آشنایی با دستور تهیه اسنک به سه روش
اسنک ها بطور سنتی و خانگی از موادی که بطور معمول یافت می‌شوند، آماده می‌گردند. بطور معمول از تکه‌های سرد غذا، گوشت، سوسیس، کالباس، نان تست و سبزی‌جات برای تهیه اسنک استفاده می‌شود. با گسترش و توسعه فروشگاه‌هایی که در دسترس مردم بودند، اسنک بسته بندی شده تبدیل به یک کسب و کار قابل توجه شدند. غذاهای اسنک فرآوری شده، بعنوان یکی از شکل های راحت غذایی، جهت ماندگاری، دوام بیشتر و سبک‌تر بودن از غذاهای آماده، تهیه شده‌اند، که تا حدی انرژی و پروتیئن وعده‌های اصلی غذایی را برای مصرف‌کننده تامین می‌کند.

اغلب کارمندان به دلیل ضیق وقت به مواد غذایی نیاز دارند که علاوه بر ارزش غذایی و تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها سالم نیز باشد. از همین رو، در این مطلب چند مورد از اسنک‌های سالم  را به همراه طرز تهیه معرفی می‌کنیم.


اسنک گوشت

اسنک دارای انواع مختلفی است که با گوشت چرخ کرده نیز می توانید یک اسنک بسیار خوشمزه و پرطرفدار تهیه کنید در ادامه مطلب به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
مواد لازم :
گوشت چرخ : سیصد گرم
فلفل دلمه ای : یک عدد
پنیر پیتزا : به میزان لازم
نان اسنک : نصف بسته
آویشن، زردچوبه، نمک و فلفل : به میزان لازم
قارچ : در صورت تمایل
نحوه تهیه :
در روش تهیه اسنک گوشت ابتدا یک عدد پیاز خلالی ریز شده را داخل روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند سپس به آن گوشت چرخ شده بیافزایید و شروع به تفت دادن کنید حالا زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید و نصف لیوان آب بر روی آن ها بریزید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی حرارت بماند تا گوشت پخته شود.
حالا پس از زمان نیم ساعت فلفل دلمه ای ریز شده را به مواد بیافزایید و به مدت پنج دقیقه تفت دهید و بعد از کشیده شدن آب مواد به آن آویشن اضافه کرده و کنار بگذارید.
در مرحله آخر مواد آماده شده را بر روی نان اسنک ریخته و کمی پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید و بر روی آن یک نان دیگر قرار دهید سپس داخل اسنک پز قرار داده و بعد از آماده شدن با سس قرمز و سس سفید میل کنید، نوش جان.1

آشنایی با دستور تهیه اسنک به سه روش


اسنک ذرت

اسنک یکی از بهترین ساندویچ ها برای تغذیه بچه های مدرسه ای است. یکی از بهترین انواع اسنک ها، اسنک ذرت است. این اسنک را به عنوان یک تغذیه عالی برای کودک مدرسه ای تان درست کنید.

مواد لازم برای اسنک ذرت
 پنیر موزارلای رنده شده یک پیمانه
 کره3 قاشق غذاخوری
 فلفل دلمه ای خرد شده یک پیمانه
 پیاز خرد شده یک پیمانه
گوجه فرنگی خرد شده یک پیمانه
قارچ خرد شده یک پیمانه
فلفل سبز خرد شده4 تا 5 عدد
ذرت پخته یک پیمانه
سیر رنده شده یک حبه
نمک و فلفل به اندازه کافی
نان لواش3 عدد
روغن کمی

طرز تهیه اسنک ذرت
مقدار کمی روغن در ماهیتابه بریزید و فلفل سیاه، سیر و فلفل سبز را کمی تفت دهید.
فلفل دلمه ای، قارچ، گوجه فرنگی، ذرت و پیاز را اضافه کنید و خوب تفت دهید.
کمی کره و پنیر به مواد اضافه کنید و بپزید. نمک و فلفل به میزان کافی اضافه کنید.
به یک طرف نان کمی کره بمالید و با مواد پر کنید، سپس در ساندویچ ساز بگذارید.2

