دستور تهیه چهار نوع رول کرپ

رول کرپ کالباس


مواد اولیه
شیر نصف لیوان
آرد یک و نیم قاشق غذاخوری
کالباس به میزان لازم
جعفری به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
سس مایونز یک و نیم قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد

روش تهیه
نصف لیوان شیر و تخم مرغ را هم بزنید و آرد را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. توجه کنید به ازای هر تخم مرغ یک و نیم قاشق آرد اضافه کنید.

تابه را چرب کنید، لازم نیست روغن فراوان در تابه بریزید. با قاشق از مایه کرپ در تابه بریزید. دقت کنید مایه شما باید به غلظت ماست باشد.

در مدت چند دقیقه بعد از اینکه کرپ ها همانند تخم مرغ خودشان را گرفتند رویشان را برگردانید. کرپ نباید خیلی سرخ شود و یا خیلی شل باشد.

بعد از پخت کرپ ها، آن ها را با فاصله پهن کنید و رویشان سس مایونز بمالید بعد جعفری ها را هم اضافه کنید، کالباس و ترشی یا فلفل را هم رویش بریزید و در آخر کرپ ها را لوله کنید و به شکل رولت ببرید.1

دستور تهیه چهار نوع رول کرپ


رول کرپ انار


مواد لازم
شیر 2 پیمانه
آرد سفید 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شکر 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
نمک 1/8 قاشق چایخوری
خامه 3 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق مرباخوری
انار 1 عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه رول کرپ انار
 ابتدا تخم مرغ را در داخل ظرف مناسبی شکسته و با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا سفیده و زرده تخم مرغ کاملا با هم ترکیب شود سپس شکر را اضافه می کنیم و مجددا با هم زن یک الی دو دقیقه هم زده تا شکر خوب حل شده و با تخم مرغ زده شده کاملا مخلوط گردد.

مرحله دوم تهیه رول کرپ انار
 بعد در ادامه وانیل را به همراه شیر و نمک اضافه می کنیم و هم زده تا مواد با هم قاطی شده و کاملا ترکیب شوند.

مرحله سوم تهیه رول کرپ انار
سپس آرد الک شده را در دو مرحله به مواد مخلوطی کرپ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خوب با سایر مواد قاطی شده و کاملا ترکیب شود و مایه یکنواختی حاصل شود حال مایه کرپ آماده شد.

مرحله چهارم تهیه رول کرپ انار
بعد در ادامه یک تابه نچسب و مناسبی را بر داشته و کره را در داخل آن ریخته و روی حرارت با شعله متوسط می گذاریم وقتی که کره ذوب شده تابه را چپ و راست و بالا و پایین می کنیم تا همه کف تابه چرب شود سپس با ملاقه مقداری از مایه کرپ را در داخل تابه می ریزیم و کمی صبر می کنیم تا پخته و خودش را بگیرد.

مرحله پنجم تهیه رول کرپ انار
 بعد وقتی که یک طرف کرپ سرخ شد به آرامی بر می گردانیم تا طرف دوم هم سرخ و برشته شود حال کرپ پخته شده را از داخل تابه بر داشته و در درون بشقاب مناسبی می گذاریم سپس باقی مانده مایه کرپ را به همین ترتیب پخته و سرخ می کنیم.

مرحله ششم تهیه رول کرپ انار
سپس در ادامه انار را در داخل ظرفی دانه کرده و کنار می گذاریم و هم چنین خامه را در داخل ظرف مناسبی با هم زن دستی یک دقیقه هم می زنیم تا نرم و روان شود بعد یکی از کرپ های سرخ شد را روی بشقابی گذاشته و مقداری خامه روی سطح آن می مالیم به صورتی کاملا یک طرف کرپ را پوشش دهد بعد مقداری از انار دانه شده را روی خامه مانند تصویر زیر می ریزیم.

