طرز تهیه لاوا کیک نوتلا

لاوا کیک نوتلا


مواد لازم برای تهیه نوتلا
مواد غذایی مقدار
فندق یک پیمانه
بادام یک چهارم پیمانه
بادام زمینی (مقدار مغز ها را به دلخواه می توانید افزایش یا کاهش دهید) یک چهارم پیمانه
شکر قهوه ای یک پیمانه
نمک کمی
آب یک پیمانه
شکلات تلخ  (اگر از شکلات شیرین استفاده می کنید شکر را حذف کنید) یک و یک دوم پیمانه
پودر کاکائو دو قاشق غذا خوری
وانیل (می توانید به جای وانیل از جوز هندی یا دارچین استفاده کنید) یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سس کاراملی
مواد غذایی مقدار
شکر یک پیمانه
آب دو قاشق غذا خوری
خامه سه چهارم پیمانه
نمک یک هشتم تا یک چهارم قاشق چای خوری (به دلخواه)
کره (اختیاری) بیست گرم
آب لیمو یک قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه لاوا کیک
مواد غذایی مقدار
تخم مرغ درشت سه عدد
پودر قند یک پیمانه
کره آب شده یک چهارم پیمانه
آرد شیرینی پزی یک سوم پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
نوتلا یک پیمانه
سس کاراملی به مقدار لازم


طرز تهیه لاوا کیک نوتلا

امروز قصد داریم طرز تهیه یک کیک خوشمزه با نوتلا را به شما عزیزان آموزش دهیم، تهیه این کیک بسیار آسان است و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن یک کیک خوشمزه و خیلی شیک داشته باشید، همراه ما باشید.

کیک نوتلا یکی از بهترین راه های استفاده از نوتلا در دسر است.

مرحله اول: طرز تهیه  سس کاراملی
شکر را به دو صورت خشک و تر می توانید کاراملی کنید که به جهت راحتی کار، ما در این جا روش تر که با آب همراه است را انجام می دهیم. شکر را در ظرفی ریخته به همراه آب روی حرارت متوسط قرار می دهیم (دقت کنید که آب و شکر را هم نزنید و فقط با چرخاندن ظرف آب را به همه جای ظرف برسانید(.

در حین جوشیدن با یک برس آغشته به آب اطراف ظرف را تمیز می کنیم تا کریستال های شکر شکل گرفته دوباره با آب ترکیب شوند‌. راه دیگر به سادگی گذاشتن درب ظرف است که خود به خود باعث ایجاد بخار و سرازیر شدن قطرات آب روی بدنه ظرف می شود.

برای جلوگیری از شکرک زدن کارامل مقداری آب لیمو اضافه می کنیم.

چند دقیقه ای اجازه می دهیم ترکیب بجوشد تا به تدریج تغییر رنگ داده و به رنگ قهوه ای قرمز دربیاید (برای چک کردن رنگ کارامل بهتر است تکه ای کاغذ روغنی کنار دست داشته باشید و با ریختن کارامل روی آن متوجه رنگ آن شوید چرا که کارامل داخل ظرف تیره تر به نظر می آید(.

پس از رسیدن به رنگ مناسب بلافاصله ظرف را از روی حرارت برداشته و خامه را اضافه کرده و هم می زنیم تا یک نواخت شود (مراقب بخار زیاد ایجاد شده باشید بهتر است از قاشق چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید که به سرعت داغ نشود(.

برای داشتن کاراملی براق به دلخواه می توانید مقداری کره نیز افزوده و ترکیب کنید. نمک را نیز اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سس کارامل ما پس از کمی خنک شدن برای سرو با انواع دسر و بستنی آماده است.

کارامل هفت الی ده روز در یخچال در ظرف دربسته قابل نگهداری است. هر بار قبل از مصرف کمی آن را گرم کنید (اما به جوش نرسانید) و کمی بعد از این که حرارتش را از دست داد سرو کنید.

مرحله دوم: طرز تهیه نوتلا
ابتدا فندق, بادام و بادام زمینی را در فر با حرارت صد و هفتاد درجه سانتیگراد و یا درون تابه ای با شعله متوسط به بالا به مدت ده الی پانزده دقیقه تفت می دهیم.

در ادامه آب جوش را به همراه شکر و نمک به تابه افزوده و اجازه می دهیم تا دوباره مغزها برای ده الی پانزده دقیقه ی دیگر بجوشند و نرم شوند.

شعله را خاموش کرده و محتویات داغ ظرف را به مخلوط کن منتقل کرده و برای پنج الی ده دقیقه میکس می کنیم تا کاملا یک دست شود.

مواد را در ظرفی ریخته شکلات, پودر کاکائو و وانیل را می افزاییم و هم می زنیم تا شکلات ها با گرمای مواد ذوب شده کاملا ترکیب شوند.

نوتلای آماده شده را در ظرف های دردار ریخته و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده سرو شود. می توانید آن را به مدت یک ماه در یخچال نگهداری و استفاده کنید.

طرز تهیه لاوا کیک نوتلا

مرحله سوم: طرز تهیه کیک
خب می رویم سراغ درست کردن کیک، در یک کاسه بزرگ سه عدد تخم مرغ درشت می شکنیم بعد یک پیمانه پودر قند به آن اضافه می کنیم و به مدت سه تا چهار دقیقه با هم زن دستی هم می زنیم تا پودر قند کاملا با تخم مرغ مخلوط شود.

در این مرحله یک چهارم پیمانه کره آب شده را به همراه یک سوم پیمانه آرد شیرینی پزی می ریزیم و در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و چهار دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم تا همه مواد خوب باهم ترکیب شوند.

بالاخره یک پیمانه نوتلا به خمیر لاوا کیک اضافه می کنیم تا طعم شکلاتی فندقی خوشمزه به خمیرمان بدهد به هم زدن ادامه می دهیم تا همه چیز باهم ترکیب شوند.

وقتی خمیر آماده شد همه آن را داخل قیف شیرینی پزی یا نایلون فریزر میریزیم و ته آن را قیچی می کنیم و سه چهارم فنجان یا ماگ یا هر ظرفی را که برای پختن کیک در نظر گرفته اید را پر می کنیم. وقتی نوتلا را در قالب ریختیم درست وسط خمیر کمی کارامل کره قهوه ای می ریزیم تا نوتلا را تکمیل کند. بعد قالب را داخل فر می گذاریم و اجازه می دهیم در دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت به مدت ده تا پانزده دقیقه بپزد.

طرز تهیه لاوا کیک نوتلا

طرز تهیه لاوا کیک نوتلا


نکته: زمانی که کیک می پزد و آن را از فر خارج می کنیم نباید بلرزند به این ترتیب می توانید متوجه شوید که کیک پخته است.

وقتی آماده شدند از فر بیرون می آوریم و روی آن ها کمی پودر قند می ریزیم و به این ترتیب لاوا کیک نوتلای ما آماده است.
 

منبع:

بخش آشپزخانه ایرانی سایت راسخون
نسخه چاپی