تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟
دانشگاه های روسیه هر ساله برنامه های آموزشی بیشتری به زبان انگلیسی ارائه می دهند. تحصیل در یک برنامه انگلیسی زبان فرصتی برای گرفتن مدرک در یک دانشگاه معتبر در روسیه بدون دانش عمیق زبان روسی است. کلاس ها به زبان روسی ارائه نمی شوند، بلکه توسط معلمان خارجی یا بومی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

 
دانشگاه های روسی ارائه دهنده تحصیل به زبان انگلیسی
هنگام مراجعه به برنامه های انگلیسی زبان برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی ، باید گواهینامه یا دیپلم، انگیزه نامه و گواهینامه های آیلتس یا تافل خود را ارائه دهید. برخی از دانشگاه ها برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد به آزمون ورودی احتیاج ندارند، و مصاحبه را به زبان انگلیسی جایگزین می کنند که امروزه به دلیل وجود بیماری کووید 19 اغلب این مصاحبه در قالب مصاحبه ویدیویی انجام می شود. امروزه ، این برنامه که به طور کامل به زبان انگلیسی انجام می شود ، در هر مشخصات تخصصی یافت می شود.
 

ما لیستی از این برنامه ها را از دانشگاه های برجسته روسیه برای شما آماده کرده ایم:

1- دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی یکی از معتبرترین سازمان های آموزشی در روسیه است. این دانشگاه بر تخصص های مورد تقاضا در بازار کار مدرن تمرکز دارد. دانشکده عالی اقتصاد روسیه به طور فعال با شرکت های پیشرو جهانی همکاری می کند و فارغ التحصیلان در بزرگ ترین شرکت های جهان شغل پیدا می کنند. دانشگاه HSE طیف گسترده ای از برنامه ها را از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا MBA و دوره های کوتاه آنلاین به زبان انگلیسی دارد. این دانشگاه می تواند انتخاب خوبی برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی باشد.

 
تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟


2- یکی از بهترین دانشگاه های فنی روسیه، دانشگاه دولتی الکتروتکنیک سن پترزبورگ (لنین)، در سال 1886 تاسیس شد. از بین 200 برنامه آموزشی ، متقاضیان خارجی می توانند تعداد زیادی به زبان انگلیسی پیدا کنند. به عنوان مثال ، Heritage Science که در سال 2020 افتتاح شد ، اولین برنامه آموزشی در روسیه برای آموزش متخصصان فنی بسیار واجد شرایط در زمینه مرمت و کارهای موزه ای است که در فناوری های غیر مخرب نوآورانه برای تجزیه و تحلیل و نگهداری از بناهای فرهنگی مهارت دارند.

3- دانشگاه RUDN که در ابتدا به عنوان دانشگاهی برای خارجیان تصور می شد، در سال 1960 توسط دانشگاه دوستی مردم در روسیه تاسیس شد. این دانشگاه امروز از نظر تعداد دانشجویان خارجی، دانشگاه اول روسیه شناخته شده است. RUDN دارای 5 دانشکده، 11 موسسه و یک آکادمی است. در این دانشگاه فرصت های کافی برای از لیسانس تا تحصیلات تکمیلی آموزش وجود دارد. 800 برنامه آموزشی مقدماتی و اضافی در این دانشگاه در دسترس متقاضیان خارجی است. بسیاری از این برنامه ها برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی هستند.

4- دانشگاه فدرال سیبری یکی از بزرگترین دانشگاه های سیبری و خاور دور است. این دانشگاه حدود 250 برنامه آموزشی از جمله تعدادی به زبان انگلیسی به متقاضیان خارجی ارائه می دهد. به عنوان مثال ، برنامه کارشناسی ارشد در شیمی و پالایش نفت ، که متخصصانی را در توسعه و نوسازی فن آوری های استخراج ، از جمله در شمال دور تربیت می کند. پس از فارغ التحصیلی ، می توانید در بزرگترین شرکت های دولتی و خصوصی نفت و گاز مشغول به کار شوید.

