آموزش طرز تهیه انواع اسنک

اسنک مرغ


مواد لازم برای اسنک مرغ
فیله مرغ 300 گرم
قارچ 200 گرم
پیاز 1 عدد
نان تست 8 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
پنیر پیتزا یا گودا و روغن مایع به میزان لازم
نمک و فلفل، سس کچاپ به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک مرغ
سینه یا فیله مرغ را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. یک عدد پیاز را خوب بشویید و پوست بگیرید. پیاز را نگینی و ریز خرد کنید. فلفل دلمه ای را هم خوب بشویید و به شکل مکعب های کوچک خرد و ریز کنید.

یک تابه را روی حرارت بگذارید. مقداری روغن مایع در تابه بریزید. اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. حالا پیازهای خرد شده را در تابه بریزید تا خوب تفت بخورند.


وقتی پیاز کمی سبک و نرم شد، نمک، فلفل و ادویه اسنک مرغ مانند آویشن را اضافه کنید. با هم خوب مخلوط کنید. سپس مرغ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید. در همین زمان قارچ را به صورت حلقه ای برش بزنید و به تابه اضافه کنید. در حدی تفت دهید که آب قارچ کشیده شود.

در این مرحله از تهیه اسنک مرغ و قارچ باید تابه را از روی حرارت بردارید. در صورتی که از دستگاه ساندویچ ساز استفاده می کنید، با کمی روغن سطح آن را چرب کنید. نان تست ها را آماده کنید. می توانید دور نان ها را برش بزنید. حالا نان تست را داخل ساندویچ ساز بگذارید.

روی هر تکه نان را با یک قاشق غذاخوری سس کچاپ مرطوب کنید. یک ورقه پنیر روی نان بگذارید. یک الی دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغی که آماده کرده اید را در مرکز نان بگذارید و کمی پخش کنید.

حالا روی مخلوط مرغ را با یک ورقه دیگر پنیر پیتزا یا گودا بپوشانید. یک نان تست دیگر روی تمام ساندویچ ها بگذارید. حالا اسنک ها را بپزید. بسته به دستگاه شما این کار ممکن است از 3 تا 6 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. برای این کار می توانید از دستگاه گریل هم کمک بگیرید.

وقتی نان تست شما ترد شد، اسنک آماده است. به همراه انواع سس، سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی های سرد نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه اسنک
این ساندویچ را با نان باگت و یا نان همبرگر هم می توان تهیه کرد. اما مسلما طعم آن متفاوت خواهد شد.

این مطلب طرز تهیه اسنک مرغ با ساندویچ ساز بود. اما طرز تهیه اسنک مرغ با ماهیتابه و بدون ساندویچ ساز به این صورت است که اول باید یک تابه و یک قابلمه با ابعاد کوچک تر آماده کنید. تابه بزرگ را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. اسنک را درون آن بگذارید و قابلمه کوچک را به همراه یک جسم سنگین روی اسنک بگذارید تا سرخ شده و بهم بچسبد. با این روش پنیر درون ساندویچ هم بهتر ذوب می شود. حالا اسنک را بچرخانید تا طرف دیگرش هم سرخ شود. اگر نیاز بود دوباره تابه را چرب کنید تا اسنک خوب سرخ شود.

به جای مرطوب کردن نان با سس کچاپ می توانید هنگام سرخ دادن مواد ساندویچ، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کرده و با آن تفت دهید.

اگر می خواهید اسنک شما رژیمی تر باشد، میزان پنیر و سس را کاهش دهید. هم چنین می توانید به جای مرغ سرخ شده، از مرغ پخته استفاده کنید. در این روش باید مرغ را با یک عدد پیاز بپزید. سپس گوشت آن را ریش ریش کنید.

