آموزش تهیه چهار نوع نوشیدنی گرم و دلپذیر

نوشیدنی شیر و بادام زمینی نوشیدنی ملی جمهوری دومینیکن


مواد لازم 
یک و نیم لیوان بادم زمینی بوداده بدون نمک
۲ لیتر شیر کامل
یک سرانگشت نمک
یک لیوان شکر
۲ عدد چوب دارچین
۶ عدد میخک
یک قاشق چای‌خوری جوز هندی آسیاب شده

آموزش تهیه چهار نوع نوشیدنی گرم و دلپذیر

طرز تهیه نوشیدنی شیر و بادام زمینی
مرحله اول:
ترکیب کردن: بادام زمینی‌های بوداده، شیر، نمک و شکر را در یک مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. سپس آن‌ها را در یک شیرجوش بریزید.

مرحله دوم:
حرارت دادن: چوب‌های دارچین و میخک را در شیرجوش بریزید و نوشیدنی را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آید. سپس شعله گاز را کم کنید و نوشیدنی را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس چوب دارچین و میخک‌ها را از شیرجوش دربیاورید.

مرحله سوم:
سرو: نوشیدنی شیر و بادام زمینی را در لیوان‌های سرو بریزید و روی آن‌ها را با جوز هندی آسیاب شده تزئین کنید.

نکات مهم برای تهیه نوشیدنی شیر و بادام زمینی
برای تهیه نسخه گیاهی نوشیدنی شیر و بادام زمینی، به‌جای شیر از شیر بادام یا شیر سویا استفاده کنید.

شما می‌توانید به‌جای شکر از هر شیرین‌کننده دیگری برای تهیه نوشیدنی شیر و بادام زمینی استفاده کنید.

برای سرو، می‌توان نوشیدنی شیر و بادام زمینی را از یک صافی عبور داد تا تکه‌های درشت یا ریز بادام زمینی‌ها جدا شوند.

نوشیدنی شیر و بادام زمینی را بلافاصله به‌صورت داغ سرو کنید.

فواید نوشیدنی شیر و بادام زمینی
کاهش وزن و کنترل اشتها: بادام زمینی با ایجاد حس سیری، منجر به کاهش و تثبیت وزن می‌شود و همچنین وجود مقادیر فیبر بالا، موجب کاهش ریسک ابتلا به‌اضافه ‌وزن و چاقی در افراد می‌شود.

سلامت قلب: بادام زمینی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و چربی موجود در شیر، باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون می‌شود. با مصرف روزانه این نوشیدنی می‌توانید از بیماری‌های قلبی و خطر ایجاد سکته دوری کنید.

تنظیم فشار خون: شیر، منبع خوبی از پتاسیم است که باعث تنظیم فشار خون می‌شود.

پیشگیری از تولید سنگ کیسه صفرا: بالابودن میزان کلسترول یکی از دلایل شایع تولید سنگ کیسه‌ صفرا است و بادام زمینی با کاهش کلسترول، شما را از این خطر، محافظت می‌کند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: بادام زمینی دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان و بیواکتیو (زیست‌فعال) است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها: شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D است که باعث جذب بهتر کلسیم می‌شود و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. ویتامین D و کلسیم همچنین باعث جلوگیری از به ‌وجود آمدن پلاک باکتریالی دندان می‌شوند که عامل اصلی پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه‌ای به شمار می‌آید.

جلوگیری از پیری زودرس پوست: مواد موجود در شیر باعث هیدراته شدن پوست و روشنی و نرمی بیشتر آن می‌شوند.

درمان دیابت: قند شیر باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می‌شود. در ضمن، شیر با تنظیم سطح قند خون، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در بزرگسالی کاهش می‌دهد.

