آموزش چند فینگر فود خیلی خوشمزه

سیب زمینی آکاردئونی


مواد لازم
سیب زمینی دو عدد
روغن زیتون 6قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا یک قاشق مربا خوری
آویشن 1/2قاشق مربا خوری
پودر کاری 1/2قاشق مربا خوری
پودر سیر 1/2قاشق مرباخوری
پنیر گودا به مقدارلازم

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
دوستایه گلم در ابتدا فر را روشن کنید و ان را در دمایه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا فر گرم شود سپس باید سیب زمینی را به خوبی بشویید و سپس پوست  سیب زمینی  را با یک چاقو تیز بگیریم. بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها گرفته شده و کاملاً شسته شد قسمت های زیریه سیب زمینی هارا میبریم تا کاملا سطح زیر سیب زمینی مسطح و صاف بشود. (مانند تصویر زیر) دقت کنید در هنگام برش سطح زیرین سیب‌زمینی مراقب باشید تا دست‌هایتان را چاقو نبرد.

مرحله دوم
در مرحله دوم باید رویه سطح سیب زمینی حلقه هایه باریک بوجود بیاوریم. در هنگام برش سیب زمینی به صورت حلقه حلقه باید حواستان باشد تا سیب زمینی ها در هنگام برش جدا نشود. در اخر یک سیب زمینی با برش هایه حلقه ای عمیق داریم.

مرحله سوم
حالا باید بریم سراغ تهیه سس سیب زمینیمون. به این صورت که یک کاسه تهیه کرده و داخل ان مواد از جمله : پودرسیر، روغن زیتون،پاپریکا، کاری، آویشن و نمک میریزیم و همه مواد را با هم مخلوط میکنیم و با یک قاشق آن را هم میزنیم تا کاملا ترکیب شود سپس نوبت این است که سیب زمینی برش داده شده را داخل سس قرار دهیم. باید تمام سطح داخلی و بیرونی سیب زمینی به سس آغشته شود. پس دقت کنید تا سس تمام سطح سیب زمینی را بگیرد و سس در سطح سیب زمینی پخش شود.

مرحله چهارم
در این مرحله سیب زمینی را باید در فر که از قبل گرم کرده بودیم قرار دهیم. مدت زمان پخت برایه سیب زمینی آکاردئونی در فر حدود یک ساعت است. بعد از اینکه سیب زمینی را یک ساعت در فر قرار دادیم و مغز ان کاملا پخته شد، دوباره آن را از فر خارج میکنیم و لابه لایه ان پنیر پیتزا یا پنیر گودا میریزیم. من  خودم از تکه هایه پنیر گودا استفاده کردم و این تکه ها را لابه لایه حلقه سیب زمینی گزاشتم. بعد از اینکه پنیر را در سیب زمینی قرار دادید، مجددا ان را در فر به مدت بیست دقیقه بگذارید تا پنیر رویه ان کاملا اب شود و رویه سطح سیب زمینی پخش شود.

حالا سیب زمینی آکاردئونی ما حاضر شده است. آن را در ظرف مورد نظر خود قرار دهید و به هر سلیقه ای که دوست دارید ان را تزیین کنید. دوستای گلم این غذا از سالم ترین روش های پخت سیب زمینی هست که باعث میشود سیب زمینی خواص و ارزش غذایی خود را حفظ کند. خوردن این غذا همراه با سس کچاپ بسیار عالی میشود. می توانید این غذا را با انواع سس هایه  مختلف میل کنید.امیدوارم از تهیه این غذا لذت برده باشید و این غذا را در کنار عزیزانتان میل کنید و لحظات خوب و خوشی رو ثبت کنید.1

آموزش چند فینگر فود خیلی خوشمزه


نان شکم پر با خمیر جادویی


مواد لازم برای نان شکم پر با خمیر جادویی
گوشت چرخ کرده150 گرم
رب گوجهیک قاشق غذاخوری‌
نمک و فلفل به میزان لازم
قارچ خرد‌ شده4 تا 5 عدد
جعفری خرد شده3 قاشق غذاخوری
پیاز داغ2 قاشق غذا‌خوری
روغنیک قاشق غذاخوری
زرده‌ تخم‌ مرغیک عدد
کره آب شده2 قاشق غذاخوری
ذرت و نخود پخته شدهنصف فنجان

مواد لازم برای تهیه خمیر جادویی
آرد2 لیوان
خمیر مایهیک قاشق غذاخوری
تخم مرغیک‌ عدد
روغن 4 قاشق غذاخوری
نمکیک چهارم قاشق چایخوری
شکریک قاشق مرباخوری
شیر یا آب ولرمیک لیوان سر خالی

طرز تهیه خمیر جادویی
پودر خمیر مایه و شکر را با چند قاشق شیر گرم مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید تا عمل آمده و پف کند.

