طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

لاوا کیک شکلاتی کدویی


مواد لازم برای تهیه کاستارد کدو حلوایی
مواد غذایی مقدار
خامه سنگین یک پیمانه
مخلوط ادویه کدوحلوایی یک قاشق غذا خوری
پوره کدوحلوایی یک قاشق غذا خوری سر پر
شکلات سفید یک پیاله

مواد لازم برای تهیه ادویه کدو حلوایی
مواد غذایی مقدار
پودر دارچین سه قاشق غذا خوری
پودر میخک یک و نیم قاشق چای خوری
پودر زنجبیل دو قاشق چای خوری
پودر ال اسپایس یک و نیم قاشق چای خوری
پودر جوز هندی دو قاشق چای خوری
 

مواد لازم برای تهیه خمیر لاوا کیک شکلاتی
مواد غذایی مقدار
شکلات تلخ صد و بیست گرم
کره نرم شده هشتاد گرم
تخم مرغ کامل دو عدد
زرده تخم مرغ دو عدد
وانیل یک قاشق چای خوری
شکر چهار قاشق غذا خوری سر پر
آرد همه منظوره دو قاشق غذا خوری سر پر

مواد لازم برای تهیه لاوا کیک شکلاتی کدو حلوایی
مواد غذایی مقدار
خمیر شکلاتی نصف یا سه چهارم ظرفیت قالب
مخلوط کدو حلوایی یک اسکوپ
کره برای چرب کردن قالب
شکر به مقدار لازم


طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

امروز می خواهیم دو تا ترکیب کلاسیک شیرینی را به یک دسر شکلاتی مجسلی تبدیل کنیم اسم این دسر لاوا کیک شکلاتی کدویی است، همراه ما باشید.

خب برویم سراغ دستور پخت این دسر خوشمزه و بی نظیر.

مرحله اول: طرز تهیه کاسترد کدو حلوایی
خب ابتدا کاستارد کدو حلوایی را درست میکنیم. پس داخل یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط یک پیمانه خامه سنگین می ریزیم و یک قاشق غذا خوری مخلوط ادویه کدو حلوایی و یک قاشق غذا خوری سر پر پوره کدو حلوایی اضافه می کنیم و هم می زنیم و به آن حرارت می دهیم تا شروع به جوشیدن بکند.

نکته: ادویه کدو حلوایی در کیک و شیرینی هایی که با کدو حلوایی درست می شوند استفاده می شود و طعم و عطر بی نظیری دارد و روش تهیه آن به شکل زیر است.

مرحله دوم: طرز تهیه ادویه کدو حلوایی
در یک کاسه کوچک سه قاشق غذا خوری پودر دارچین، یک و نیم قاشق چای خوری پودر میخک، دو قاشق چای خوری پودر زنجبیل، یک و نیم قاشق چای خوری پودر آل اسپایس و در نهایت دو قاشق چای خوری پودر جوز هندی میر یزیم و همه را خوب مخلوط کرده و کاملا پودر می کنیم طوری که دانه درشتی در آن باقی نماند بعد در یک ظرف در بسته نگهداری می کنیم.

مرحله سوم: طرز تهیه خامه کدو حلوایی
حالا در یک کاسه متوسط یک پیاله شکلات سفید می ریزیم و روی کاسه یک توری می گذاریم و خامه کدو حلوایی را از صافی رد می کنیم و با شکلات سفید مخلوط می کنیم تا شکلات کاملا آب شود.

نکته: اگر صافی خیلی ریز ندارید می توانید داخل صافی دستمال کاغذی حوله ای بگذارید و بعد خامه کدو حلوایی را از آن رد کنید.

اگر می خواهید بافت کدو و طعم آن بیشتر باشد می توانید چند اسکوپ از مخلوط کدو حلوایی صاف نشده هم به شکلات اضافه کنید.

وقتی خامه و شکلات باهم ترکیب شدند یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم و در آخر یک قاشق غذا خوری آرد همه منظوره می ریزیم و برای آخرین بار هم می زنیم تا مواد خوب باهم ترکیب شوند بعد آن را به مدت سه تا چهار ساعت داخل فریزر می گذاریم تا خوب منجمد شود و ببندد.

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

مرحله چهارم: طرز تهیه لاوا کیک
در این فاصله مایع لاوا کیک را درست می کنیم. پس در یک کاسه متوسط صد و بیست گرم شکلات تلخ و هشتاد گرم کره نرم شده می ریزیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا شکلات آب شود بعد از این که شکلات آب شد و خوب با کره مخلوط شد آن را کنار می گذاریم.

نکته: می توانید مخلوط شکلات و کره را به مدت سه دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا آب شود.

حالا در یک کاسه بزرگ دو عدد تخم مرغ کامل و دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه چهار قاشق غذا خوری سر پر شکر می ریزیم و به مدت پنج دقیقه با هم زن دستی هم می زنیم تا پف کند و کرم رنگ شود حالا مخلوط شکلات و کره را که خنک شده به ترکیب شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و در آخر یک قاشق چای خوری وانیل و دو قاشق غذا خوری سر پر آرد همه منظوره را بعد از الک کردن می ریزیم و خوب باهم ترکیب می کنیم تا صاف و یک دست شوند.

مرحله پنجم: پخت لاوا کیک
حالا فنجان ها یا قالب های مافین را با کره حسابی چرب می کنیم و کمی شکر می پاشیم تا از چسبیدن کیک به ظرف موقع پخت جلوگیری کنیم.

بعد از آماده کردن قالب ها خمیر شکلاتی را داخل قیف شیرینی پزی یا نایلون فریزر می ریزیم و دور تا دور قالب ها را تا نصف و نهایتا تا سه چهارم با آن پر می کنیم.

نکته: برای این که به راحتی خمیر شکلاتی را داخل قیف یا نایلون فریزر بریزید ابتدا آن را داخل لیوان قرار دهید و سر آن را کامل باز کنید و بعد مایع را در آن بریزد.

بعد از ریختن خمیر شکلاتی یک اسکوپ کوچک از مواد یخ زده کدو حلوایی را برمی داریم و وسط خمیر می گذاریم و کمی دیگر خمیر شکلاتی روی آن می ریزیم تا کاملا پوشانده شود بعد داخل فر با حرارت سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت می گذاریم و به مدت ده تا پانزده دقیقه صبر می کنیم تا بپزند.

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی

نکته: در مدت زمان ده دقیقه رقیق تر می شود و بعد از پانزده دقیقه کاملا سفت و برشته می شود. نباید موقع خارج کردن از فر بلرزند.

وقتی کیک ها سفت شدند و بوی کیک شکلاتی و ادویه پخش شد آنها را از فر بیرون می آوریم و سه تا چهار دقیقه اجازه می دهیم خنک شوند.
بعد می توانیم کیک ها را از قالب در بیاوریم.

مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا می توانید کیک ها را در ظرف مناسب بچینید و آماده سرو کنید واقعا عالی هستند دو مزه فراموش نشدنی که در یک کیک کوچک جمع شده است.
وقتی این دسر را میل می کنید مزه بی نظیر ادویه کدو را کاملا حس می کنید ادویه کدو مخلوطی از چند ادویه است که وقتی باهم میکس می شوند و یا وقتی یک فرآورده کدویی داشته باشیدکه با ادویه کدو مخلوط شود خیلی عالی می شود یاد پای کدو حلوایی خواهید افتاد یک مزه نوستالژیک، واقعا خیلی خوشمزه است.

این دسر بی نظیر است و مناسب فصل پاییز. امیدواریم آن را درست کنید و در روز های سرد پاییزی و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی کدویی
نسخه چاپی