برای تهیه اسنک مرغ و سبزیجات می توانید از سبزیجات مختلفی مثل جعفری، اسفناج و … هم استفاده کنید. در هر اسنک حدودا یک مشت برگ سبزی تازه کافی است.1

آموزش طرز تهیه انواع اسنک


اسنک قارچ و گوشت


مواد لازم
قارچ : ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط : ۱ عدد
رب گوجه فرنگی : به میزان لازم
پنیر پیتزا : به میزان لازم
نان تست : ۸ عدد
گوشت چرخ کرده : ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای کوچک : ۱ عدد
فلفل و نمک : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم
کره : به میزان لازم

روش تهیه اسنک قارچ و گوشت
ابتدا باید گوشت و قارچ ابتدا پیاز ها را به صورت خلالی به خوبی خرد کنید سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز ها را در درون تابه تفت دهید تا تقریبا به رنگ طلایی در آیند.

سپس گوشت چرخ کرده و فلفل دلمه ای را به پیاز ها اضافه کنید تا به خوبی تفت بخورند.

در تابه ای جداگانه مقداری روغن بریزید و قارچ ها را به صورت دلخواه خرد کنید و آن ها را در درون تابه بریزید و حرارت گاز را بیشتر کنید تا قارج ها آب نیندازند بعد از اینکه قارچ ها را به خوبی تفت دادید به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مواد اسنک را به خوبی باهم مخلوط کنید سپس نمک و فلفل و زردچویه را به همراه رب گوجه فرنگی به مخلوط مواد اضافه کنید و چند دقیقه مواد مخلوط شده با رب را تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود.

وقتی مواد اسنک را آماده کردید نان تست را بر روی سطحی قرار دهید و یک ورقه از پنیر پیتزا را بر روی آن بگذارید و مخلوط گوشت و قارچ را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید و ورقه ای دیگر از پنیر پیتزا را بر روی این مواد قرار دهید.

و نان تست دیگری را بردارید و آن را بر روی پنیر پیتزا قرار دهید هر دو طرف نان ها را به خوبی با کره چرب کنید. برای بقیه نان تست ها نیز همین مراحل را تکرار کنید سپس دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید و بعد از اینکه دستگاه به خوبی داغ شد ساندویچ ها را در درون دستگاه قرار دهید و درب دستگاه را به خوبی ببندید بعد از ۵ الی ۷ دقیقه اسنک ها آماده می شوند آن ها را از درون دستگاه ساندویچ ساز بیرون آورید و بقیه نان تست ها را در درون دستگاه قرار دهید.2

آموزش طرز تهیه انواع اسنک


اسنک پیتزا


مواد لازم برای تهیه هر عدد اسنک پیتزا
نان تست  2 عدد
کالباس 2 برگ
قارچ خام ۲ عدد
پنیر پیتزا ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای به مقدار لازم
سس گوجهبه مقدار لازم

طرز تهیه اسنک پیتزایی
مقدار مواد اسنک را به اندازه ی یک عدد اسنک برای شما آورده ایم تا بر اساس تعدادی که مد نظر دارید مقدار مواد را زیاد کنید.
 
برای درست کردن اسنک، می توانید کالباس را ریز خرد کنید یا زنده درشت کنید می توانید به صورت ورقه ای هم استفاده کنید. روی یکی از نان های تست را سس قرمز بزنید سپس کالباس را روی آن قرار بدهید قارچ ها را ورقه ای خرد کنید و تفت بدهید وقتی نرم شدند و آب آن ها کشیده شد روی کالباس قرار بدهید و روی آن فلفل دلمه ای های خرد شده بریزید و در آخر روی آن پنیر پیتزای رنده شده بریزید و لایه بعدی نان را قرار بدهید و در دستگاه ساندویچ ساز بگذارید و به هر اندازه که دوست داشتید بپزد آن را بپزید. 
 
بعد از بیرون آوردن آن را برش بدهید و با سس مورد علاقه و پودر آویشن تزیین کنید.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.arga-mag.com
3.www.beytoote.com
نسخه چاپی