طرز تهیه کلوچه نارگیلی با سه روش

کلوچه نارگیلی

کلوچه نارگیلی در حین خوشمزگی دارای بافت بسیار نرم و طعمی عالی است، در دستور ساخت کلوچه نارگیلی علاوه بر تخم مرغ و سایر مواد مورد استفاده که خواص خود را دارند، پودر نارگیل اصلی ترین مواد در ساخت این کلوچه است. این کلوچه از انواع کلوچه های خوشمزه و خوش طعم است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید.

کلوچه نارگیلی که به آن شیرینی نارگیلی نیز گفته می شود از جمله کلوچه ها باب میل اکثر اعضای خانواده هاست. در این مطلب با طرز تهیه این کلوچه آشنا می شویم.

مواد لازم
پودر قند : ۱۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ : ۳ عدد
پودر نارگیل : ۱۲۰ گرم
وانیل : ۱/۴اشق چای خوری
آرد گندم : ۱ قاشق غذا خوری
پودر پسته : به دلخواه

طرز تهیه کلوچه نارگیلی
ابتدا سفیده تخم مرغ را که جدا کرده ایم به وسیله همزن برقی آنقدر هم می زنیم تا پف کند و یک دست شود، دقت می کنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ از هم کاملا جدا شده باشد، به هیچ عنوان نباید حتی مقدار کمی از زرده با سفیده مخلوط شود، در صورت مخلوط شدن به نتیجه خوبی نمی رسید.

سپس پودر شکر را اضافه می کنیم خوب هم می زنیم تا کاملا کش دار شود، در مرحله بعد آرد را گندم را اضافه کرده خوب هم می زنیم تا مواد ما کاملا یک دست شود.

فر را روشن کرده با درجه حرارت متوسط ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود، در مرحله بعد پودر نارگیل و وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم،

در این مرحله مواد اولیه کلوچه نارگیلی ما آماده است، سپس قیف مخصوص را برداشته ( در صورت نداشتن قیف مخصوص دو عدد پلاستیک فریزر را داخل هم قرار داده مواد کلوچه را داخل آن ریخته و نوکش را با قیچی برش بزنید) سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کمی چرب کرده و مواد را با فاصله روی آن می ریزیم، سپس پودر پسته یا خلال پسته را روی آن می ریزیم.

کلوچه ها را درون فر قرار داده و ده دقیقه زمان می دهیم تا رنگ آن ها طلایی شود و ۵ دقیقه دیگر در فر با حرارت خیلی کم تا بماند سپس خارج نموده و می گذاریم تا سرد شوند، پس از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا نموده، اکنون کلوچه نارگیلی ما قابل سرو است.1

طرز تهیه کلوچه نارگیلی با سه روش


کلوچه شکم پُر نارگیل و پسته


مواد لازم خمیر
آرد: 250 گرم
کره سرد: 200 گرم
نشاسته ذرت: 50 گرم
پودر نارگیل: 50 گرم
پودر قند: 70 گرم
تخم مرغ: یک عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری
نمک: یک هشتم قاشق چای خوری

مواد لازم میانی
پودر نارگیل: 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پودر هل: یک دوم قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ: یک عدد
پودر قند: 50 گرم

طرز تهیه
ابتدا خمیر را آماده کنید. آرد، نشاسته ذرت، نمک، پودر نارگیل و پودر قند را درون دستگاه غذاساز ریخته و دو دقیقه روشن کنید تا مخلوط شود.
 
سپس کرده سرد مکعبی خرد شده را افزوده و دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد شبیه خرده نان شود. تخم مرغ و وانیل را افزوده و دستگاه را روشن کنید تا مواد شبیه خرده نان شود.
 
تخم مرغ و وانیل را افزوده و دستگاه را روشن کنید تا خمیر در یک سمت دستگاه جمع شود. اگر جمع نشد یک تا دو قاشق سوپ خوری آب یخ ریخته تا خمیر جمع شود. خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و یک ساعت درون یخچال استراحت دهید.

