از بین بردن ویروس Autorun
از بین بردن ویروس Autorun
از بین بردن ویروس Autorun






مدتیه که استفاده از فلش مموری ها برای انتقال اطلاعات یکی از کار های روزمره ما شده و این امر باعث شده تا تکثیر ویروسها بیشتر از قبل باشه .
اولین ویروسی که این روزا خیلی دست به دست میشه ویروس Autorun.inf هستش نحوه آلوده شدن سیستم و عمق خرابکاری این ویروس به امنیت سیستم شما بستگی داره مثلا اگه دارای یک آنتی ویروس به روز شده باشید حالا اسم آنتی ویروس مهم نیست فقط مهم اینه که به روز باشه خرابکاری ۶۰% کاهش پیدا میکنه شکلک پس سعی کنید در وحله اول یک آنتی ویروس به روز با قابلیت به روز رسانی آسون رو سیستمتون نصب کنید .حالا اگه خدای نکرده این ویروس دامن شما رو گرفت باید چیکار کرد؟ خب زیادنگران نباشید چون این ویروس با به روز ترین آنتی ویروس ها هم قابل شناسایی و پاکسازی نیست ولی زیاد نگران نباشید روش های دستی برای از بین بردن این ویروس هستش که براتون توضیح میدم
اما علائم و نشانه های وجود این ویروس :
اولین و بارز ترین نشانه اینه که درایو های موجود بر روی سیستم با دابل کلیک باز نمیشن و در حالت پیشرفته خودش باعث غیر فعال شدن گزینهShow Hidden Files یا هنگام کلیک بر روی درایو هایتان error ی به شما داده می شود .یعنی سیستم شما ویروسی شده است . این ویروس ، ویروس autorun.inf می باشد .
همچنین این ویروس باعث از بین رفتن و پاک شدن Folder Options خواهد شد)البته در مواردی که آنتی ویروسها یا به روز نباشند یا اصلا نباشند(.
اما راه های از بین بردن این ویروس :
روش اول : این روش زمانی استفاده میشه که او ضاع زیاد وخیم نیست.
ابتدا وارد My Computer شوید .
بعد از مشاهده لیست درایوها از نوار بالا بروی گزینه Tools کلیک کرده سپس گزینه Folder Options را انتخاب کنید
در پنجره جدید باز شده گزینه View را انتخاب کنید و بروی گزینه Show hidden files and folders کلیک کنید تا دایره آن توپر شود . کمی پایینتر تیک گزینه Hide Protected Operationg System Files را بر دارید.حالا ok کنید سپس با راست کلیک کردن و زدن open وارد درایو هایتان شوید حتما یادتون باشه با راست کلیک کردن و زدن open وارد درایو هایتان شویداگر دوبار روی درایوی کلیک کنید باز هم ویروس فعال خواهد شد و دوباره همه چیز به حالت اول بر خواهد گشت . پس حتما با راست کلیک کردن و زدن openوارد درایوهایتان شوید.
سپس دنبال یک فایل به نام autorun.inf بگرید و ان را پاک کنید برای همه درایو ها این کار را انجام بدید .بعد از این کار بلافاصله بدون هیچ معطلی سیستم خودتون را ریستارت کنید .یادتون نره حتما حتما بدون انجام هیچ کاری سیستم را ریستارت کنید .
روش دوم : حالا امکان داره که اوضاع وخیم تر باشه و Folder Options و در حالت بدتر CMD هم باز نشه ابتدا با زدن کلید F8 سیستم را در حالت safe mode راه اندازی کنید و سپس از منوی استارت گزینه run را بزنید و سپس داخل ان cmd را تایپ کنید و ok بزنید .عبارات زیر را یکی یکی نوشته و enter بزنید . این کار را برای تمامی درایو ها انجام دهید .

del x:/autorun.inf \a:h

del x:/autorun.inf \a:r

del x:/autorun.inf \a:s

به جای x باید نام درایوها را بنویسید .

روش سوم : این روش در خیلی از سیستم ها که تازه مبتلا شدن یا از آنتی ویروس استفاده میکنن خیلی خوب جواب میده در همان حالت نرمال که در حال استفاده از سیستم هستید عبارت CMD رو در پنجره run تایپ کنید حالا برای هر درایو به ترتیب دستورات زیر رو وارد کنید

x:\>Attrib -s -a -h -r autorun.inf

x:\>del autorun.inf

سپس سیستم رو ریست کنید

به جای x باید نام درایوها را بنویسید .

اگه CMD اجرا نشد مراحل بالا رو در Safe Mode انجام بدید

منبع: www.hamed64ms.blogfa.com


نسخه چاپی