طرز تهیه سه نوع فینگر فود بسیار هیجان انگیز

بقچه بادمجان


مواد لازم برای بقچه بادمجان
گوشت چرخکرده 250 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
بادمجان 5 یا 6 عدد
پوره گوجه فرنگی 400 میلی لیتر
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه بقچه بادمجان
مرحله اول: آماده سازی بادمجان
برای درست کردن بقچه بادمجان، بهتر است بادمجان های قلمی و کشیده را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید آن ها را به شکل بقچه بپیچید. خب، ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید، سپس با استفاده از یک چاقوی تیز، به صورت نوارهای باریک با قطری حدود 4 میلی متر برش بزنید. پوست بادمجان ها را هم نکنید تا موقع سرخ شدن شکل خود را از دست ندهند.

سپس یک کاسه بزرگ بردارید و نوارهای بادمجان را داخل آن بریزید و روی آن ها را با آب بپوشانید و به مقدار کافی روی آن ها نمک بپاشید و به مدت 30 دقیقه الی یک ساعت اجازه دهید استراحت کنند. در این مدت آب تیره رنگی از بادمجان ها خارج می شود که لازم است این آب را دور بریزید. سپس بادمجان ها را خوب خشک کنید.

در این مرحله یک ماهیتابه متوسط روی شعله کم گاز بگذارید و اجازه دهید ماهیتابه داغ شود. مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و پس از اینکه خوب داغ شد، بادمجان ها را داخل آن سرخ کنید. پس از سرخ شدن تمام بادمجان ها آن ها را روی دستمال حوله ای آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد میانی 
برای درست کردن مواد میانی بقچه بادمجان، یک ماهیتابه متوسط را روی شعله ملایم گاز بگذارید تا گرم شود. در همین زمان یک پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پس از اینکه روغن گرم شد، پیاز خرد شده را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که گوشت تغییر رنگ بدهد. سپس مقداری از پوره گوجه را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. در آخر نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را بنابر ذائقه خود به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس اجازه دهید کمی بپزند و آب گوجه کشیده شود. اگر احساس کردید که رنگ پوره گوجه به اندازه کافی قرمز نیست، مقدار 2 قاشق سوپ خوری رب گوجه خانگی به مواد گوشتی اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را خوب تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. پس از آماده شدن مواد میانی بقچه بادمجان ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: بستن بقچه بادمجان
دو نوار از بادمجان هایی که سرخ کردید را بردارید. بادمجان ها را به شکل یک بعلاوه (+) روی هم بگذارید. سپس مقداری از مواد گوشتی را وسط بعلاوه بگذارید. کناره های بادمجان ها را روی هم قرار دهید تا شبیه به یک بقچه شوند و بعد با یک خلال دندان آن را محکم کنید. این مرحله را تکرار کنید تا تمام نوارهای بادمجان را که سرخ کردید تمام کنید.

مرحله چهارم: پخت بقچه بادمجان
برای پخت بادمجان هم می توانید بقچه های بادمجان را داخل یک ظرف پیرکس بچینید و روی آن ها را با مقدار ¼ پیمانه پنیر پیتزا بپوشانید و داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کردید به مدت 20 دقیقه بگذارید تا پنیر پیتزا آب شود. هم چنین می توانید بقچه های بادمجان را بدون فر نیز درست کنید. بدین صورت که ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری پوره گوجه فرنگی، پیاز خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را روی شعله ملایم گاز با هم مخلوط کنید تا یک سس گوجه فرنگی درست کنید.سپس بقچه های بادمجان را داخل قابلمه بپینید و اجازه دهید کمی با سس گوجه بپزند و طعم بگیرند. به جای سس گوجه فرنگی از سس مارینارا هم می توانید استفاده کنید.

