طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

سالمون با دانه کاج برشته و سالاد سبزیجات


مواد لازم برای تهیه سالمون با دانه کاج برشته و سالاد سبزیجات
مواد غذایی مقدار
سالمون حدود دو پوند
خرده نان یک و نیم پیمانه
دانه کاج یک پیمانه
جعفری برگ صاف ایتالیایی یک دسته
نمک کمی
فلفل سیاه تازه سابیده شده کمی

مواد لازم برای تهیه سس
مواد غذایی مقدار
خردل غلات یک قاشق غذا خوری
عسل دو قاشق غذا خوری
سیر خرد شده یک حبه
پوست لیموی رنده شده کمی
روغن زیتون دو قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سالاد سبزیجات
مواد غذایی مقدار
کدوی سبز یک عدد
هویج معمولی یک عدد
هویج بنفش یک عدد
اسفناج تازه یک مشت
سس به مقدار لازم


طرز تهیه سالمون با دانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

امروز دستور پخت خوشمزه سالمون پخته را به شما عزیزان آموزش می دهیم این غذا وا قعا خوش طعم و ترد است و یک عالمه مزه و طعم را در خود جای داده است.

خب در دستور امروز می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور سالمون را با هسته کاج برشته و سالاد سبزیجات ترد و یک سس با عسل و خردل ساده درست کنید.

حالا می رویم سراغ درست کردن این غذای بی نظیر.

مرحله اول: آماده کردن خرده نان
اولین کار تهیه خرده نان خانگی است. برای درست کردن خرده نان معمولا از نان هایی که چند روزی توی یخچال مانده اند و بیات شده اد استفاده می کنیم.

برای تهیه خرده نان از هر مدل نان حجیم می توان استفاده کرد (با نان های دیگر هم می شود ولی مثل نان های حجیم سبک نخواهد بود و این نتیجه را در نهایت نخواهد داشت).

خب نان ها را به تکه های نه چندان کوچکی تقسیم می کنیم.

نکته: اگر از نان همبرگر یا باگت استفاده می کنید بهتر است که داخل آن را خالی کرده و بعد تکه تکه کنید و همه را داخل سینی فر قرار بدهید.

بعد از خرد کردن نان ها داخل سینی فر می ریزیم و فر را روی صد و شصت درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم تا نان ها تست شوند.

مدت زمان پخت حدود پانزده تا بیست دقیقه بسته به سایز نان ها متغیر هست.

نکته: توصیه می کنیم با شرایط فر خودتان زمان پخت را تنظیم کنید.

نان ها نباید تغییر رنگ بدهند. همین که تست شوند و وقتی به آن ها دست می زنیم کاملا سفت باشند کفایت می کند.

حالا کم کم نان ها را خرد کرده و توی غذاساز یا بلندر می ریزیم. چند تا پالس می زنیم تا اینکه نان ها خرد شوند.

بهتر است با پالس میزان ریزی یا درشتی آرد سوخاری را تحت کنترل داشته باشیم. چون اگر بی توجهی کنیم و پودر شوند دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.

از خرده نان تهیه شده به اندازه یک و نیم پیمانه بر می داریم و بقیه را داخل نایلون زیپ دار یا ظرفی که در آن خوب بسته می شود می ریزیم و برای استفاده های بعدی در یخچال می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن دانه کاج
حالا نوبت خرد کردن دانه های کاج است، یک پیمانه دانه کاج داریم. برای این کار می توانید از چاقو یا مخلوط کن استفاده کنید ما در این جا از چاقو برای خرد کردن دانه کاج استفاده می کنیم.

مرحله سوم: ترکیب دانه کاج با خرده نان ها
بعد آن را با خرده نان مخلوط می کنیم و یک دسته جعفری برگ صاف ایتالیایی  خرد شده به ترکیب خرده نان و دانه کاج اضافه می کنیم و هم می زنیم کمی نمک و فلفل سیاه تازه سابیده هم می ریزیم و خوب باهم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم.

بعد یک سس خوشمزه درست می کنیم در یک کاسه کوچک یک قاشق غذا خوری خردل غلات، دو قاشق غذا خوری عسل، یک عدد سیر خرد شده، کمی پوست لیموی رنده شده و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون می ریزیم و خوب باهم مخلوط می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم تا زمانی که آماده ایم سالمون را بپزیم.

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

مرحله چهارم: آماده کردن ماهی سالمون
خب در اینجا حدود دو پوند سالمون آلاسکایی داریم که باید برش بزنیم.

نکته: موقع خرید حتما توجه کنید که پوست آن گرفته شده باشد وگرنه مجبور می شوید خودتان پوستش را جدا کنید.

بعد از این که سالمون را تکه تکه کردیم هر کدام از فیله های سالمون را با سسی که با ترکیب عسل و خردل درست کردیم آغشته می کنیم و بقیه سس را برای سالاد سبزیجات نگه می داریم.

مرحله پنجم: ترکیب ماهی سالمون با مخلوط خرده نان
در این مرحله فیله های سالمون مزه دار شده را با مخلوط خرده نان آغشته می کنیم و مطمئن می شویم که همه قسمت های آن با مقدار کافی از خرده نان و دانه کاج پوشانده شده است بعد فیله ها را داخل سینی فر یا تخته چوبی نسوز ( بهتر است از چوب درخت سرو باشد) می چینیم و داخل فر می گذاریم بسته به ضخامت فیله ها بیست تا بیست و پنج دقیقه طول می کشد تا با دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت بپزند.

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

مرحله ششم: آماده کردن سالاد سبزیجات
در این فاصله سالاد سبزیجات را درست می کنیم یک عدد هویج معمولی، یک عدد هویج بنفش و یک عدد کدوی سبز را با رنده ماندولین رنده می کنیم یا با یک چاقوی تیز آن ها را به صورت ورقه های نازک می بریم.

وقتی سالمون ها آماده شدند کمی اسفناج تازه به سالاد اضافه می کنیم و کمی روغن زیتون، نمک و فلفل، آب یک لیموی تازه و در آخر سس را می ریزیم و هم می زنیم تا سالاد خوب با سس ترکیب شود حالا وقت سر هم کردن غذاست می توانید به صورت خانوادگی یا تک تک آن را سرو کنید.

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

طرز تهیه سالمون بادانه کاج برشته و سالاد سبزیجات

مرحله آخر: سرهم کردن مواد آماده شده
در ظرف مورد نظر ابتدا کمی از سالاد می ریزیم و یک تکه سالمون را روی آن می گذاریم و در آخر کمی هم از سس عسل و خردل می ریزیم و تمام.

حالا ماهی سالمون آغشته با دانه کاج برشته آماده است و می توانید میل کنید، امیدواریم این دستور خوشمزه را امتحان کنید و از خوردنش نهایت لذت را ببرید.
نسخه چاپی