آموزش درست کردن سه نوع کیک فنجانی

چیز کیک فنجانی


مواد لازم
بیسکوییت کاکائویی 24 عدد
کره ذوب شده 8 ق غ
پنیر خامه ای 250 گرم
شکر 1 و نیم فنجان
عصاره وانیل 1 ق چ
شکلات 330 گرم
خامه پرچرب 3/4 فنجان
سس کارامل 1 فنجان
مغز گردو 1 فنجان
تخم مرغ 2 عدد

طرز تهیه و دستور پخت
اگر به این شیوه چیز کیک درست کنید به سادگی می تونید از تعداد زیادی مهمون به راحتی و کاملا تمیز پذیرایی کنید. این چیز کیک در کپسول کاپ کیک درست می شه و لازم نیست از قالب خارجش کنید, پس کار شما رو ساده تر می کنه. از طرفی خیلی شیک و مجلسی و کاملا مناسب پذیرایی تولد و مهمونی های خانوادگی ست.

برش دادن چیز کیک و انتقالش به بشقاب ها ممکنه با کمی ریزش لایه بیسکوییتی همراه باشه و این چیز کیک فنجانی این معایب رو نداره. برای آموزش این چیز کیک خوشمزه و ساده آماده اید؟ 

مرحله اول تهیه مینی چیز کیک فنجانی
فر رو با دمای 175 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. لایه دوم چیز کیک فنجانی باید در فر بپزه. 


اول بیسکوییت ها رو آماده می کنیم. بیسکوییت ها رو در غذا ساز بریزید و پودرشون کنید. غذا ساز رو روشن بذارید و در حین چرخش هشت قاشق غذا خوری کره ذوب شده رو داخلش بریزید. بعد از اینکه کره کاملا با بیسکوییت مخلوط شد خاموشش کنید. قالب های کاپ کیک رو با کپسول یا کاغذ کاپ کیک بپوشانید. داخل هر کپسول به اندازه مساوی و حدودا دو قاشق غذا خوری بیسکوییت بریزید. با پشت قاشق بیسکوییت ها رو فشرده کنید. 

مرحله دوم تهیه مینی چیز کیک فنجانی
پنیر خامه ای رو در غذا ساز بریزید و تا وقتی کاملا از هم باز بشه و در حدود دو دقیقه هم بزنید. شکر و تخم مرغ ها رو اضافه کنید و باز سه دقیقه هم بزنید. وانیل و نصف فنجان از کارامل رو در غذا ساز بریزید و هم بزنید. خمیر باید یک دست باشه. حالا در هر کپسول کاپ کیک و روی لایه بیسکوییتی, سه قاشق غذا خوری از خمیر رو بریزید. همه کپسول ها که کامل شدند قالب رو یک بار آرام تکان بدید یا به زمین بزنید تا خمیر یک دست و صاف بشه.

مرحله سوم تهیه مینی چیز کیک فنجانی
قالب رو به مدت پانزده تا حداکثر هفده دقیقه در طبقه وسط فر بذارید. مواظب باشید چون ممکنه زودتر از این بپزه و بسوزه. پس حتما چکش کنید. بعد از پختن این لایه پنیری قالب رو به مدت دو ساعت در جایی قرار بدید که کاملا خنک بشه.

شکلات ها رو خرد کنید و در کاسه ای بریزید. خامه رو در کاسه ای دیگر بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید. وقتی دور تا دور ظرف شروع به حباب زدن کرد خامه رو هم بزنید تا کاملا آب بشه و بعد از روی حرارت برش دارید. خامه داغ رو روی شکلات ها بریزید و کمی صبر کنید. سپس شکلات ها رو هم بزنید تا خوب و یک دست ذوب شوند. بذارید گاناش کمی خنک تر بشه.