و در آخر کرپ انار را رول کرده و در داخل ظرف سرو می گذاریم بعد می توانید با خامه شکلاتی کاکائو و میوه های دلخواه تزیین کنید.

حال رول کرپ انار آماده شد می توانید با عنوان صبحانه مقوی و دلچسب و یا میان وعده عالی و لذیذ در کنار خانواده محترم میل کنید و لذت ببرید.2

دستور تهیه چهار نوع رول کرپ


رول کرپ پنیری


مواد لازم برای 5 کرپ
1 تخم مرغ
1 پنس نمک
1 لیوان شیر
حدود 3/4 پیمانه آرد
1 مشت جعفری

طرز تهیه
تخم مرغ و نمک رو هم بزنین، شیر رو هم اضافه کنین و بزنین، آرد رو اضافه کنین و هم بزنین، در آخر هم جعفری اضافه کنین.یک تابه 23 سانتی متری کمی روغن بمالین و با ملاقه از خمیر بردارین و بریزین توی تابه و پخش کنین.هر دو طرفشو بپزین.

کناره های کرپ هارو با چاقو ببرین و داخلش پنیر خامه ای، سالاد الویه ویا هرچیز دیگه که خواستین بزارین و رول کنین و 15-20 دقیقه بزارین یخچال تا تمیز بتونین ببرین.

روشو با ماهی سالمون یا هر چیز دیگه تزیین کنین.3

دستور تهیه چهار نوع رول کرپ


رول کرپ مرغ و قارچ پنیری


مواد لازم برای تهیه کرپ
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید ۳/۴ پیمانه
روغن مایع ۱ ق غذا خوری
شیر ۱/۲ پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
پودر سیر و نمک به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی کرپ
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
قارچ ۳۰۰ گرم
آبلیمو ۱ ق غذا خوری
پیاز ۱ عدد
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
خامه ۱۰۰ گرم
جعفری ساطوری شده ۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه رول کرپ مرغ و قارچ پنیری
مرحله اول : تهیه کرپ
ابتدا تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و پودر سیر با همزن بزنید تا مخلوط شود سپس روغن و شیر و آب را افزوده و هم زده و در انتها آرد را با الک کردن روی مواد طی ۳ مرحله اضافه کنید تا مایه یکدستی بدست بیاد سپس مواد کرپ را از داخل صافی رد کرده تا گوله آرد داخلش باقی نماند.

مرحله دوم : سرخ کردن کرپ
داخل تابه گرد بزرگ را کمی با روغن یا کره چرب کنید سپس یک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه ریخته و بچرخانید تا مواد تمام تابه را بگیرد وقتی کرپ حباب زد برگردانید تا طرف دیگر هم پخته و طلایی شود. کرپ های حاضر شده را روی هم قرار بدهید و یک کیسه فریزر روش انداخته تا نرم بماند.

مرحله سوم : تهیه مواد میانی کرپ
سینه مرغ را نگینی خرد کرده و با مقداری فلفل سیاه و نمک و کمی سس خردل مزه دار کنید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و ۱ ق غذا حوری آبلمیو را روی قارچ بریزید. داخل تابه پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ مزه دار شده را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند سپس قارچ را اضافه و با حرارت بالا تفت دهید نشاسته ذرت را افزوده و هم بزنید در انتها از روی حرارت بردارید و خامه به همراه جعفری ساطوری شده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم : پخت کرپ ها
کرپ ها را باز کرده و از مواد میانی در مرکز کرپ ها می گذارید و کرپ را جمع کرده و داخل ظرف پیرکس از قبل چرب شده قرار دهید سپس روی کرپ ها را پنیر پیتزا ریخته و در فر ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه تا وقتی که پنیر آب می شود قرار دهید و در انتها روی کرپ را تزئین کنید. نوش جان.4


پی نوشت:
1.www.article.tebyan.net
2.www.mamifood.org
3.www.7ganj.ir
4.www.parsiday.com
نسخه چاپی