دستور آماده کردن فینگر فود با سه روش

فینگر فود با بادمجان


مواد لازم
بادمجان دلمه ای
گوشت چرخ کرده
ذرت
قارچ
فلفل دلمه رنگی
سبزی معطر
زرشک
نمک وفلفل
در صورت تمایل پنیر پیتزا

طرز تهیه فینگر فود خوشمزه با بادمجون
ابتدا بادمجان ها را حلقه حلقه کنید و بعد سرخ نمایید.

گوشت را در ظرفی جدا سرخ کنید. در ادامه ذرت، فلفل دلمه و… را به گوشت مرحله به مرحله اضافه کنید. بعد منتظر بمانید تا با شعله کم همه مواد کاملا سرخ شود. بعد مواد سرخ شده را بر روی بادمجان های سرخ شده بریزید. اگر از پنیر پیتزا استفاده می کنید چند دقیقه آن را در ماکروویو بگذارید تا پنیر آن آب شود.

برای تزیین نیز می توانید از قالب های سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید.1

دستور آماده کردن فینگر فود با سه روش


کاناپ مرغ و سبزیجات


مواد لازم برای تهیه کاناپ مرغ و سبزیجات
سینه مرغ پخته شده ۱ عدد
هویج پخته شده ۱ عدد
خیارشور ریز خرد شده ۵ قاشق غذا خوری
سس مایونز ۳ قاشق غذا خوری
ماست خامه ای ۲ قاشق غذا خوری
سس خردل ۲ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
ذرت ۲ قاشق غذا خوری
نان تست به میزان لازم
نمک، فلفل، پاپریکا به میزان لازم

طرز تهیه کاناپ مرغ و سبزیجات
مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه
نان تست را به وسیله یک کاتر دایره ای برش دهید و داخل نایلون بگذارید تا خشک نشوند. مرغ ها را داخل غذاساز یا با چرخ گوشت چرخ کنید.

مرحله دوم : آماده سازی سس کاناپ
داخل ظرف مناسبی سس مایونز، سس خردل، ماست و ادوبه ها را ریخته و با هم مخلوط می کنیم اگر خواستید مواد رنگی باشند رنگ مورد نظر را در این مرحله افزوده تا کاملا رنگ در سس باز شود.

مرحله سوم : افزودن باقی مواد
حالا به ترتیب مرغ، هویج، خیار شور، ذرت، گردو و جعفری را به سسی که آماده کرده ایم افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا بافتی خمیری بدست آوریم.

مرحله چهارم : شکل دادن به کاناپ ها
حالا کاتری را که قبلا برای نان ها استفاده کرده بودیم را روی میز کار گذاشته مقداری از مواد آماده شده را داخل کاتر ریخته کمی سطح آن را صاف می کنیم و نان برش خورده را روی آن گذاشته کمی فشار می دهیم کاتر را بلند کرده برمی گردانیم و از سمت نان فشار وارد کرده و کاناپ را از داخل کاتر خارج می کنیم و به شکل دلخواه تزئین کرده و نوش جان کنید.2

دستور آماده کردن فینگر فود با سه روش


پانی پوری (اسنک هندی)


مواد لازم
آرد سفید 1 پیمانه
سمولینا 200 گرم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
نخود 300 گرم
سیب زمینی 2 عدد
پیاز 1 عدد
گوجه فرنگی 2عدد
گشنیز تازه به میزان لازم
نعناع خشک 80 گرم
زیره سبز 50 گرم
تمر هندی 1/2پیمانه
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
پودر زنجبیل 1/2قاشق چای خوری
شکر 4_5 قاشق غذاخوری
آب 2 پیمانه

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
در مرحله اول بهتر است که خمیر پوری را آماده کنیم. برای این کار، آرد سفید، سمولینا و مقدارکمی نمک را در ابتدا الک می کنیم، حال این مواد الک شده را در ظرفی باهم مخلوط کرده و کم کم به آن آب اضافه می کنیم و تاجایی به هم می زنیم تا یک خمیر سفت و نچسب به دست بیاد، حال روی خمیر، یک دستمال مرطوب می گذاریم و اجازه می دهیم تا خمیر 15 تا30 دقیقه استراحت کند. 

