آموزش مرحله به مرحله سه نوع اسنک
اساسا ما اسنک‌ها را به عنوان میان‌وعده می‌شناسیم در واقع اسنک‌ها بین وعده‌های اصلی غذایی صرف می‌شوند.

اسنک ها بطور سنتی و خانگی از موادی که بطور معمول یافت می‌شوند، آماده می‌گردند. بطور معمول از تکه‌های سرد غذا، گوشت، سوسیس، کالباس، نان تست و سبزی‌جات برای تهیه اسنک استفاده می‌شود. با گسترش و توسعه فروشگاه‌هایی که در دسترس مردم بودند، اسنک بسته بندی شده تبدیل به یک کسب و کار قابل توجه شدند. غذاهای اسنک فرآوری شده، بعنوان یکی از شکل های راحت غذایی، جهت ماندگاری، دوام بیشتر و سبک‌تر بودن از غذاهای آماده، تهیه شده‌اند، که تا حدی انرژی و پروتیئن وعده‌های اصلی غذایی را برای مصرف‌کننده تامین می‌کند.

اغلب کارمندان به دلیل ضیق وقت به مواد غذایی نیاز دارند که علاوه بر ارزش غذایی و تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها سالم نیز باشد.


اسنک سیب زمینی


مواد لازم
سیب زمینی دو عدد بزرگ
آب جوش 1 لیتر
پیاز 1 عدد
روغن سرخ کردنی 2 قاشق غذاخوری
نمک،فلفل،زردچوبه به میزان لازم
جعفری نصف پیمانه
گشنیز نصف پیمانه
نان تست 16 برش

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه اسنک سیب زمینی
جهت تهیه ی این میان وعده ی لذیذ، ابتدا دو عدد سیب زمینی بزرگ را به خوبی با اسکاچ شسته تا گلی روی آن باقی نماند. سپس آنها را با آب جوش روی گاز گذاشته و حدود چهل دقیقه آبپز نمایید تا سیب زمینی ها به خوبی نرم و پخته شوند.

مرحله دوم تهیه اسنک سیب زمینی
یک عدد پیاز را پوست کنده، شسته و به صورت نگینی خرد نمایید. سپس پیازها را داخل دو قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی داغ تفت داده و سرخ نمایید تا طلایی رنگ شوند. در حین سرخ شدن پیازها مقداری زردچوبه هم به آنها اضافه نموده و تفت دهید.

مرحله سوم تهیه اسنک سیب زمینی
پس از پخته شدن سیب زمینی ها، اجازه دهید کمی خنک شوند. سپس آنها را پوست گرفته و با دنده درشت، رنده نمایید و یا با پوره ساز به خوبی له کنید.

مرحله چهارم تهیه اسنک سیب زمینی
پیازداغ ها، نمک، فلفل، و جعفری و گشنیز را به سیب زمینی ها اضافه نمایید. پس با دست به خوبی ورز دهید تا تمامی مواد با هم مخلوط شوند و مزه دار شوند.

مرحله پنجم تهیه اسنک سیب زمینی
دستگاه ساندویچ ساز را روشن کرده تا کمی داغ شود. سپس نان های تست را روی خانه های دستگاه بچینید. مقداری مناسبی از مایه ی اسنک را روی نان ها گذاشته و با قاشق پخش نمایید. پس یک عدد نان تست دیگر روی مواد گذاشته، در ساندویچ ساز را بسته و حدود یک ربع الی بیست دقیقه صبر می کنیم تا نان تست ها تغییر رنگ دهند و برشته شوند.

اسنک سیب زمینی شما آماده است.


