طرز تهیه لازانیا پیچ گیاهی

لازانیای پیچ گیاهی


مواد لازم برای مخلوط ریکوتا
مواد غذایی مقدار
پنیر ریکوتا به مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
پنیر ایتالیایی (یا مخلوط پارمسان و موزارلا) 1/2 پیمانه
نمک  به مقدار لازم
فلفل  به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
پیاز خرد شده 1 پیمانه
کدوی خرد شده 1 پیمانه
قارچ خرد شده 1 پیمانه
پیازچه تازه 1/2 ق
جعفری تازه به مقدار لازم
ریحان تازه به مقدار لازم
نمک  به مقدار لازم
فلفل  به مقدار لازم

مواد لازم برای سس
مواد غذایی مقدار
عصاره سبزیجات 1/3 پیمانه
گوجه فرنگی تقریبا 750 گرم
سس گوجه فرنگی خالص 2 پیمانه
سیر له شده 2 حبه
ادویه مخصوص ایتالیایی 2 ق چ
پنیر موزارلا یک و نیم پیمانه
ورقه لازانیای تازه 1 بسته
آبلیمو  کمی

طرز تهیه
مرحله 1
خب اولین کاری که باید انجام دهیم این است که آب پنیر ریکوتا را بگیریم.
پنیر ریکوتا شاید در نگاه اول به نظر نیاد که رطوبت زیادی داخلش داشته باشد اما وقتی یک جا بماند از خودش آب پس می دهد و کاری که این آب می کند این است که سس را خیلی رقیق می کند پس بهتر است قبل از اینکه از پنیر ریکوتا استفاده کنیم بگزاریم آبش برود.
کاری که باید انجام دهیم این است که پنیر ریکوتا را از شب قبل بگزاریم روی صافی داخل یک کاسه یا می توانید چند ساعت زودتر این کار رو انجام بدهید.
واقعا فرق دارد وقتی پنیر را برمی دارید و آن چند قاشق آب را زیرش می بینید تعجب می کنید که ته کاسه جمع شده است.

طرز تهیه لازانیای پیچ گیاهی

مرحله 2
بسیار خب حالا داخل یک ماهیتابه بزرگ کمی روغن زیتون می ریزیم و وقتی داغ شد پیاز سفید خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله 3
وقتی معطر و نرم شدند می توانید کدو و قارچ سفید خرد شده را نیز اضافه کنید بعد می توانید این مواد را باهم بپزید تا جایی که همه آن ها نرم بشوند و با مقداری  نمک و فلفل مزه دارش کنید.

مرحله 4
سپس عصاره سبزیجات رو به آن اضافه کنید.

مرحله 5
در این مرحله گوجه فرنگی خرد شده رو اضافه کنید.

مرحله 6
حالا سس گوجه فرنگی خالص رو.

مرحله 7
با 1/4 قاشق چایخوری نمک و سیر له شده و ادویه جات مخصوص ایتالیایی یا آویشن و یا سبزیجات معطر دیگر (مثل ریحان خشک شده جعفری و پونه) طعم دارش کنید.

مرحله 8
بعد اجازه بدهید سس 15 تا 20 دقیقه بجوشد فقط برای اینکه کمی حالت اسیدی گوجه روپایین بیاورید و شیرین ترش کنید نمی خواهیم خیلی کمش کنیم حواستان باشد حرارت پایین باشد. چون کمی هم داخل فر آبش را از دست خواهد داد.

مرحله 9
حالا دو روش برای آماده کردن لازانیا وجود دارد یک روش لازانیای سنتی است که با سس بشامل  و سس گوشت درست می شود و روش دیگر لازانیا با پنیر ریکوتاست. شما هم می توانید انتخاب کنید و ببینید از کدام روش بیشتر خوشتان می آید. البته در ادامه طرز تهیه لازانیا با پنیر ریکوتا را آموزش خواهیم داد.

مرحله10 (طرز تهیه مخلوط پنیر ریکوتا)
برای درست کردن مخلوط پنیر ریکوتا، به پنیر بدون آب تخم مرغ و پنیر ایتالیایی رو اضافه کنید.
بعد پیازچه و جعفری و ریحون تازه خرد شده رو اضافه کنید.
در این قسمت شما می توانید با کمی نمک و فلفل مخلوط خود را طعم دار کنیند بعد حسابی همش بزنید تا همه چیز خوب باهم مخلوط بشود سپس بگذارید کنار.

نکته: اگه پیدا کردن پنیر ایتالیایی کار سختی است می توانید از مخلوط پارمسان و موزارلا استفاده کنید.

طرز تهیه لازانیای پیچ گیاهی

مرحله 11
در این مرحله از یک بسته ورقه لازانیای تازه استفاد می کنیم که باعث صرفه جویی در زمان می شود. می توانید از نودل لازانیا استفاده کنید چون تازه هستن و داخل سس خوب می پزند و دیگر لازم نیست ابتدا داخل آب آنها را بجوشانید.
البته اگه نتوانستید لازانیای تازه پیدا کنید می توانید از لازانیای آماده بسته بندی استفاده کنید و خودتان داخل آب بجوشانید و کمی آبلیمو به آن اضافه کنید که لازانیاها به هم نچسبند و حالت خود را از دست ندهند.

مرحله 12
در این مرحله سسی که از قبل آماده کردید را داخل سینی آشپزی بریزید و بگذارید کنار.

مرحله 13
1/4 پیمانه از مخلوط ریکوتا را داخل ورق لازانیا بریزید و آن را رول کنید.
رولی که آماده کردید را بگذارید داخل سس گوجه و با قاشق کمی از سس را روی آن بریزید این فرایند رو ادامه دهید تا وقتی که حدود 10 عدد رول لازانیا درست بشود.

نکته: اگه ظرف بزرگتری دارید مثلا 10 در 14 میتوانید حدود 12 عدد رول آماده کنید اما با ظرف 9در 13 میتوانید حدود 10 عدد درست کنید مگر اینکه همه آن ها را بچسبانید به در این صورت احتمالا بتوانید 12 عدد داخل ظرف 9 در 13 جا بدهید اصلا شاید بخواهید از یک ظرف بزرگتر استفاده کنید اما ورق لازانیا را می توانید منجمد کنید و در زمان دیگری از آن ها استفاده کنید.

مرحله آخر
پنیر موزارلا را به مخلوط آماده شده اضافه کنید. برای زیبایی و خوشمزه تر شدنش می توانید از چند برگ کوچک ریحان استفاده کنید و بگذارید روی پنیر موزارلا و با دمای پایین به مدت تقریبا 40 دقیقه داخل فر بپزد. بعد از اینکه پنیر قهوه ای طلایی شد می توانید غذا رو مستقیما از فر سر میز ببرید و سرو کنید. نوش جان
نسخه چاپی