنگال، مخلوط را یک بار هم بزنید و اگر تکه های بیسکوئیت را حس کردید، دوباره آنها را درون غذا ساز بریزید. یک سینی یا یک ظرف بزرگ مسطح انتخاب کرده و روی آن یک کاغذ روغنی بیندازید. ترکیب بیسکوئیت و پنیر خامه ای را از درون غذا ساز بیرون آورده و در ظرف بگذارید.

با کمک دست، این مخلوط را به دایره های کوچک تقسیم کرده و اگر دوست داشتید، شکل های دلخواه به آن بدهید. در این مرحله از تهیه آبنبات چوبی رژیمی، اشکالی که درست کردید را سر چوب ها زده، درون سینی گذاشته و ظرف را ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

سپس یک ظرف با اندازه مناسب انتخاب کرده و روغن سبزیجات و شکلات صبحانه بدون شکر بی لو را درون آن بریزید. محتویات ظرف را آنقدر هم بزنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، شکلات های چوبی رژیمی را از داخل فریزر بیرون آورده و درون مخلوط شکلات صبحانه بدون شکر بی لو فرو کنید.

قبل از خشک شدن شکلات رویی، آنها را درون ظرفی از تزئین مورد نظر (گردو و آجیل خرد شده، شکلات های رنگی کوچک) قرار دهید. برای جلوه بیشتر می توانید از فوندانت نیز استفاده کنید.

طرز تهیه فوندانت
ابتدا یک کاسه با اندازه مناسب انتخاب کرده و مارشمالو ها را درون آن بریزید. ۳ تا ۵ قاشق غذا خوری آب، به محتویات درون ظرف افزوده و روی حرارت غیر مستقیم (بخار آب) قرار دهید. پس از این که مارشمالو ها با آب مخلوط شدند، آنها را از روی حرارت برداشته و به شکل مکرر هم بزنید. سپس، پودر شیرین کننده بی لو را به این ترکیب افزوده و به خوبی مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

این مخلوط، بسیار چسبنده است پس شما باید برای چرب کردن دست ها و قاشق همزن، کمی روغن کنار دست خود قرار دهید. آنقدر این ترکیب را ورز داده و هم بزنید که به شکل خمیر در بیاید تا بتوانید به آن شکل بدهید. همچنین می توانید با رنگ های خوراکی دلخواه خود، به فوندانت ها، رنگ های متفاوتی بدهید.

پس از تهیه خمیر فوندانت، آن را به لایه های نازک تقسیم کرده و به شکل دلخواه روی آبنبات شکلاتی رژیمی خود قرار دهید.

برای تهیه آبنبات شکلاتی رژیمی، راه دیگری نیز وجود دارد. در این راه، می توانید از تکه های کوچک کیک و مخلوط آن با خامه استفاده کنید. برای این کار، ابتدا پودر خامه، پودر شیرین کننده بدون قند بی لو و شیر سرد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که رد همزن درون خامه باقی بماند. سپس تکه های کیک و خامه را کاملاً با هم مخلوط کنید. پس از این که ترکیبی یکدست از مخلوط کیک و خامه به دست آمد، خمیر حاصل را به دایره های هم اندازه تقسیم کنید.

پس از قرار دادن دایره ها سر چوب آبنبات، آنها را به مدت ۲۰ دقیقه و نه بیشتر درون فریزر قرار دهید. سپس، شکلات صبحانه بدون شکر بی لو را با روغن سبزیجات مخلوط کنید. پس از ۲۰ دقیقه، آبنبات های شکلاتی رژیمی را از فریزر خارج کرده و ۲ بار با استراحت، درون مخلوط بالا قرار دهید. سپس، مانند همان روش قبل، به تزئین کردن آن بپردازید. آبنبات شکلاتی رژیمی شما آماده است نوش جان. 2


آب نبات چوبی خانگی با طعم واقعی


مواد لازم
شکر : دو پیمانه
اسانس خوراکی دلخواه : دو قاشق چای خوری
شربت گلوکز : دو سوم پیمانه
ترافل رنگی : به میزان دلخواه
چوب آبنبات : شش عدد
دماسنج آبنبات

آموزش درست کردن سه مدل آبنبات خانگی

طرز تهیه
در روش تهیه آب نبات چوبی ابتدا بر روی سطح کار دو عدد کاغذ روغنی پهن کرده سپس یک کاسه بزرگ را پر از آب یخ کرده و کنار بگذارید.

حالا شکر را با شربت گلوکز و یک چهارم فنجان آب داخل یک شیر جوش کوچک با هم مخلوط نمایید سپس بر روی حرارت قرار دهید و داخل شیر جوش یک عدد دماسنج آشپزخانه را نیز بگذارید.

در این مرحله از طرز تهیه آب نبات چوبی حرارت اجاق گاز را از درجه حرارت متوسط بالاتر برده تا مخلوط شروع به جوشیدن کند و از هم زدن دست نکشید تا هنگامی که شکر در مخلوط کاملا حل شود.

یک قلم موی شیرینی پزی کوچک را داخل آب خیس کرده و با آن اطراف داخل ماهیتابه (بالاتر از مخلوط در حال جوش) را خیس کنید این روش سبب حل شدن شکر و یک دست شدن مخلوط می شود بگذارید مخلوط به مدت پنج تا هفت دقیقه بجوشد تا دماسنج آبنبات دمای ۳۱۰ درجه فارنهایت یا ۱۵۵ درجه سانتی گراد را نشان دهد.

پس از رسیدن مخلوط به این دما آن را از روی حرارت برداشته سپس داخل کاسه آب یخ قرار دهید فقط باید دقت داشته باشید که تابه در آب غوطه ور نشود و حتی یک قطره آب وارد آن نشود و اجازه دهید ده تا پانزده ثانیه شیرجوش داخل کاسه یخ بماند تا خنک شود و در نهایت آن را بردارید.

در صورتی که تمایل به ریختن اسانسی در آب نبات چوبی دارید باید پس از اینکه تابه را از کاسه یخ خارج کردید به سرعت و با احتیاط اسانس را به آن بیافزایید و هم بزنید.

در این مرحله شربت تهیه شده را بر روی کاغذ روغنی به شکل دایره هایی با قطر پنج تا هفت سانتی متر بریزید و دقت داشته باشید که بین آبنبات فاصله ای تقریبا به اندازه هفت تا نه سانتی متر باشد تا به هم نچسبند.

در مرحله آخر از طرز تهیه آب نبات چوبی بلافاصله چوب آبنبات داخل مایع آبنبات قرار داده و به آرامی فشار دهید و حالا ترافل های رنگی را بر روی مایع آبنبات پخش کنید و پس از خنک و سفت شده آبنبات ها آن را به آرامی از کاغذ جدا کنید، نوش جان.

نکات تکمیلی
۱.از قابلمه یا شیر جوشی استفاده کنید که دارای لبه آبریز به منظور خالی کردن مایع آبنبات باشد تا کار تنظیم شکل آبنبات ها برای تان آسان باشد.

۲. عصاره یا اسانسی که داخل آبنبات می ریزید به منظور حفظ شدن رنک کریستالی آبنبات باید بی رنگ باشد.

۳. در زمان برداشتن شربت آبنبات از روی حرارت به سرعت شربت شروع به غلیظ شدن می کند و در صورتی که نتوانستید به سرعت کارتان را انجام دهید می توانید مجدداً تابه را روی حرارت قرار داده تا نرم شود . 3


پی نوشت:
1.www.tamiz.app
2.www.below.ir
3.www.arga-mag.com
نسخه چاپی