خرافات شرق و غرب نمي شناسد
خرافات شرق و  غرب نمي شناسد
خرافات شرق و غرب نمي شناسد






بر خلاف آنجه که ممکن است به نظر برسد، در کشورهاي پيشرفته و صنعتي هم اعتقادات عجيب و خرافي همان قدر طرفدار دارد که در کشورهاي عقب مانده. فقط کافي است به فرهنگ هاي چند کشور دنيا نگاهي بيندازيم.
وقتي اين مطلب را بخوانيد، متوجه مي شويد که چه قدر ما ايراني ها آدم هاي روشنفکر و به روزي هستيم؛ چون خرافات اکثر مردم جهان به نظرمان خيلي خنده دار و يا حتي احمقانه مي رسد...
حتي در جوامع پيشرفته هم خرافات با مزه پيدا مي شود و اگر اين موضوع خوشحال تان مي کند، بايد بگوييم که در اين کشوها اعتقاد به خرافات بسيار فراگيرتر و بسيار سخت گيرانه تر از ماست و آدم هايي که به اين خرافات اعتقاد دارند، اصلاً کم نيستند.

انگليس

•انگليسي ها پوشيدن برخي لباس ها يا آويزان کردن برخي اشيا را در رو آوردن شانس به شخص بسيار مؤثر مي دانند.
•انگليسي ها معتقدند، انتخاب اعدادي مانند تاريخ تولد، مي تواند در برنده شدن در مسابقات مختلف مؤثر باشد. تعداد ميهمان ها نبايد به 13 برسد، چرا که ممکن است دعوا شود.
•«زدن به تخته» براي دور کردن بدشانسي مهم ترين خرافه همه انگليسي هاست.
•باز کردن چتر در محيط هاي بسته بديمن است و گربه سياه، حيوان نحس مردمان اين کشور است.
•اگر گربه سياه در مسير کسي قرار گيرد، بدشانسي به همراه خواهد آورد.
•اگر زني دو قاشق را در نعلبکي قرار دهد، صاحب فرزند دوقلو خواهد شد يا اگر زني ک در آستانه زايمان قرار دارد، سه بار با قاشق هاي غذاخوري نمک بخورد، درد زايمان کم تري را تحمل خواهد کرد.
•در انگيس، وزغ را به جادوگران منتسب دانسته و بعضي از اهالي روستاها آن را نشانه بدبختي مي دانند. قرن ها، دزدان انگليسي معقد بودندکه اگر قلب وزغ را ر جيب خود حمل کنند، هيچ گاه دستگير نخواهند شد.
•اگر وزغي از مسير عبور عروس به کليسا بگذرد، او و همسرش در آينده خوشبخت و بهره مند خواهند شد.

فرانسه

آوزا خواندن در هواي آفتابي باعث ايجاد طوفان يا سيل مي شود!

روسيه

روس ها اعتقاد دارند، اگر در محيط هاي سربسته سوت بزنند، تمام پول خود را از دست خواهند داد. اگر شيئي را درخانه گم کنند بايد «دومووج» (شئ نماديني که در اغلب خانه هايشان پيدا مي شود) را مخاطب قرار دهند و بگويند: «دوموج! به اندازه کافي بازي کردي! حال آن را به من برگردان!»

چين

در چين عدد شانس مردم «8» است و برگزاري بازي هاي المپيک سال 2008 را هم نشانه شانس خود مي دانسند. آنها اين بازي هاي را در ساعت 8:08:08 هشتمين روز هشتمين ماه سال 2008 به طور رسمي افتتاح کردند!
در زبان چيني عدد «8» را «فا» مي خواند که تلفظ آن شبيه کلمه «فه آ» به معناي شانس اقبال است. علاوه بر اين، اعداد و تاريخ هايي که به هم شباهت دارند هم براي چيني ها جذاب اند. روز 18 سپتامبر براي شروع تجارت جديد، زمان مناسبي است؛ چرا که عبارتي که در زبان چيني براي اين تاريخ وجود دارد، شبيه عبارتي است که به معناي «سريع پولدار شود» تلفظ مي شود! علاوه بر عدد «8» چيني ها به اعداد 6، 7 و9هم علاقه مندند و از اعداد 4، 3 و 1 مي پرهيزند.

ژاپن

تلفط عدد 4 در زبان ژاپن، مانند تلفظ کلمه مرگ است؛ از اين رو ، ژاپني ها عدد 4 را نحس مي شمارند. اکثر هتل هاي ژاپن يا 3 ستاره هستند يا 5 ستاره و شما در ژاپن به ندرت ممکن است هتل 4 ستاره ببينيد! جالب تر اين که در هتل هاي اين کشور، اتاق شماره 4 هم وجود ندارد. تلفظ نام رنگ قرمز در زبان مردم ژاپن همانند تلفظ عبارت «شانس» است و در آغاز سال نو، مردم همه چيز را به رنگ قرمز درمي آورند. در ژاپن اگر شخصي در مسير خود يک مار سفيدرنگ پيدا کند، خوشبخت خواهد شد. اين مار براي او نشانه خوش يمني است. بسياري از مردم ژاپن تصاويري از مارهاي سفيد بر ديوارهاي خانه شان مي آويزند و آن را نشانه خوش يمني مي دانند.

آلمان

• کساني که شب هاي شبنه به دور خود بچرخند، پس از مرگ در قبر آرامش نخواهند داشت!
• کودکي که تازه به دنيا مي آيد را نبايد به پهلوي چپ خواباند، چرا که در اين صورت زشت و بدريخت رشد خواهد کرد.
منبع:نشريه زندگي ايده آل شماره 41


نسخه چاپی