در این فاصله مواد میانی را آماده کنید. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید. از خمیر، گلوله های متوسطی بردارید و یک قاشق از مواد میانی وسطش گذاشته و خمیر را جمع کرده و شبیه گلوله در بیاورید.
 
گلوله را درون کمی آرد زده و درون قالب مخلوط یا با کمک کریمپر روی گلوله ها طرح بیندازید و از قالب خارج کنید و درون سینی فر با کمی فاصله قرار دهید. فر را از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.
 
سپس در طبقه وسط فر حدود 20 دقیقه بپزید تا زیرش کمی طلایی شود. پس از خنک شدن درون ظرف در بسته و جای خنک تا یک هفته قابل نگهداری می باشد. براای آماده کردن مواد میانی همه مواد را با هم مخلوط کنید.2

طرز تهیه کلوچه نارگیلی با سه روش


کلوچه نارگیلی بدون فر

بدون شک بیشتر شما عزیزان تا حالا کلوچه نارگیلی لاهیجان را امتحان کرده اید و از طعم خوب این کلوچه ی ترد لذت برده اید.اگر شما کمتر به شهر لاهیجان سفر می کنید ولی دوست دارید همیشه از این کلوچه ی خوشمزه لذت ببرید می توانید به راحتی با مواد ساده ای که در منزل دارید این کلوچه خوشمزه را تهیه کنید  و از خوردن این کلوچه با دوستان خود چند برابر ذوق کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه نارگیلی
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
شکر نصف لیوان
 پودر نارگیل ۱ لیوان
وانیل نصف قاشق مربا خوری

طرز تهیه
در مرحله اول تهیه کلوچه نارگیلی لاهیجان ابتدا دو عدد تخم مرغ را درون ظرفی می شکنشم و به این روش که سفیده و زرده ی این تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و سفیده ها را جدا درون ظرفی می ریزیم و مقدار خیلی کم نصف قاشق مربا خوری وانیل را به این سفیده ها اضافه می کنیم و با همزن برقی شروع به همزدن سفیده ها می کنیم.

در مرحله دوم در تهیه کلوچه نارگیلی به همزدن سفیده ها ادامه می دهیم تا جای که کامل سفیده ها پف کنند.

شکر را کم کم در چند مرحله به سفیده های پف کرده اضافه می کنیم و همچنان با همزن به زدن آنها ادامه می دهیم تا مایه ی ما به شکلی مانند خامه در بیایید
در این مرحله یک لیوان پودر نارگیل را به بقیه مواد اضافه می کنیم و با لیسک مواد را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر بیسکویت ما آماده شود.

در مرحله سوم خمیر بیسکویت نارگیلی را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه استراحت دهید و بعد فر را روی درجه ۱۷۰ سانتیگراد میگذاریم تا گرم شود.

کف سینی فر را کاغذ روغنی بندازید و از مواد به اندازه یک گردو بردارید یا با دست یا با اسکواپ هر طوری که شما عزیزان دوست دارید این کار را انجام دهید.

همه ی خمیر را به یک اندازه گرد کنید و درون سینی بچینید و داخل فر به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا کلوچه های شما آماده شوند البته درجه حرارت و مدت زمان لازم در تهیه این کلوچه ها بستگی به فر شما دارد و شما باید آن را تنظیم کنید.

بعد از اینکه کلوچه های شما پخت فر را خاموش کنید و سینی کلوچه ها را بیرون بیاورید و اجازه بدهید تا کلوچه های شما کامل سرد شوند و بعد با نوشیدنی محبوب خود این کلوچه ی ترد و خوشمزه را میل کنید.
 
به همین سادگی و تنها با رعایت همین چند مرحله کلوچه نارگیلی خانگی خود را به بهترین و خوشمزه ترین حالت ممکن آماده نمودیم.3


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.bartarinha.ir
3.www.malomat.ir
نسخه چاپی