سه نوع فینگر فود فوق العاده جذاب

سیب زمینی شکم پور تنوری


مواد لازم
سیب زمینی 2 عدد
گوشت چرخ کرده 70 گرم
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه نصف عدد
قارچ 2 عدد
پنیر موزرلا 30 گرم
نمک فلفل مقدار کافی
روغن مایع مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا در مرحله اول 2 عدد سیب زمینی را با آب و اسکاچ و مایع ظرفشویی بسیار خوب می شوریم و آنها را در فر به مدت 60 دقیقه و در حرارت 200 درجه فارنهایت می گذاریم و پخته شدن سیب زمینی را با فرو کردن خلال دندان در سیب زمینی تست می کنیم و اگر خلال دندان در سیب زمینی فرو رفت سیب زمینی پخته است (فر را 15 دقیقه قبل از کار گرم کنید).

مرحله دوم
سپس در این مرحله 1 عدد پیاز را با آب شسته و با چاقو پوست می کنیم و با چاقو پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. داخل یک ماهی تابه کمی روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن خوب داغ شد پیازها را در روغن تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود و کم حجم شود.

مرحله سوم
سپس در این مرحله وقتی پیاز سرخ و طلایی شد 70 گرم گوشت چرخ کرده گوساله  را به پیازها اضافه می کنیم و تفت می دهیم . سپس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و با گوشت مخلوط می کنیم تا بوی خامی رب گرفته شود سپس نصف لیوان آب به تابه گوشت و پیاز اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم و زیر شعله را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا آب گوشت بخار شود و گوشت بپزد. نمک و فلفل را نیز به مقدار کافی به گوشت اضافه می کنیم.

 مرحله چهارم
سپس در این مرحله بعد از پختن گوشت یک عدد فلفل دلمه را با اب می شوریم و نصف آن را ریز و خرد می کنیم و به تابه گوشت و پیاز اضافه می کنیم و با انها تفت می دهیم.

مرحله پنجم
سپس در این مرحله 2 عدد قارچ را با اب خوب می شوریم و با چاقو آنها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه گوشت و پیاز اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم. ( می تواندید برای خوشمزه تر شده نصف قاشق غذاخوری جعفری خرد شده را نیز به گوشت و قارچ و فلفل دلمه اضافه کنید که اختیاری است).  
مرحله ششم
سپس در این مرحله وقتی سیب زمینی ها پختند آنها را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا سرد شوند سپس با چاقو سیب زمینی ها را از وسط به دوقسمت مساوری برش می زنیم و داخل آنها را با قاشق خالی می کنیم. و یک جداره از سیب زمینی در بیرون و برای مزه بهتر غذا باقی می گذاریم و تمام سیب زمینی را خارج نمی کنیم. ( می توانیم از سیب زمینی خارج کرده از داخل با قاشق برای تهیه کوکو و سالاد و . . . استفاده کنیم آنرا دور نریزید).  

مرحله هفتم
سپس در این مرحله داخل سیب زمینی ها کمی پنیر می ریزیم و سپس مایه داخل سیب زمینی را درون سیب زمینی می ریزیم( گوشت و قارچ و فلفل دلمه) و مجددا کمی پنیر نیز روی گوشت می ریزیم .

مرحله هشتم
سپس در این مرحله سیب زمینی های شکم پر را روی کاغذ روغنی و روی سینی فر می گذاریم و به مدت 15 دقیقه در فر با حرارت 150 درجه قرار می دهیم وقتی غذا آماده شد آن را از فر بیرون می آوریم و در ظرف مناسب می چینیم . 1

سه نوع فینگر فود فوق العاده جذاب


نان تست شکم پر

ابتدا نان تست را با کاتر گرد یا کاسه برش می دهیم. سپس مواد میانی نان تست را آماده می کنیم که این مورد کاملا سلیقه ای بوده می توانید از مرغ ریش ریش شده یا گوشت چرخ کرده و سیب زمینی  یا سوسیس و کالباس استفاده کنید و بعد از سرد شدن پنیر پیتزا هم مخلوط کنید.
 
دورتا دور نان تست را آغشته به پنیر خامه ای می کنیم و مقداری از مواد را در وسط نان قرار می دهیم. سپس دو عدد نان تست را بهم فشرده می کنیم.

سه عدد تخم مرغ کامل را خوب با ادویه های دلخواه مخلوط کرده نان تست شکم پر را داخل تخم مرغ می زنیم تا تمام سطح کار را بگیرد.

در این مرحله نان تست را درون ظرف آرد سوخاری فرو برده و در آرد می غلطانیم.
نهایتا در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم.

برای تهیه سس
چهار قاشق رب + یک استکان سرکه + دو قاشق غذاخوری روغن زیتون + یک قاشق غذاخوری شکر+ نمک فلفل و پودرسیر و آویشن.

همه را با هم مخلوط کنید و حدود 5 دقیقه روی حرارت بگذارید.2

سه نوع فینگر فود فوق العاده جذاب


راتا مرغ


مواد لازم
سینه مرغ یک عدد (معادل ۴۰۰ گرم)
سیب زمینی یک عدد متوسط
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم
مایونز ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
نان تست ۸ تا ۱۰ عدد
پیاز یک عدد
شوید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشن به میزان لازم
چند نکته
در صورتی که تمایلی به استفاده از شوید در راتا مرغ ندارید، می‌توانید به جای آن از جعفری استفاده کنید.
برخی از افراد از خیارشور، ذرت یا هویج آب‌پز نیز در مواد راتا استفاده می‌کنند که طعم خوبی به آن می‌دهد، شما نیز می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها در مواد راتای خود استفاده کنید.
با اضافه کردن گردو به مواد اصلی، راتا مرغ گردویی خواهید داشت که بسیار خوشمزه و لذیذ است.

طرز تهیه راتا مرغ
برای تهیه راتا مرغ به شیوه زیر عمل کنید
ابتدا سینه مرغ را با نمک، فلفل و پیاز آب‌پز کنید تا کاملا پخته شود.

استخوان‌های مرغ را درآورده و سپس گوشت مرغ را با استفاده از چرخ‌گوشت آن را به طور کامل چرخ کنید. این کار را با غذاساز نیز می‌توان انجام داد تنها دقت کنید که مواد به طور کامل ریز و یک‌دست شده باشند.

سیب زمینی آب‌پز شده را رنده کرده و با شوید ریز شده مخلوط کنید.

پنیر خامه‌ای، سس مایونز، نمک، فلفل، آویشن و مخلوط سیب‌زمینی و شوید را به سینه مرغ اضافه کرده و کاملا مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شوند.

مواد راتا را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

نان تست را قالب بزنید، اما از قالب خارج نکنید. مواد راتا را روی نان تست داخل قالب بریزید.

با استفاده از یک قاشق سطح مواد را صاف کنید تا شکل قالب را بر خود بگیرد.

راتا را به آرامی از قالب خارج کنید ودر سینی پذیرایی قرار دهید.

راتا مرغ شما آماده است. در صورت تمایل می‌توان نان تست قالب‌زده دیگری نیز بر روی آن بگذارید و راتا خود را با سس مایونز و کمی شوید یا گوجه گیلاسی تزئین کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
3.www.yjc.ir
نسخه چاپی