 
  1. دانشگاه ایالتی تیومن یکی از نوآورترین گروه ها را برای متقاضیان خارجی دانشکده مطالعات پیشرفته دارد. این پروژه منحصر به فرد برنامه های آموزشی غالبا به زبان انگلیسی ارائه می شود.  اقتصاد، تاریخ، زیست شناسی، ارتباطات رسانه ای، علوم انسانی، جامعه شناسی، انفورماتیک کاربردی 7 دوره ای هستند که می توانید یکی از آن ها را برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی تیومن می توانید یکی از 7 دوره کارشناسی را انتخاب کنید.
 
تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟
 

همه چیز درباره تحصیل در روسیه

صفر تا صد تحصیل در روسیه به همراه اطلاعات کامل در باره مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه را می توانید در این متن مشاهده کنید. شرایط تحصیل در روسیه به این صورت است که با هر مدرک تحصیلی می توانید اقدام دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی کنید. حداقل معدل برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید ۱۶ باشد. روسیه از اکثر رشته های تحصیلی دانشجو می پذیرد و نگرانی برای انتخاب رشته نخواهید داشت.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در روسیه عبارت است از کپی پاسپورت، مدارک تحصیلی ترجمه شده، فیش واریزی هزینه اپلای، مدرک زبان مورد نیاز می باشد. هزینه تحصیل در روسیه نسبت به دیگر کشور ها مقرون به صرفه می باشد. هزینه شهریه سالانه دانشگاه FEFU حدود هزار تا دو هزار دلار می باشد. هزینه روزانه عادی در روسیه حدود 450 روبل می باشد که نسبت به دیگر کشور هزینه تحصیل در روسیه پایین تر می باشد. زمان بندی تحصیل در روسیه همانند دیگر دانشگاه های بین المللی کشور های مختلف می باشد.

برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی، باید چه کنیم؟
هنگامی که شما به عنوان یک شهروند خارجی تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را انتخاب می کنید باید بدانید برای پذیرش در هر دانشگاه الزامی است که یک سری مدارک کلی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید که به شرح زیر می باشند:

 
تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟


 
  • ابتدا باید فرم درخواست خود را تکمیل کنید.
  • سپس باید گواهی یا مدرکی را نشان دهید که مشخص کند شما دوره متوسطه را پشت سر گذاشته اید.
  • سپس باید یک گواهی را مبنی بر دارا بودن سلامت عمومی خود ارائه دهید. برای دریافت این گواهی باید آزمایشاتی مانند آزمایش اشعه ایکس، آزمایش ایدز را انجام دهید.
  • شما باید گذرنامه با عکس داشته باشید.
  • برای نشان دادن وضعیت مالی خود باید از رسید بانکی خود یک کپی اسکن شده تهیه کنید. سپس باید هزینه های لازم برای شروع پردازش اطلاعات خود را برای شروع تحصیل، پرداخت کنید.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی چگونه است؟
این که بتوانید در یک دانشگاه پذیرش بگیرید و یا شرایط پذیرفته شدن شما در یک دانشگاه روسی، به این بستگی دارد که کدام دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنید که توضیحات کامل آن در سایت اپلای من داده شده. به طور کلی باید بگوییم در دانشگاه های خصوصی هزینه تحصیل بالاتر است اما شما راحت تر پذیرش می شود. در دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل کمتر است اما پذیرفته شدن در دانشگاه های دولتی به مراتب سخت تر است.

به طور کلی باید بگوییم روسیه کشوری است که دارای دانشگاه های معتبر در سطح جهانی است. تحصیل در روسیه به خصوص برای رشته های پزشکی از کیفیت بالایی برخوردار است. نکته ی دیگر شایان ذکر این است که برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی دقت کنید که دانشگاه انتخابی شما دارای تاییدیه از وزارت علوم باشد.
نسخه چاپی