سپس بقیه شکر، نمک، تخم مرغ و روغن را در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید.

خمیر مایه آماده شده را با مقداری آرد مخلوط کنید و به مواد خمیر اضافه کنید.

آرد را کم کم اضافه کنید و با دست خمیر را مخلوط و ورز دهید.

خمیر را درون پاکت پلاستیکی بگذارید و یک‌ونیم ساعت به آن استراحت دهید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود.

این خمیر را می‌توانید تا چند روز در یخچال نگه دارید و چون سبک و لطیف است می توان با آن انواع غذا‌ها مانند پیراشکی، نان پیتزا، نان شکم پر، انواع کلوچه و نان فانتزی تهیه کنید.

به همین دلیل به آن خمیر همه‌کاره یا خمیر جادویی می‌گویند.

طرز تهیه نان شکم پر
پیاز داغ را در ماهیتابه بریزید و کمی روغن به آن اضافه کنید و گوشت را در آن تفت دهید.

بعد به ترتیب رب‌گوجه، قارچ، ذرت، نمک، فلفل و جعفری را افزوده و مخلوط کنید.

از خمیر جادویی دو تکه به اندازه یک نارنگی بردارید و روی سطح صاف را آرد بپاشید و با وردنه خمیرها را جدا به قطر چند میلیمتر باز کنید و کف یک قالب را کمی چرب کنید و یکی از خمیر‌های باز شده را کف قالب جای دهید.

مواد سرخ شده را روی سطح آن بریزید و خمیر باز شده دیگر را روی مواد پهن کنید و اطراف دو لایه خمیر‌ها را با دست به هم بچسبانید و کره آب شده را روی آن بریزید و با زرده تخم‌مرغ و کنجد روی آن را کاملا بپوشانید.

فر را از قبل گرم کنید و قالب را در فر قرار دهید.

حرارت لازم 180 درجه سانتیگراد و مدت زمان پخت نیم ساعت است.2

آموزش چند فینگر فود خیلی خوشمزه


بورک اسفناج


مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۴۰۰ گرم
شیر½ لیوان
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
خمیر یوفکابه تعداد کافی
پنیر خامه ای۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
کنجدبه مقدار کافی

دستور پخت بورک اسفناج
مرحله اول
ابتدا اسفناج را می شوییم و به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد حدود ۱۰ دقیقه زمان برای پخت کاملا اسفناج زمان نیاز است.

مرحله دوم
در همین حین پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا پیاز طلایی شود، رد ادامه سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن بلند شود.

مرحله سوم
در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا مواد با ادویه های یکدست شوند. در ادامه اسفناج را آبکشی می کنیم و پس از اینکه آب اضافی اش رفت به تابه حاوی پیاز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم
اسفناج را کمی تفت می دهیم سپس پینر خامه ای را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا ذوب شود. در ادامه نصف پنیر پیتزا را به همراه کمی نمک به تابه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم
پس از اینکه مواد به خوبی سرخ شدند تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه شیر را داخل یک کاسه کوچک با زعفران دم کرده و مقداری کمی روغن مایع میکس می کنیم.

مرحله ششم
خمیر یوفکا را روی سطح کار باز می کنیم، سپس مقداری از مخلوط شیر و زعفران را با با قلمو روی سطح خمیر یوفکا می مالیم تا نرم شود، حالا مقداری از مایه اسفناج را به همراه کمی پنیر پیتزا به صورت خطی ابتدا خمیر یوفکا قرار می دهیم و انرا لول می کنیم.

مرحله هفتم
حالا نان یوفکای رول شده را داخل سینی فر قرار می دهیم و مقداری از مخلوط شیر و زعفران روی ان می زنیم. به همین صورت تمایل مواد را داخل نان یوفکا قرار داده و رول می کنیم. در صورت تمایل کمی سیاه دانه یا کنجد روی رول ها می پاشیم.

مرحله هشتم
حالا سینی فر را در طبقه وسط فر که از قبل کاملا گرم شده است قرار می دهیم. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای پخت بورک ها زمان نیاز است. پس از اینکه بروکه های اماده شدند چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی بروک ها طلایی شود.

مرحله نهم
حالا صبر می کنیم بورک ها کمی خنک شوند، سپس رول های بورک را داخل سینی فر با یک کارد تیز برش می زنیم و داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. در اخر بورک اسفناج را به همراه سس کچاپ خونگی سرو می کنیم.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
3.www.chishi.ir
نسخه چاپی