مرحله پنجم: سرو بقچه بادمجان
پس از پخت بقچه های بادمجان، آن ها از در ظرف مناسب پذیرایی بچینید. سپس مقداری از سس آن را روی بادمجان ها بریزید و روی خلال دندان ها یک گوجه گیلاسی و یک زیتون (و یا سبزیجات دیگر) برای تزیین بگذارید و میل کنید.1

طرز تهیه سه نوع فینگر فود بسیار هیجان انگیز


جامبو شلز شکم پر


مواد مورد نیاز برای تهیه جامبو شلز
گوشت چرخ کرده  500 گرم
پاستای جامبو شلز 1 بسته 
ففل دلمه ای2 عدد
پنیر پراتو رنده شده100 گرم
قارچ خرد شده200 گرم
سیر کوبیده شده2 حبه
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
پیاز1 عدد
فلفل سیاه، نمک و زردچوبه به میزان لازم 
روغن مایع سرخ کردنی به میزان لازم
آویشن به میزان لازم

دستور تهیه جامبو شلز
یک قابلمه بیاورید و به مقدار لازم درون آن آب بریزید، سپس آب را روی شعله های گاز قرار بدهید. بعد از به جوش آمدن، آب پاستا را درون قابلمه آب جوش بریزید و به مدت 20 دقیقه آن را روی حرارت بالا بگذارید، پس از نرم شدن پاستا آن را آبکش کنید.

یک تابه بیاورید، روغن سرخ کردنی را داخل آن بریزید و آن را داغ کنید، سپس پیاز ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا پیاز ها نرم شوند، بعد از نرم شدن پیاز ها فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید وقتی نرم شدند قارچ های ریز شده را اضافه کنید وقتی آب مواد تمام شد نوبت به اضافه کردن گوشت می رسد، گوشت را اضافه کنید و آن را تفت دهید.

بعد از اضافه کردن گوشت، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن مواد ادامه دهید، سپس فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و آویشن را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب آن کاملا بخار شود.

اول از همه باید فر را به مدت 10 دقیقه روی دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید، حالا پاستاهایی را که آبکش کرده بودید را با موادی که درون تابه تفت داده بودید کاملا پر کنید، بر روی آن ها پنیر براتو را بریزید و جامبو شلز را درون ظرف نسوز فر قرار بدهید و آن ها را به مدت زمان 20 دقیقه و با دمای 200 درجه سانتیگراد داخل طبقه وسطی فر بگذارید تا پنیر براتو به طور کامل آب شود.

سپس جامبو شلز را بیرون بیاورید و به صورت دلخواه تزئین کنید. غذای خوشمزه شما آماده شده و آماده ی نوش جان کردن است.2

طرز تهیه سه نوع فینگر فود بسیار هیجان انگیز


نان سیر پنیر جعفری


مواد لازم
تخم مرغ ۱ عدد
مایه خمیر ۱ قاشق
شیر ۱ پیمانه
نمک نصف قاشق چایخوری
روغن مایع ۶ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا یا پنیر خامه ای به مقدار لازم
سیر ۱حبه
جعفری تازه به میزان لازم
آرد ۳ پیمانه
زرده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
برای درست کردن این غذا اول از همه میریم سراغ آردی که داریم. یه کاسه برداشته و آردمون رو داخلش الک میکنیم تا یه آرد یکدست و صافی داشته باشیم که توی درست کردن خمیر گلوله گلوله نشه. سپس بعد از الک کردن آرد اون رو میزاریم کنار تا از اش استفاده کنیم.

در ادامه یه قابلمه برمیداریم و میزاریم رو حرارت سپس شیری که داشتیم رو هم میریزیم تو قابلمه و حرارت رو کم میکنیم تا شیرمون گرم شه ولی در حد جوش نباید بشه فقط تا حدی که گرم بشه سپس خمیرمایه ای که داریم رو به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکرمون بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم. سپس میزاریم حدود ۱۰ دقیقه بمونه تا عمل بیاد.

سپس نوبت سیرمون هستش. اول پوستشو میگیریم و میشوریم و تو یه کاسه با دنده ریز رنده رندش میکنیم و میزاریم کنار بمونه تا از اش استفاده کنیم.