اسنک مرغ یا بوقلمون


مواد لازم برای اسنک مرغ
 فیله مرغ 4 عدد
 فلفل دلمه2 عدد 
 پیاز1 عدد 
 قارچ400 گرم 
 پنیر پیتزا به میزان لازم
 نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم 
 نان تست12 عدد

طرز تهیه اسنک مرغ
ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای نازک برش بزنید و کنار بگذارید. سپس پیاز را نگینی خرد کنید و مقداری تفت بدهید فلفل دلمه ای های نگینی خرد شده به پیازها اضافه کنید و تفت بدهید زمانی که نرم شدند مرغ ها را به آن اضافه کنید و تفت بدهید بعد از آن قارچ های ریز شده را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و اجازه بدهید آب آن ها کشیده شود. در قابلمه را بگذارید و اجازه بدهید به آرامی بپزند.
 
نان های تست را آماده کنید و روی آن ها مقداری پنیر پیتزا بریزید و بعد از آن از مواد مرغ بریزید و بعد روی آن پنیر بریزید و نان تست را روی آن قرار بدهید و در اسنک پز قرار بدهید.
 
به هر اندازه که دوست داشتید آن را بپزید. دوست دارید نرم باشد یا خشک این کاملا سلیقه ای می باشد.

نکته برای طرز تهیه اسنک مرغ
برای طرز تهیه ی اسنک مرغ می توانید ابتدا مرغ را با یک پیاز و نمک و فلفل بپزید و ریش کنید.
 
برای پخت اسنک می توانید از ذرت پخته هم استفاده کنید.

آموزش مرحله به مرحله سه نوع اسنک


اسنک قارچ و جعفری

غذاهای سریع یکی از انواع غذاهای مورد توجه خانم های کارمند هستند. یکی از این غذاهای سریع و خوشمزه، اسنک قارچ و جعفری است.

مواد لازم برای اسنک قارچ و جعفری
قارچ250 گرم
سیر 5 حبه
روغن زیتون5 قاشق غذاخوری
نان تست10 عدد
جعفری خرد شده5 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک قارچ و جعفری
روغن زیتون را داخل ماهیتابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، سیرهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیرها نرم شوند.

قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به سیر اضافه نمایید ، حرارت را را زیاد کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس جعفری خرد شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

نان های تست را داخل سینی فر بچینید ، حرارت بالای فر را روشن کنید و سینی را داخل فر قرار دهید تا نان ها طلایی شوند ، برگردانید تا طرف دیگر نان نیز برشته شود ( می توانید روی نان ها را با روغن زیتون یا روغن با طعم سیر برس بکشید ) .

پس از اینکه نان های تست آماده شدند در ظرف بگذارید ، مقداری از مایه قارچ روی نان ها بریزید و اسنک را با سس دلخواه تان سرو کنید.2

آموزش مرحله به مرحله سه نوع اسنک


اسنک پنیر سوخاری

پنیر کممبر یکی از پنیرهای فرانسوی است که در آشپزی کاربردهای فراوان دارد. پنیر سوخاری میان وعده خوشمزه و جذابی است که میتوانید با استفاده از این پنیر تهیه کنید.

مواد لازم برای اسنک پنیر سوخاری
پنیر کممبر فرانسوی یا پنیر موزارلا 300 گرم 
پودر سوخاری 1 لیوان 
تخم مرغ 2 عدد
شیر 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 1/4 لیوان
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه 
پنیر را به تکه های دلخواه برش بزنید. تخم مرغ ها و شیر و مقداری نمک و فلفل را نیز داخل کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید.

پنیر را ابتدا در آرد سفید بزنید سپس در مخلوط تخم مرغ و شیر بزنید و در مرحله آخر در آرد سوخاری بغلطانید و در روغن فراوان سرخ کنید. پس از سرخ شدن اسنک ها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی اش گرفته شود سپس سرو کنید.

نکته ها : از هر نوع پنیری که دوست دارید میتوانید استفاده کنید اما بهترین نوع پنیر برای این اسنک پنیر کممبر است که در فروشگاه های بزرگ یافت میشود.

به جای پودر سوخاری پیشنهاد میشود از خرده نان استفاده کنید.3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
www.irancook.ir
نسخه چاپی