آشنایی با مراحل طرز تهیه چند نوع فینگر فود

تارت سبزیجات


مواد لازم
گردو خرد شده 1 پیمانه
روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری
سیر 1 بوته
سس سویا 1 قاشق غذا خوری
نمک1/8 قاشق چایخوری
خمیر تارت آماده 1 بسته
فلفل 1/8 قاشق چایخوری
کدو سبز بزرگ 1 عدد
هویج 1 عدد
بادمجان 1 عدد
روغن مایع 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا از 24 ساعت قبل گردو را در ظرف پر از آبی خیس کرده سپس در آبکش ریخته بعد در مخلوط کن بریزید و آن را پوره کنید سیر را پوست کنده و خرد کنید بعد در مخلوط کن ریخته و آن را پوره کنید سپس پوره سیر و گردو را همراه سس سویا و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه در مخلوط کن ریخته و مواد را کاملا مخلوط کنید.

مرحله دوم
خمیر تارت در اندازه 9 سانتی دایره وار به شکل قالب مافین نچسب برش بزنید و بعد در درون قالب ها قرار دهید، فر را روشن کرده و در دمای 175 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله سوم
حال بادمجان را پوست گرفته و همراه هویج و کدو سبز با استفاده از پوست کن به صورت نوارهایی باریک و بلند برش بزنید.

مرحله چهارم
در مرکز قالب هایی که خمیر تارت را گذاشته اید به اندازه 1 قاشق غذا خوری از مواد ترکیبی پوره شده گردو و سیر و سایر مواد مخلوط شده بگذارید سپس نوارهای باریکی که از هویج و بادمجان و کدو سبز درست کرده اید به صورت مارپیچی درون قالب بپیچید.

مرحله پنجم
حال قالب ها را درون فر گذاشته 35 الی 40 دقیقه باید بماند تا رنگ آن ها طلایی شود بعد از فر بیرون آورده در ظرف سرو بگذارید و میل کنید.1

آشنایی با مراحل طرز تهیه چند نوع فینگر فود


فینگر فود پنیری


مواد لازم فینگر فود پنیری
نان باگت 2 عدد 
دانه انار  1/5 پیمانه
گردو ریز خرد شده 1 پیمانه 
پنیر خامه ای  250 گرم
جعفری خرد شده1/2 پیمانه
پیازچه1 عدد
کنجد2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه فینگر فود پنیری
نان ها را روی سطح صافی قرار دهید، سپس با یک چاقوی تیز آن ها را به صورت افقی برش بزنید. به آرامی خمیر داخل تکه های نان را جدا کنید.
 
در یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه های نان را داخل آن حدود 2-3 دقیقه تفت دهید. بعد از آن که تکه های نان برشته و طلایی شدند، از تابه خارج کرده و بگذارید تا کاملا خنک شوند.

در این مرحله مواد داخل نان ها را آماده کنید. در یک کاسه مناسب پنیر خامه ای را بریزید و آن را هم بزنید تا نرم و یکدست شود، سپس گردوی خرد شده، دانه های انار، پیازچه و جعفری خرد شده، دانه های کنجد و به میزان لازم نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید، سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا مخلوط کمی سفت شوند.
 
حالا نان ها را آماده کنید. آن ها را روی ظرف مورد نظرتان بچینید، مقداری از مخلوط آماده شده را روی هر کدام از نان ها بریزید و با دانه انار تزیین کنید. حالا می توانید این لقمه های خوشمزه را نوش جان کنید.2

آشنایی با مراحل طرز تهیه چند نوع فینگر فود


رول کوکو سبزی


مواد لازم برای خمیر دکور
کره نرم ۷۰ گرم
آرد ۷۰ گرم
سفیده تخم مرغ۷۰گرم
نمک کمی
اگر خواستید رنگی شود چند قطره رنگ مجاز خوراکی‌

طرز تهیه رول کوکو سبزی با ریلیف مت
برای شروع کار ابتدا کره را با چنگال له کنید و سپس سفیده را اضافه کرده و خوب هم بزنید، آرد الک شده و نمک رو اضافه کنید و مجددا مواد را خوب مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی به وجود بیاد. حالا قالب رلیف مت را با فرچه آغشته به روغن مایع مقداری چرب کنید(!!خیلی زیاد نه ها!!خیلی جزئی باشه چون اگه زیادی چرب بشه خمیر دکور لیز میخوره ) سپس خمیر را به کمک پالت روی صفحه بریزید خوب بکشید تا حفره ها پرشوند. با کاردک اضافه های خمیر را بردارید (سعی کنید تمام خمیر اضافه را پاک کنید تا کار تمیز در بیاد) قالب را بذارید تو یخچال تا مواد میانی رو آماده میکنید (این مرحله مهمه حتما بزارید یخچال تا خودشو یکم بگیره وموقعی که مواد کوکو رو میریزید خمیر دکور داخل شیارها حرکت نکنه).

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی
سبزی کوکو خیلی ریززز خرد شده یا چرخ شده ۲۰۰ گرم (گشنیز، جعفری، تره، پیازچه، شوید و مقدار خیلی کم شنبلیله)
تخم مرغ ۵ عدد متوسط
روغن مایع ۵۰ گرم
آرد سفید الک شده ۵۰ گرم
سیر ۲حبه رنده شده
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

مراحل آماده کردن کوکو
تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه، روغن مایع، سبزی و سیر را خوب مخلوط کنید سپس آرد را هم اضافه کرده و مخلوط و یکدست کنید. قالب را ازیخچال خارج کرده و مواد کوکو را بریزید رو صفحه و با پالت بصورت یکدست پخش کنید(با دقت و حوصله یکدست پخش کنید تا بعد پخت پستی، بلندی نداشته باشه).
داخل فر از قبل گرم شده با دمای۲۲۰ درجه سانتی گراد بمدت ۹ الی۱۲دقیقه بپزید. بستگی به دما و حرارت فرتون داره برای من۹ دقیقه زمان پختش شد همین که سطح کوکو سفت شد و خودشو گرفت کافیه چون اگه بیشتر داخل فر بمونه خشک میشه و موقع رول کردن میشکنه پس این مرحله خیلی مهمه دقت کنید زیاد تو فر نمونه ۷دقیقه بعد پخت بالا سرش وایستید و مرتب چک کنید از فرخارج، روش کاغذ روغنی بذارید و برگردونید، صفحه رلیف مت را بردارید راحت جدا میشه روش کاغذ روغنی بذارید و دوباره برگردونید که قسمت طرحدار بیفته زیر روش پارچه بکشید تا کمی خنک شه.

مواد میانی رول
برای مواد میانی میتونید هم پنیر خامه ای استفاده کنید هم ماست چکیده ولی تجربه شخصی من میگه با ماست چکیده خیلی خوشمزه تره و بنظر من پنیر خیلی بدمزه میکنه مرغ پخته و ریش ریش هم از ژامبون خوشمزه تره پس مواد میانی رو مخلوط ماست چکیده و مرغ و گردو بریزید خوشمزه تره.
ماست چکیده ۲۰۰ گرم
مرغ پخته و ریش ریش یا ژامبون ۳۰۰گرم
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
نمک وفلفل وادویه دلخواه
باهم مخلوط وروی کوکو بریزید و یکدست پخش کنید و آروم رول کنید، کاغذ را دورش بپیچید و بذارید تو یخچال چند ساعت بمونه بعد با چاقو اره ای برش بزنید و نوش جان کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
3.www.golemanoto.ir
نسخه چاپی