مرحله دوم
سپس تو این مرحله یه کاسه کوچیک بر میداریم و تخم مرغمون رو داخلش میشکنیم و خوب با یه چنگال میزنیمش تا از حالت اولیه اش در بیاد و یکدست بشه. سپس میریم سراغ قابلمه ایی که مخلوط شیر و خمیر مایه شکرمون بود که گذاشته بودیم عمل بیاد.

بعد از ۱۰ دقیقه تخم مرغمون رو که زده بودیم  اول اضافه میکنیم به مخلوطمون سپس نصف قاشق چای خوری نمکی که داشتیم رو اضافه کرده و با هم مخلوطشون میکنیم. در ادامه نوبت آردمونه. آردی که الک کردیم رو برمیداریم و کم کم به مخلوطمون اضافه میکنیم و بعد از هر بار اضافه کردن هم میزنیم تا گلوله نشه.

فقط حواسمون باید باشه به حدی آرد رو اضافه کنیم که خمیرمون سفت نشه و همچنین به دستمون هم نباید بچسبه اگر این حالت رو پیدا کرد دیگه احتیاجی به اضافه کردن آرد بیشتر نیست و در آخر هم روغن رو اضافه میکنیم . سپس رو تخته آشپزخانه کمی آرد میریزیم و خمیر رو روی اون میزاریم و خوب شروع میکنیم به ورز دادنش. بعد از اینکه خوب ورز دادیم روی خمیر رو میپوشونیم و توی یه جای گرم میزاریم ۱ ساعت بمونه تا قشنگ عمل بیاد.

مرحله سوم
حالا تو این مرحله میریم سراغ جعفری تازه ایی که خریدیم. حتما از جعفری تازه استفاده کنید که غذامون طعم بهتری داشته باشه و خاصیتش هم بیشتر باشه. سپس بعد از اینکه جعفری ها رو پاک کردیم. اونها رو شسته و میزاریم آبشون بره. زمانی که خشک شدن اونها رو ریز خرد میکنیم و میزاریم کناری  تا تو غذامون استفاده کنیم ازش.

حالا بعد از اینکه ۱ ساعت گذشت یریم سراغ خمیر. اول آرد میریزیم رو تخته آشپزخانه بعد خمیر رو میزاریم روش و با وردنه بازش میکنیم تا شبیه یه مستطیل یا یه مربع بزرگ در بیاد. سپس یه کاسه بر میداریم و پنیر خامه ایی رو میریزیم داخلش و بعد سیری که رنده کرده بودیم رو هم بهش اضافه میکنیم و خوب هم میزنیمشون تا کامل مخلوط بشن پنیر و سیر با هم و یکدست بشن.

سپس مخلوط سیر و پنیرمون رو بوسیله کاردک آشپزخانه روی خمیری که پهن کردیم میمالیم به طوری که تمام سطح خمیرمون آغشته بشه به پنیر و سیر و بعد از اون جعفری هایی که ریز خرد کرده بودیم رو روش میریزیم و کامل پخش میکنیم. در ادامه خمیرمون رو از قسمت طولش شروع میکنیم به لوله کردن. بعد از لوله کردن با یه چاقوی تیز برش میدیمشون و میزاریم کنار.

از قبل هم فر رو روشن میکنیم و رو ۱۸۰ درجه سانتی گراد میزاریم تا گرم بمونه. سپس یه ظرف بر میداریم و نان سیرهایی که برش دادیم رو میزاریم داخلش و روی سطحشونو به روغن و زرده تخم مرغ آغشته میکنیم و در آخر هم روشون پنیر پیتزا میریزیم و میزاریم ۲۰ دقیقه تو فر باشن. بعد از این مدت نان سیر ما آماده شده و تو ظرف کشیده و سرو میکنیمشون.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.beytoote.com
3.www.mamifood.org
نسخه چاپی