لذت تماشای غروب آفتاب برج گالاتا در تور استانبول
شهر استانبول با مکان‌های تاریخی و گردشگری زیبای خود، سالانه پذیرای تعداد بی‌شماری توریست است. اگر می‌خواهید اوقات خوش و خاطره انگیزی در این شهر تجربه کنید، با تور استانبول همراه شوید تا شما را با گوشه و کنار این شهر و همه جاذبه‌ها و دیدنی‌هایش آشنا کند. شهر استانبول علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و امکاناتی مانند هتل‌های لوکس و مراکز خرید بزرگ، همچنین تعداد زیادی بنا و ساختمان قدیمی و زیبا را در خود جای داده است.

مردم از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از این بناها به کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول سفر می‌کنند. یکی از این بناهای قدیمی و باشکوه برج گالاتا است که قصد داریم در این مقاله شما را با آن آشنا کنیم. اگر می‌خواهید از تماشای منظره غروب آفتاب در برج گالاتا لذت ببرید، با رزرو هتل استانبول و بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید.

آشنایی با برج گالاتای استانبول
همه ما از صعود‌ و رفتن به بلندی‌ها لذت می‌بریم، تماشای یک شهر یا یک منظره از یک بلندی بسیار آرامش‌بخش و زیبا است. اگر دوست دارید شهر زیبای استانبول را از بالا تماشا کنید و به نظاره غروب آفتاب در این شهر بنشینید، بهتر است از برج گالاتا دیدن کنید. این برج سمبلی برای شهر استانبول است و تماشای غروب آفتاب از فراز این برج لذتی دارد که شاید آن را در مکان دیگری پیدا نکنید. علاوه‌براین در این برج زیبا و تاریخی، رستورانی زیبا و دنج وجود دارد که انواع غذاهای لذیذ و سنتی کشور ترکیه را سرو می‌کند و می‌تواند بعد از یک گردش طولانی در شهر استانبول، گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

تاریخچه برج گالاتای استانبول
در سال 1384 میلادی یعنی زمانی که این برج زیبا و باشکوه ساخته شد، برج گالاتا نام نداشت بلکه نام آن برج مسیح بود. تاریخ ساخت این بنا به دوران بیزانس و زمان امپراطوری رم شرقی باز می‌گردد. ارتفاع این برج در زمان ساخت 67 متر بود و برای مدت طولانی یعنی تا سال 1749 میلادی به‌عنوان بلندترین بنا در شهر استانبول شناخته می‌شد. برج گالاتا به سبک رومانسک ساخته شده و متشکل از 9 طبقه است.

 
لذت تماشای غروب آفتاب برج گالاتا در تور استانبول
 

طبق اسناد تاریخی هدف از ساخت آن نظارت به رفت‌وآمد کشتی‌ها بود. همچنین این برج به‌عنوان مکانی برای دیدبانی و شناسایی کشتی‌های دشمنان هم مورداستفاده قرار می‌گرفت. این بنای عظیم بارها تحت تاثیر بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار حادثه شده اما هربار به دست معماران مجرب و متبحر، به خوبی موردبازسازی قرار گرفته است.

بازدید از فضای داخلی برج گالاتای استانبول
برای رسیدن به درب ورودی این برج که از جنس چوب است، ابتدا باید از چند پله سنگی بالا بروید؛ سپس وارد قسمت هم‌کف برج می‌شوید. برای رسیدن به بالای برج و تماشای مناظر زیبای شهر استانبول، دو راه پیش‌روی شما قرار دارد. اگر فرد سرزنده و ورزشکاری هستید و از بالا رفتن از پلکان قدیمی و زیبای این برج لذت می‌برید، می‌توانید از طریق پله‌ها خودتان را به محوطه بالای برج برسانید.

اگر توانایی بالا رفتن از پله را نداشته باشید یا تمایلی به استفاده از پلکان نداشتید، می‌توانید از آسانسورهای این برج برای بالا رفتن استفاده کنید. گفتیم که برج گالاتا از 9 طبقه تشکیل شده است اما این آسانسورها شما را تا انتهای طبقه هفتم بالا می‌برند. بعد از آن با بالا رفتن از چند پله می‌توانید خود را به محوطه زیبای بالای برج و رستوران آن برسانید.


مناظری که از بالای برج مشاهده می‌شوند
گشت‌وگذار در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر زیبای استانبول لذت بسیار زیادی دارد؛ اما اگر می‌خواهید شهر را در مدت زمان کوتاهی و از بالا نظاره کنید، بهتر است خودتان را به محوطه بالای برج گالاتا برسانید. از این محوطه شما می‌توانید مساحت زیادی از شهر و نیز مکان‌هایی مانند جزیره پریم آدا، تنگه بسفر، ایاصوفیه، مرمره، مسجدآبی احمد، کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی و مناظر طبیعی را تماشا کنید و از شنیدن صدای مرغان دریایی لذت ببرید.
 
لذت تماشای غروب آفتاب برج گالاتا در تور استانبول

این برج به‌خصوص برای افرادی که به هنر عکاسی علاقه دارند، می‌تواند موقعیت‌ بی‌نظیری برای تهیه عکس‌های زیبا به‌حساب آید. بسیاری از مسافران و بازدید کنندگان از این برج تاریخی، علاقه دارند نزدیکی زمان غروب آفتاب از این برج دیدن کنند؛ به همین دلیل در این ساعت از روز جمعیت زیادی در برج حضور دارند.


زمان بازدید از برج گالاتای استانبول
برای بازدید از این برج عظیم و تاریخی شما نیازی به تهیه بلیط نخواهید داشت و می‌توانید از ساعت 9 صبح تا هشت شب از محوطه بالای این برج دیدن کنید. همچنین رستوران این برج که از مهمانان با غذاهای سنتی و مدرن ترکی پذیرایی می‌کند، تا پاسی از شب پذیرای شما خواهد بود.
 

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

از نظر بسیاری از گردشگران و توریست‌هایی که به کشور زیبای ترکیه سفر کرده‌اند، شهر استانبول مکانی رویایی و جادویی با شگفتی‌های بسیار است. این شهر به قدری جاهای دیدنی و مکان‌های جذاب دارد که ممکن است شما را دچار سردرگمی کرده و نتوانید آنچنان که شایسته است از زیبایی‌های این شهر دیدن کنید.

اما نگران نباشید اگر با آفر تور استانبول به این شهر زیبا سفر کنید، در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید از همه شگفتی‌های این شهر لذت ببرید. در ترکیه تعداد بناهای قدیمی و باشکوه کم نیست؛ اما برج گالاتا از نظر گردشگران تفاوتی با سایر بناها دارد. تفاوت این برج آن است که می‌توانید در یک غروب تابستانی از پلکان این برج بالا رفته و در محوطه بالای برج از تماشای صحنه بی‌نظیر غروب آفتاب و شنیدن صدای دلنشین مرغان دریایی لذت ببرید. دوربین عکاسی خود را بردارید و از مناظر زیبایی که از فراز برج دیده می‌شوند، عکاسی کنید.
نسخه چاپی