کاهش استرس و اضطراب: پروتئین و لاکتیوم موجود در شیر، فشار خون را پایین می‌آورند و هورمون‌های ایجاد ‌کننده استرس و افسردگی را متعادل می‌کنند.
رشد و نگهداری بافت‌های بدن 1


شکلات داغ شیر عسلی


مواد لازم برای شکلات داغ شیر عسلی
شیر کامل (بالای ۳ درصد چربی) 4 و ½ پیمانه
شیرعسلی 2/3 پیمانه
شکلات تلخ یا نیمه شیرین 170 گرم
اسانس وانیل 1 قاشق
شیره بادام (اختیاری) ¼ پیمانه

طرز تهیه
شیر، شیرعسلی، پودر کاکائو، شکلات، وانیل و شیره بادام (اختیاری) را در یک قابلمه بزرگ بریزید. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید و مواد را هم بزنید تا زمانی که شیر کاملاً داغ شود (درست پیش از نقطه جوش). دقت کنید حتماً مواد را مرتب هم بزنید و مراقب باشید چیزی به ته قابلمه نچسبیده باشد چون در این صورت مواد سوخته به شکلات داغ شما طعم تلخ سوختگی خواهد داد.
 
وقتی بخار شروع به بلند شدن از قابلمه کرد، آن را داخل فنجان‌هایتان بریزید و روی فنجان‌ها خامه اسپری کنید. در صورت تمایل می‌توانید تعدادی مارشمالو، کوکی و شکر هم اضافه کنید.
 
هات چاکلت شیر عسلی شما آماده است. نوش جان!


هات چاکلت ردولوت


مواد لازم برای هات چاکلت ردولوت
شیر پرچرب 4 فنجان
شکر دانه ریز 1/4 فنجان
شکلات نیمه شیرین 280 گرم
رنگ خوراکی قرمز 2 قاشق چایخوری
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
خامه پرچرب 1/2 فنجان
شکر دانه ریز 2 قاشق غذاخوری
اسانس وانیل 1/2 قاشق چایخوری

آموزش تهیه چهار نوع نوشیدنی گرم و دلپذیر

طرز تهیه هات چاکلت ردولوت
۱- برای تهیه هات چاکلت شیر و شکر را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هرازگاهی شیر را هم بزنید تا شکر آب شود و شیر به جوش بیاید.

۲- شیرجوش را از روی حرارت بردارید و تکه های شکلات را به آن اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی شیر و شکلات را هم بزنید تا شکلات آب شود.
 
۳- رنگ خوراکی و اسانس وانیل را به هات چاکلت اضافه کنید و کمی هم بزنید. هات چاکلت رد ولوت را داخل فنجان یا ماگ سرو بریزید و بدلخواه با مارشمالو یا خامه فرم گرفته وانیلی تزیین کنید. سپس می توانید این نوشیدنی گرم و دلچسب را نوش جان کنید.

۴- برای تهیه خامه فرم گرفته شکر، خامه پرچرب و اسانس وانیل را در کاسه ای بریزید و با همزن برقی با سرعت بالا آنقدر بزنید تا خامه سفت شود و رد پره های همزن روی خامه بماند. 2


نوشیدنی گرم «بانوی سوییسی »


آموزش تهیه چهار نوع نوشیدنی گرم و دلپذیر

سوییس کشور شکلات‌ها است و بدنه اصلی نوشیدنی گرم بانوی سوییسی نیز از شکلات تشکیل شده. برای تهیه این نوشیدنی شما به 150 گرم شکر، یک و نیم قاشق چای خوری پودر قهوه فوری، مقدار کمی نمک، هفتاد گرم شکلات شیری، کمی پودر وانیل، هفتاد گرم پودر کاکائو و هفتاد گرم شکلات تلخ نیاز دارید.

پس از آماده کردن مواد، ابتدا باید مخلوط کاکائو را درست کنید. برای آماده سازی مخلوط کاکائو باید ابتدا شکر، شکلات شیری، پودر کاکائو، شکلات تلخ، نمک، پودر وانیل پودر قهوه فوری را در غذا ساز بریزید و آنقدر این ترکیبات را با یک دیگر مخلوط کنید که اثری از شکلات‌های تکه‌ای باقی نماند. پس از آماده شدن مخلوط شکلات، سه قاشق غذاخوری از آن را داخل 170 گرم شیر در حال جوشیدن بریزید و شروع به هم زدن کنید تا نوشیدنی‌تان آماده شود. 3


پی نوشت:
1.www.kojaro.com
2.www.irancook.ir
3.www.fooddrink.ir
نسخه چاپی