طرز تهیه جرمن رول

جرمن رول


مواد لازم برای تهیه خمیر
مواد غذایی مقدار
آرد سه پیمانه
آب ولرم یک پیمانه
نمک یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی
مواد غذایی مقدار
سینه مرغ پانصد گرم
روغن زیتون سه قاشق غذا خوری
هویج دو عدد
کلم برگ نصف کلم
فلفل سیاه یک قاشق چای خوری
تخم گشنیز یک و نیم  قاشق چای خوری
فلفل سبز تازه سه عدد


طرز تهیه جرمن رول

در این مطلب می خواهیم یک غذای خوشمزه لقمه ای به اسم جرمن رول را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم این غذا بسیار لذیذ است و به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کنید.

مرحله اول: آماده کردن مرغ
برای تهیه این غذا ابتدا مرغ ها را آب پز می کنیم  پس پانصد گرم سینه مرغ را به قطعه های کوچک تر تقسیم می کنیم و در یک قابلمه می ریزیم و مقداری آب (در حد یک پیمانه ) به آن اضافه می کنیم و در قابلمه را می گذاریم تا بخار کند و روی حرارت ملایم بپزد تا زمانی که آب مرغ خشک شود.

طرز تهیه جرمن رول

مرحله دوم: آماده کردن خمیر نان
در این فاصله خمیر نان را آماده می کنیم برای این کار داخل یک کاسه نسبتا بزرگ سه پیمانه آرد می ریزیم و یک قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم بعد یک پیمانه آب ولرم را کم کم به آرد اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم تا یک خمیر نسبتا سفتی به دست بیاید به طوری که به دست نچسبد حالا روی ظرف را با پلاستیک می پوشانیم و کنار می گذاریم تا خمیر به مدت نیم ساعت استراحت کند.

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ آب پز شده با سبزیجات
 در این مدت دیگر گوشت مرغ پخته و باید آن را برش بزنیم می توانید آن را به کمک چاقو ریز خرد کنید و یا به وسیله دو عدد چنگال ریش ریش کنید.

بعد از برش زدن مرغ ها داخل یک ماهیتابه بزرگ سه قاشق غذا خوری روغن زیتون ( یا کره و یا روغن سرخ کردنی) می ریزیم بعد مرغ خرد شده را به همراه دو عدد هویج رنده شده (به صورت درشت) اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم بعد از چند دقیقه نصف کلم سفید رنده شده را به آن اضافه می کنیم و در نهایت سه عدد فلفل سبز خرد شده را می ریزیم و هم می زنیم و تفت می دهیم بعد از کمی تفت دادن یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک و نیم قاشق چای خوری تخم گشنیز به موادمان اضافه می کنیم و هم می زنیم و با حرارت متوسط تفت می دهیم تا بپزند و تغییر رنگ بدهند بعد از این که همه مواد پختند زیر ماهیتابه را خاموش کرده و آن را کنار می گذاریم تا مواد داخل آن سرد شوند.

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

مرحله چهارم: سرهم کردن مواد آماده شده
در این فاصله که مواد در حال خنک شدن هستند روی میز کار کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن می گذاریم و حدودا سی ثانیه ورز می دهیم و هوا گیری می کنیم بعد به شکل توپ های کوچک می بریم حالا روی این توپک ها کمی آرد ریخته و به کمک وردنه آنها را خیلی نازک پهن می کنیم و از موادی که آماده کرده بودیم لای خمیر می ریزیم ابتدا از طرفین خمیر را تا می زنیم بعد آن را رول می کنیم.

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

مرحله آخر: پخت جرمن رول
حالا داخل ماهیتابه روغن سرخ کردنی ریخته و اجازه می دهیم داغ شود بعد لقمه ها را در آن سرخ می کنیم طوری که به رنگ طلایی روشن در بیایند بعد از سرخ شدن رول ها آن ها را در ظرفی که داخل آن حوله کاغذی گذاشته ایم جمع می کنیم تا روغن اضافیشان گرفته شود.

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

طرز تهیه جرمن رول

حالا غذای ما آماده است و می توانیم آن را سرو کنیم. امیدواریم از این دستور خوشمزه خوشتان آمده باشد و آن را درست کنید و نهایت لذت را ببرید.
نسخه چاپی