آموزش سه مدل فینگر فود برای زینت بخشیدن به سفره میهمانی ها

رول مرغ و بادمجان


مواد لازم
سینه مرغ 200 گرم
بادمجان 3 عدد
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
نمک و فلفل مقدار کافی
پنیر پیتزا 100 گرم
روغن مایع مقدار کافی
پیاز 1 عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا برای شروع سراغ بادمجانها می رویم و 3 عدد بادمجان را با اب می شوریم و انها را  با پوست کن و یا چاقو پوست می کنیم و برای مدت 1 ساعت انها را در اب و نمک قرار می دهیم تا تلخی بادمجان گرفته شود. سپس بادمجانها را آبکش می کنیم و آنها را به صورت ورقه های نازک طولی و حالت ورقه ای با چاقو برش می زنیم و روی برشها را مجددا کمی نمک می ریزیم. 

مرحله دوم
سپس در ادامه در این مرحله بادمجان ها ی برش خورده را در یک تابه با روغن  مایع و کمی نمک و فلفل خوب سرخ می کنیم  و تفت می دهیم تا طلایی و نرم شوند.

مرحله سوم
سپس در ادامه در این مرحله 200 گرم سینه مرغ را داخل یک قابلمه می گذاریم و با ان 2 پیمانه اب و نمک و فلفل و 1 عدد پیاز خرد شده اضافه می کنیم تا بوی مرغ گرفته شود. سپس قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر ان را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا سینه مرغ ابپز شود.
سپس وقتی سینه مرغ آبپز شد ان را از قابلمه بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا سرد شود و وقتی سینه مرغ خنک شد ان را با دست ریش ریش می کنیم و داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم
سپس در ادامه در این  مرحله به سینه مرغ ریش شده در مرحله قبل 2 قاشق غذاخوری سس مایونز و 2 حبه سیر له شده با سیر خرد کن و نمک و فلفل  را به مقدار کافی اضافه می کنیم و مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا مرغ مزه دار شود. سپس 100 گرم پنیر رنده شده را نیز با مواد مخلوط می کنیم. اکنون مواد وسط رول بادمجان ما آماده است.

مرحله پنجم
سپس در ادامه در این مرحله ورقهای بادمجان سرخ شده  در مراحل قبل را روی یک سطح صاف قرار می دهیم و از مایه  مرغ و پنیر آماده شده در مرحله قبل  مقداری را روی ورق بادمجان می ریزیم و ان را پخش می کنیم و کمی جای خالی برای اینکه مواد ما هنگام رول کردن بیرون نریزد، در انتهای ورق بادمجان باقی می گذاریم و سپس ورق بادمجان را با دست می پیچیم و رول می کنیم.

مرحله ششم 
سپس در ادامه در این مرحله برای اینکه رول بادمجان ما باز نشود به وسیله خلال دندان رول بادمجان را فیکس و ثابت می کنیم. اکنون رول بادمجان ما اماده است. ان را با مواد دلخواه  تزیین می کنیم و در ظرف مناسب می چینیم و بعنوان فینگر فود سر میز شام از ان استفاده می کنیم. توجه شود که در صورتی که بخواهیم  این غذا را به  صورت گرم مصرف کنیم، قبل از استفاده آن را در مایکروفر کمی گرم می کنیم و  سر میز شام قرار می دهیم  و  در کنار غذاهای دیگر آن را میل می کنیم.1

آموزش سه مدل فینگر فود برای زینت بخشیدن به سفره میهمانی ها


سمبوسه پیتزایی


مواد لازم برای تهیه سمبوسه پیتزایی
گوشت چرخ کرده200 گرم
قارچ500 گرم
پیاز یک عدد متوسط
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه یک عدد متوسط
پنیر پیتزا یک بسته
پودر آویشن و نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه مواد سمبوسه پیتزایی
برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد را تفت بدهیم. به این صورت که در ماهی تابه چند قاشق روغن می ریزیم و پیاز را خرد می کنیم. کمی که با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