آشنایی با دستور تهیه اسنک به سه روش

اسنک ریکوتای اسفناج با فلفل دلمه ای کبابی


مواد لازم برای اسنک ریکوتای اسفناج با فلفل دلمه ای کبابی
اسفناج تازه و برگ ریز 400 گرم  
قارچ قهوه ای (شاه بلوطی) 250 گرم 
روغن زیتون 3 قاشق
کره ی بدون نمک 80 گرم 
جوزهندی برای رنده کردن روی مواد
پنیر ریکوتا بدون آب 250 گرم
تخم مرغ 1 عدد 
ورقه های بزرگ خمیر پاستری (فیلو) 12 عدد
فلفل دلمه ای قرمز کبابی 3 عدد
سیر 1 حبه
نمک 1/4 قاشق چایخوری  
فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه
یک کتری را پر از آب کرده و جوش بیاورید. اسفناج ها را داخل آبکش بریزید. آب جوش را به آرامی و پیوسته روی اسفناج ها بریزید تا زمانی که نرم و پژمرده شوند. اسفناج را زیر آب سرد بگیرید تا خنک شده، سپس آب اسفناج ها را کاملا با دست بچلانید.
 
قارچ ها را ورقه ورقه کنید. یک قاشق سوپخوری روغن و یک قاشق چایخوری کره را در ماهیتابه ریخته و حرارت دهید. وقتی کره کف کرد قارچ ها را اضافه کرده و 5 دقیقه تفت دهید تا زمانی که طلایی شوند و ماهیتابه خشک شود.

اسفناج ها را به ماهیتابه ی قارچ ها افزوده و به مدت چند دقیقه بپزید تا آب همه ی مواد کاملا تبخیر شود (این کار سبب ترد تر شدن اسنک می شود). آن را با مقادیر کافی نمک و فلفل مزه دار کنید و حدود 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی را روی آن رنده کنید. آنها را در کاسه ای ریخته و بگذارید تا سرد شود.

زمانی که سبزیجات سرد شد یا نزدیک به سرد شدن بود، ریکوتا را اضافه کنید. تخم مرغ را در آن بشکنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. در صورت تمایل می توانید مواد داخل این اسنک را از قبل تهیه کرده و سرد کنید.

فر را از قبل تا دمای 200 درجه ی سانتیگراد گرم کنید. بقیه ی کره را در یک قابلمه ی کوچک ذوب کنید. بسته اسنک را باز کنید دو ورق را در آورید. سپس بقیه را با کیسه فریزر بپوشانید تا خشک نشوند. سه برش طولی و عمودی در نان بزنید تا به سه نوار برابر تقسیم شود. ابعاد نانی که در تصویر می بینید 24 در 28 سانتی متر است اما بستگی دارد که از چه مارکی استفاده می کنید. پس در صورت نیاز اندازه ها را تنظیم کنید. توسط برس کره ی ذوب شده را روی سطح آنها بمالید.

یک قاشق پر از مواد را در ابتدای نوار قرار داده و از یک گوشه آن را تا می زنیم تا به شکل مثلث در آید. و همین طور مثلث ها را روی هم تا می زنیم تا به انتهای خمیر پاستری نزدیک شویم. پشت آنها را نیز کمی کره می مالیم و سپس روی سینی فر قرار می دهیم. در این مرحله می توانید پاستری ها را در یخچال بگذارید و روز بعد آن را طبخ کنید.

برای تهیه سس فلفل دلمه ای ها، سیر پوست کنده شده، بقیه روغن را در یک ظرف پارچ یا کوزه مانند می ریزیم و آن را هم می زنیم تا صاف و یکنواخت شود. برای این کار می توانید از یک همزن برقی ایستاده استفاده کنید تا آن را به درون ظرف فرو بریم. به جای آن می توانید از یک غذاساز استفاده کنید یا حتی فلفل ها را کاملا ریز کرده و با سیر له شده و روغن مخلوط کنید. آن را مزه دار کنید.

در زمان سرو، اسنک ها را به مدت 20 دقیقه  (در فر) بپزید تا زمانی که ترد شده، پف کند و طلایی شود. اجازه دهید خنک شده و سپس آن را در سبد پیک نیک قرار دهید. آنرا با سس فلفل دلمه سرو کنید.3


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.beytoote.com
3.www.irancook.ir
نسخه چاپی