مرحله چهارم تهیه مینی چیز کیک فنجانی
داخل هر کپسول و روی لایه پنیری یک قاشق غذا خوری گاناش بریزید و صافش کنید. اگر گاناش زیادی خنک باشه غلیظ می شه و نمی تونید به خوبی اون رو روی لایه پنیری صاف کنید. مغز های گردو رو از وسط به دو نیم کنید. روی هر چیز کیک یک نصف مغز گردو بذارید. چند عدد شکلات چیپسی دور تا دور مغز گردو ها بریزید. حالا نصف فنجان کارامل باقی مانده رو با قاشق به صورت خطی روی چیز کیک ها بریزید. چیز کیک ها رو با همان قالب کاپ کیک به مدت یک ساعت تا سه ساعت در یخچال قرار بدید. برای گرفتن نتیجه بهتر, می تونید یک روز قبل از پذیرایی مینی چیز کیک فنجانی رو درست کنید. مینی چیز کیک رو به مدت سه ماه می تونید در ظرف در داری داخل فریزر نگه داری کنید. امیدوارم از این دستور خوش تون اومده باشه. این چیز کیک کوچولو رو برای خانواده و دوستان درست کرده و نوش جان کنید. 

نکات این دستور
می تونید از بیسکوییت های ساده در کنار شکلات چیپسی سفید و گاناش شکلات شیری و خامه استفاده کنید. 

کاراملی که آخر کار روی چیز کیک ها ریخته می شه کاملا اختیاریست و حذفش روی مزه چیز کیک تاثیر چندانی نداره.

خمیر لایه دوم رو شکلاتی نکنید تا ترکیب رنگ مینی چیز کیک فنجانی شما زیباتر بشه.1

آموزش درست کردن سه نوع کیک فنجانی


کیک شکلات فوری در فنجان


مواد لازم
آرد: ۴ قاشق غذاخوری
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: یک عدد
شیر: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: ۳ قاشق غذاخوری
خرده شکلات(اختیاری): ۳ قاشق غذاخوری
وانیل: مقدار کم
فنجان قهوه‌خوری بزرگ: یک عدد

طرز تهیه
تمام مواد خشک را درون فنجان ریخته و با چنگال خوب آن‌ها را مخلوط کنید.

تخم‌مرغ را اضافه کرده خوب هم بزنید سپس شیر و روغن و وانیل را اضافه کرده و خوب هم بزنید و اگر دور دیواره فنجان از مواد کیک پریده آن‌ها را تمیز کنید.

اگر از خرده شکلات استفاده می‌کنید آن‌ها را نیز اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

فنجان را درون مایکروویو روی درجه حداکثر یا ۱۰۰۰ وات به مدت ۳ دقیقه حرارت دهید.

هنگامی که کیک درون مایکروویو است روی آن پف کرده و وقتی درب دستگاه باز می‌شود پف آن می‌خوابد. 

بگذارید کیک درون فنجان کمی خنک شود سپس دور دیواره و لبه فنجان را با استفاده از یک چاقوی نازک آزاد کرده تا طرز تهیه کیک فنجانی به راحتی درون بشقاب سر بخوردطرز تهیه کیک فنجانی .2

آموزش درست کردن سه نوع کیک فنجانی


کیک یزدی فنجانی

طرز تهیه نوعی کیک فنجانی را میخواهیم به شما اموزش دهیم که شبیه به کیک یزدی است. کیک یزدی نوعی شیرینی بومی یزد در مرکز ایران است و بیشتر در خود استان یزد برای پذیرایی در مراسمهای مذهبی از آن استفاده می کنند.

مواد لازم
۲ پیمانه آرد سفید
۱ پیمانه شیرین کننده ماردین
۱۰۰ گرم کره
۲ ق چ بیکینگ پودر
۲عدد تخم مرغ
۱ پیمانه ماست
به میزان دلخواه شکلات
۲ /۱ قاشق چایخوری وانیل
۳ ق س پودر نشاسته ذرت

طرز تهیه
فر را با درجه حرارت ۳۷۰ درجه فار‌‌نهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کره، شیرین کننده و وانیل را با همزن بزنید تا یکدست شود. سپس تخم مرغ‌ها را دانه دانه اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه با همزن بزنید.

آرد سفید، آرد نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و ۲ بار الک کنید تا یکدست شوند. سپس مخلوط آرد‌ها را با ماست مخلوط کرده ومایه تخم مرغ اضافه کنید و با مفتول دستی بزنید تا یکدست شود. این مایه را درون قالب‌های مافین که کاغذ گذاشته‌اید بریزید؛ به طوری که ۳/۴ قالب‌ها را پر کند. درون فر ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط گذاشته و سپس با شکلات یا پودر شیرین کننده تزیین کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.persianv.com
3.www.bamemeybod.ir
نسخه چاپی