مرحله دوم
بعد از مدت زمان گفته شده، می توانیم از خمیر یک چونه کوچک برداریم، سپس روی یک سطح صاف قرار می دهیم و با وردنه آن را باز می کنیم و خیلی خیلی نازک، خمیر را پهن می کنیم. توجه کنید که خمیر را باید خیلی نازک کنیم. حال می توانیم خمیر نازک پهن شده را با کاتر گرد و یا سرشیشه مربا ببرید، اگر بازم دیدید خمیر نازک پهن نشده، باز با وردنه نازکش کنید، در حدی که خمیر پاره نشود. 

مرحله سوم
زمانی که بقیه خمیر را به صورت نازک برش دادیم، حال در ظرفی، مقدار زیادی روغن می ریزیم. روغن باید به مقدار زیاد باشد و خیلی داغ شود، تا پوری های ما به خوبی پف کند. حالا یکی از قسمت خمیر برش داده را داخل روغن داغ میندازیم تا به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ شوند، حال با کفگیر یا هرچیز دیگری که برای سرخ کردن استفاده می کنید، روی پوری ها به آرامی فشار دهید تا در زیر روغن بماند و برشته و طلایی شوند.

توجه کنید که پوری ها نسوزد. بهتر است تمام برش ها را یک جا وارد ظرف پر از روغن نکنید و در هر مرحله، تعداد کمی از برش ها را قرار دهید تا به خوبی پف کرده و طلایی شوند. حال پوری هایی که آماده شده را روی یک حوله کاغذی می گذاریم تا روغن اضافه آن گرفته شود. در این مرحله پوری ها آماده هستند. 

مرحله چهارم
در این مرحله پانی و چاشنی تمر هندی را آماده می کنیم، به این صورت که تمر هندی را با آب خیس می کنیم و هسته آن را جدا می کنیم و سپس از صافی رد می کنیم. حال درون قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و میگذاریم تا گرم شود، زیره را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم، سپس فلفل، نعنا، زنجبیل و نمک اضافه می کنیم. حال آب تمر هندی صافی شده را هم به آن اضافه کرده سپس شکر می ریزیم و می گذاریم کمی بپزد، وقتی که سرد شد قابل استفاده خواهد بود. چاشنی تمر هندی و آب آماده شده، برای مواد میانی پوری که درمرحله بعد توضیح داده می شود، مورد استفاده قرار می دهیم.

مرحله پنجم
توی این مرحله به سراغ ملات یا مواد میانی پوری ها می رویم. برای تهیه مواد میانی پوری ها، ابتدا نخود ها را شسته و خیسانده، سپس آن ها را می پزیم به طوری که خوب پخته شوند. سیب زمینی ها را هم آب پز کرده و وقتی خوب پخته شدند پوست می گیریم و خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها راشسته و خرد کرده. توی این مرحله پیاز روهم خیلی ریز خرد می کنیم. 

حال مقداری روغن درون ماهی تابه ای قرار می دهیم و شعله را ملایم کرده، سپس مواد آبپز شده را به ترتیب به آن اضافه می کنیم، به این صورت که ابتدا نخود پخته شده را اضافه می کنیم، سپس مقداری نمک، فلفل تند و زیره اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس پیاز خردشده را به محتویات درون ماهی تابه اضافه کرده، بعد از آن، گشنیز تازه، سیب زمینی آب پز شده و خردشده، گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کرده و به خوبی همه ی مواد را باهم مخلوط می کنیم. حال مواد میانی پوری هم آماده شده است.

مرحله ششم
در مرحله نهایی، در سطح هر یک از پوری هایی که آماده کرده ایم، یک حفره ایجاد می کنیم و مقداری از مواد میانی آماده شده را در داخل آن می ریزیم، سپس مقداری از چاشنی تمر هندی و آب آماده شده راروی آن ریخته تا خوشمزه تر شود.

حال پانی پوری ما به صورت یک لقمه کامل درآمده که حاوی مواد مغذی و خوشمزه و تند هست.3


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.parsiday.com
3.www.mamifood.org
نسخه چاپی