بهتر این است که ده دقیقه ای گوشت و پیاز روی حرارت ملایم با هم تفت بخورند تا آب گوشت گرفته شود و پخته هم شود. قارچ ها را به شکل دلخواه خرد می کنیم و به همراه فلفل دلمه نگینی خرد شده، به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

قارچ ها که گرفته شد و در اصطلاح سبک شد، رب گوجه را در گوشه ای از تابه کمی تفت می دهیم و با کل مواد مخلوط می کنیم. نمک و آویشن را هم اضافه می کنیم. فقط دقت داشته باشید که آویشن را زیاد استفاده نکنید، چون مقدار بیش از حد آن در غذا تو ذوق می زند.

طرز پیچیدن سمبوسه
مواد را که آماده کردیم، نان لواش را به دو قسمت طولی تقسیم می کنیم و دو مستطیل با طول زیاد به دست می آید. مواد را در انتهای نان مستطیل شکل می ریزیم و پنیر پیتزا را روی مواد می پاشیم و به شکل مثلثی، از یکی از گوشه ها شروع به پیچیدن سمبوسه می کنیم. وقتی که پیچیدن سمبوسه ها تموم شد، در تابه ای روغن می ریزیم و هر دو طرف آن را سرخ می کنیم.2

آموزش سه مدل فینگر فود برای زینت بخشیدن به سفره میهمانی ها


کشک بادمجان فینگر فود


مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان 
بادمجان
سیر، کشک 
پیاز
نعناع ، پیازچه

طرز تهیه
ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و نمک می زنیم . سپس بادمجان ها را در ماهیتابه در روغن سرخ می کنیم و سپس سیر ریز شده و یا رنده شده را به بادمجان ها همراه با مواد دیگر اضافه می کنیم و حسابی تفت می دهیم پس از آماده شدن برای زیبایی گرد های خرد شده ریخته و با کشک روی آن را دیزاین می کنیم و اما اگر مراسم شما یک دور همی دوستانه و یا یک شام ساده است ، می توانید ابتکار عمل به خرج داده کشک بادمجان پخته شده ی خود را در تارت های کوچک و خوشمزه ریخته و به صورت تک نفره سرو نمایید. این تارت های نمکی برای غذا ها هستند که می توانید از لوازم قنادی های محدوده خود تهیه نمایید.

تارت ها را پر نمایید ، روی آن ها را با کمی نعنا داغ ، پیاز داغ و کشک تزئین کنید، در صورت تمایل می توانید برای دیزاین آن از گردو و گل محمدی نیز استفاده کنید. علاوه بر تارت برای سرو کردن کشک بادمجان به صورت فینگر فود و تک نفره ، می توانید از شات های کوچک استفاده کنید. داخل شات رو پر نمایید ، با پیاز داغ و دیگر مخلفات تزئین کرده و یک برش کوچک نان سنگک تازه در داخل کنار شات قرار دهید. سرو شیک و کامل و یک سنگ تمام کامل برای مهمانان عزیز .

یک مدل دیگر نیز به صورت کیک کشک بادمجان هست. که از نظر ظاهری تقریبا شبیه ته چین مرغ می شود ، می توانید کشک بادجان خود را به شکل یک کیک زیبا دربیاورید. قالب بزنید دورش را هم می توانید کناره های نان تست یا بیسکویت های ترد را بچینید که شکیل تر شود. همچنین اگر مهمانی شما تم خاصی دارد و تمایل دارید تا غذا هایتان نیز با تم ست شود ، هنگامی که می خواهید کشک را روی کشک بادمجان ماسوره بزنید ، به کشک خود کمی از رنگ خوراکی مورد نظر اضافه کنید تا کشک رنگی شود سپس تزئین کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
3.www.amoozeshfingerfood.blog.ir
نسخه چاپی